بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
مدیر صندوق سرمایه گذاری بانک اقتصاد نوین گفت:

هر روند صعودی اصلاحی به دنبال دارد/ تداوم صعود بازار تا سال آینده

بازار در حال حاضر کمی از تحلیل به دور شده و اندکی جو هیجانی بر آن غلبه کرده است و اغلب فعالان این حوزه در معاملات خود دچار هیجان و استرس شده اند. اما پس از این استراحت چند روزه و کوتاه مدت انتظار می رود حرکت صعودی خود را از سر بگیرد.
کد خبر : ۱۶۰۷۶۷
نویسنده :
یارمحمدی

بعد از اجرایی شدن برجام و ایجاد فضای مثبت سیاسی و اقتصادی در کشور، پول هوشمند به بازار تزریق شده و بورس را با روندی صعودی همراه کرده است به طوریکه برخی معتقدند در آغاز یک روند صعودی بلند مدت قرار گرفته ایم.

مدیر صندوق سرمایه گذاری بانک اقتصاد نوین ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به نظر من در صورت لغو کامل تحریم های اقتصادی، اگر اتفاقات جدیدی نیافتد بازار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد به طوریکه قیمت های کنونی سهام در بورس، در سال آینده دست نیافتنی خواهد شد.

ارشاد کوششی در ادامه تأکید کرد: هر رشد، اصلاحی را به دنبال دارد و افزایش عرضه ها در بازاری که مدتهاست روند صعودی به خود گرفته کاملاً طبیعی می باشد. هر چند که در کوتاه مدت و تا هفته آینده به نظر می رسد شاهد نوسانات مثبت و منفی در قیمت سهام باشیم، اما روند بلند مدت بورس صعودی ارزیابی می شود.

وی گفت: به نظر من بازار در حال حاضر کمی از تحلیل به دور شده و اندکی جو هیجانی بر آن غلبه کرده است و اغلب فعالان این حوزه در معاملات خود دچار هیجان و استرس شده اند. اما پس از این استراحت چند روزه و کوتاه مدت انتظار می رود حرکت صعودی خود را از سر بگیرد.

کوششی با اشاره به بازدهی قیمتی بالای سهام شرکت های زیان ده گفت: اگر بازدهی سهام در بازدهی سهام در بازارهای صعودی را بررسی کنیم، در می یابیم که هر چه ابهام در عملکرد و عملیات شرکتی بیشتر باشد به دلیل بالا بودن ریسک معاملات آن، بازدهی بیشتری نصیب سهامداران خود می کند، چرا که با توجه به این ابهام، قیمت سهام این مجموعه ها با یک شایعه و یا خبری که ممکن است صحت داشته باشد، رشد می کند و بازدهی قابل توجهی را ثبت می کند، این در حالی است که شرکت های سود ده که با شفافیت اطلاعاتی همراهند و از لحاظ بنیادی نیز وضعیت مناسبی دارند، روند متعادلی را در پیش می گیرند، چرا که سهامداران این شرکت ها منطقی تر عمل کرده و از ایجاد سفته بازی در روند معاملاتی سهامشان جلوگیری می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ابهاماتی که در خصوص برخی شرکت ها از جمله خودرویی ها وجود دارد گفت: گزارشاتی که برخی شرکت ها روی سامانه کدال قرار داده اند و از آن به عنوان شفاف سازی یاد می کنند، خود با ابهامات زیادی همراه است و تا روشن شدن این ابهامات و مشخص شدن اثر آن بر درآمد هر سهم این مجموعه ها، نمی توان در رابطه با حبابی بودن قیمت آنها تصمیم گیری کرد، چرا که اگر تصمیماتی که این شرکت ها اتخاذ کرده اند به مرحله عمل برسد قطعاً ارزش ذاتی سهامشان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خاتمه به اهالی بازار سرمایه پیشنهاد کرد: بهتر است در شرایط فعلی سرمایه گذاران باید در سهامی که از حرکت بازار جا مانده اند و رشد نکرده اند سرمایه گذاری کنند و مبنای تصمیم گیری های خود را عرضه سهامداران حقوقی قرار ندهند. همچنین توصیه می کنم هیجان را خرید و فروش های خود نیز دور کنند و به صورت منطقی و با تحلیل مناسب به خرید سهام بپردازند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
هفته آینده انشالله بازار به مسیر صعودیش باز خواهد گشت . اولویت خرید 1- بانکی 2- حمل و نقل 3- انفورماتیک 4- فولاد 5- خودرو
پیش بینی نفت 45دلار و شاخص 100هزار برا شب عید. یا حق
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
ببینیم و تعریف کنیم
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
نفت که گوله داره میاد پایین قیمت تا الان 26 دلار شده
یاور
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
ما ملت اصلا شانس نداریم حالا بورس امریکا و جهان و قیمت های جهانی دارن ریزش میکنن
تچربی
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کارشناس عزیز حسب اخرین اخبار سنگ اهن ایران گران شد. نتیجه. معدنیها. فولادیها. مس. المینبوم. بانکیها خصوصا پتروشیمیها را از دست ندهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
معان ارزی بانک مرکزی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
دقیقا
از شنبه دوباره صف های خرید پا برجاست
علیرضا صمیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
هیجان بازار باید کنترل شه که بهترین حالت ممکن همین بازار امروز بود،برای صعود بازار باید سهام دست به دست بشن ،معاملات امروز در گروه بانکی که از دیدگاه من عالی بود کف سازی مهمی در این قیمت ها انجام داد، شنبه این گروه بر میگردن و اخرین فرصت برای صعود بعدی خواهد بود ،بانک ملت که امروز 93واحد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص داشت گنجی است دست نیافتنی بواسطه ی 5دلیل 1-دریافت غرامت از خزانه داری بریتانیا که مبلغی حدود 2میلیارد دلار است 2-کمترین p/e گروه بانکی و بازار 3-سود انباشته 25% ای که اماده افزایش سرمایه از انباشتست4-گشایش سوئیفت و در دست گرفتن کلیه مبادلات کره جنوبی 5-تراز ارزی مثبت که اگه ارز تک نرخی شه حداقل 80-100تومن به ازای هر سهم سود میسازه و .... از لحاظ تکنیکالی سهم بالای 230 تثبیت شه اولین هدف 262 تومن واقعا موندم سهمی با این همه خوب و بنیادی حداقل باید الان 300تومن باشه چرا نیست؟گزارش 9ماهه 76% پوشش داده ولی کسی به این اخبار توجه نمیکنه و تا صف خرید نشه کسی واردش نمیشه ،عشق صف خریدیم ،همین خودرو که امروز صف 400میلیونی داشت 165 تومن همه فروشندش بودن و خریداری نداشت یادتونه؟ یا خپارس زیانده شده 150 تومن اونوقت صادرات داره زیر 70% ارزش قیمت دفتری معامله میشه ....
مرسی بورس نیوز
پیگرد قانونی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کاری که این موسسات بزرگ و یا حتی اشخاص با سرمایه زیاد در بورس ایران انجام می دهند، در کشورهای دیگر قابل پیگرد قانونی است.
چون هر نوع معامله ای که منجر به ترس دیگران و افت شدید قیمت سهام شود، به نوعی دزدی و خسارت به اموال عمومی است.
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
همه کار اینها قابل پیگیری است کلی گفتم
اميري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
با اجراي برجام هيچ بازاري سودهي بازار سرمايه را ندارد.
ناشناس
ESTONIA
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
اره دیگه وقتی شاخص میره بالا خودرویی ها لیدرن ورشد میکنند وقتی شاخص میاد پایین بانکی ها لیدر سقوطن
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
دوستان جو گیر نشوید عمده سهام خصوصا سهام شرکتهای بنیادی مثل. فولاد. مس. تاپیکو و بانکیها .معدنیها.و.و.و.و.و اخبار خوشی در پیش دارند و عمده تجار تولیدات انها را پیش خرید میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
خبر فوری و خوش
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد جمعه ۱۲ فوریه گفته‌است که کشورهای عضو گروه حمایت بین‌المللی از سوریه بر سر طرحی برای برقراری آتش بس و ارسال کمک‌های انساندوستانه به شهر‌ها و مناطق تحت محاصره در سوریه به توافق دست یافته‌اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
چرا افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی تبریز هنوز در پورتال و کدال بورس ثبت نشده - هم چنین افزایش سرمایه پتروشیمی پردیس و کرمانشاه
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
بازار هیجانی بالا رفت و حقو قیها تا توانستن سهام در پیتی خو دشون تو صفها قالب کردن وحالا حباب قیمتی ترکید.