بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
در گفتگو با مدیر حسابداری صنعتی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام مطرح شد:

تکذیب شایعه افزایش سرمایه 550 درصدی "کهرام"/ تأمین نقدینگی مهمترین دغدغه شرکت

شرکت تولیدی گرانیت بهسرام با سرمایه 75 میلیارد ریالی زیان انباشته بیش از 145میلیارد ریالی یعنی دو برابر سرمایه فعلی شرکت را در صورتهای مالی خود به ثبت رسانده و طی عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 94، حدود 90 درصد از زیان برآوردی 869 ریالی را پوشش داده است.
کد خبر : ۱۶۰۷۶۸
نویسنده :
جمشیدی

اخبار و گمانه زنی هایی مبنی بر برنامه های شرکت تولیدی گرانیت بهسرام جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه حدود 550 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در حالی میان فعالان بازار سرمایه شنیده می شود که این امر موجب افزایش تقاضا برای خرید سهام "کهرام" و تشکیل صف خرید در این نماد شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شرکت تولیدی گرانیت بهسرام با سرمایه 75 میلیارد ریالی زیان انباشته بیش از 145میلیارد ریالی یعنی دو برابر سرمایه فعلی شرکت را در صورتهای مالی خود به ثبت رسانده و طی عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 94، حدود 90 درصد از زیان برآوردی 869 ریالی را پوشش داده است.

در همین ارتباط، مدیر حسابداری صنعتی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام در خصوص برنامه افزایش سرمایه این مجموعه عنوان کرد: تاکنون برنامه ای از سوی هیأت مدیره شرکت مبنی بر اجرای برنامه افزایش سرمایه ابلاغ نشده و در حال حاضر برنامه قطعی در این خصوص در دستور کار "کهرام" قرار ندارد.

این در حالی است که اجرای راهکاری جهت پوشش زیان انباشته و خروج از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت لازم به نظر می رسد و می بایست برنامه ای در این راستا تدوین شود.

امیر رضا درخشان پور با اشاره به عملکرد طی 9 ماهه سال مالی جاری شرکت در این خصوص گفت: این مجموعه طی دوره مذکور حدود یک میلیون و 25 هزار متر مربع تولید داشته و روند تولید محصولات طی سه ماهه آخر بهتر از ماه های گذشته بوده است. چرا که به نظر می رسد گشایش هایی در صنعت ساخت و ساز درحال رخ دادن است که این امر بر وضعیت تولید محصولات کاشی و سرامیک تأثیر مثبتی اعمال می کند.

وی همچنین در خصوص احتمال برآورد سود در بودجه سال آینده "کهرام" با توجه به گشایش روابط بین المللی و انعقاد قرارداد همکاری شرکت های فولادی با شرکت های خارجی اظهار داشت: بطور قطع بودجه سال آینده "کهرام" نسبت به سال جاری بهتر خواهد بود و در صورتیکه همچنان رکود اقتصادی و اعمال تحریم های بین المللی پا بر جا بود، بودجه سال آینده با زیان بیشتری برآورد می شد. حال آنکه انتظار می رود تا با بهبود وضعیت اقتصادی چراغ کارخانه های تولید کننده کاشی و سرامیک همچون گرانیت بهسرام روشن بماند و با افزایش تولید محصولات و دستیابی به ظرفیت اسمی تولید دو میلیون و 700 هزار متر مربعی موفق به پوشش زیان و تحقق سود شویم.

مدیر حسابداری صنعتی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام پیرامون برنامه های این مجموعه جهت اجرای طرح توسعه ای ابراز داشت: در حال حاضر شرکت کمتر از ظرفیت اسمی تولید فعالیت می کند و تأمین مالی و سرمایه در گردش مهمترین دغدغه آن به شمار می رود. از این رو انتظار می رود تا دولت از صنایع حمایت کند که این امر به معنای تزریق نقدینگی نیست. بلکه از فشارهایی که از سوی نهادهای مختلف همچون دارایی و تأمین اجتماعی علیرغم شرایط نابسامان سودآوری صنایع به آنها وارد می شود، کاسته شود و در فرآیند اجرای طرح های عمرانی بجای استفاده از کالاهای وارداتی چینی از محصولات با کیفیت داخلی استفاده شود. به طور قطع صنعت کاشی و سرامیک در شرایطی که سالها با ظرفیت کمتر از 20 درصدی و با اعمال تحریم ها مشغول به فعالیت بوده، از پتانسیل رشد برخوردار است و کافی است تا دولت حمایت و توجه خود را به این صنعت مبذول کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
همه تکذیب می کنند وبعد تایید می کنند نمونه اش ذوب که اول کل داستان افزایش سرمایه را تکذیب کرد ودوم افزایش بیش از 380 درصدی رو تکذیب کرد اخرش هم که دیدی افزایش سرمایه سنگین اینجا بورس نیست دروغ خانه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
وی همنین در مورد براورد سود دربودجه سال اینده کهرام با توه به گشایش های بین المللی (وانعقاد قرارداد همکاری شرکتهای فولادی با شرکتهای خارجی) خوب شرکت فولادی چه ربطی به شرکت کاشی داره ؟