بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر : ۱۶۰۷۷۴
نویسنده :
محمد اسدنژاد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان براساس پیش بینی سال مالی منتهی به 95.06.31 بر مبنای عملکرد واقعی در سه ماهه منتهی به 94.09.30 به شرح ذیل اعلام نموده است:

1-در مقایسه پیش بینی سال مالی منتهی به 95.06.31 با دوره واقعی منتهی به 94.09.30 در رابطه با تفاوت حاشیه سود این دو دوره گفتنی است در دوره واقعی میزان فروش و به تبع آن هزینه های تمام شده با هم همگون نخواهد بود و یکی از علل مهم این انحراف موضوع دریافت مابه التفاوت فروش اختصاص یافته به ازای هر کیلوگرم 2300 ریال برای کل محصول قند و شکر تولیدی بهره برداری چغندر می باشد که در سه ماهه واقعی بعلت صدور سند مالی قطعی این مورد محاسبه نمی شود ولی در دوره پیش بینی لحاظ شده است.

2-با توجه به تحویل تفاله خشک سهمیه چغندر کاران در سه ماهه اول سال مالی با نرخ هر کیلوگرم 20 ریال برابر مصوبه شورای عالی اقتصاد در رابطه با بهای چغندر خریداری و همچنین پیش بینی و محاسبه نوسانات نرخ فروش تفاله در طول سال مالی منتهی به 95.06.31 نرخ فروش سه ماهه واقعی با کل سال اختلاف خواهد داشت.

3-با توجه به روند تصویب یارانه تولید قند و شکر و مشخص نشدن زمان دقیق و چگونگی دریافت یارانه مزبور در سه ماهه اول سند مالی تنظیم نگردیده ولی به استناد مدارک ومصوبات کارگروه تنظیم بازار متشکل از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت و ... در پیش بینی سال 95 این مورد محاسبه و لحاظ شده است.

4-مقدار چغندر دریافتنی در پیش بینی اولیه 90،000 هزار تن بوده است ولی در پیش بینی بر مبنای واقعی سه ماهه در سال مالی 95 میزان کل چغندر تحویلی بالغ بر یکصد هزار تن شده است که از این میزان مقدار 65 هزار تن چغندر قند خریداری بطور مستقیم از پیمان کاران چغندر کار خریداری و میزان حدود 35 هزار تن نیز بصورت کارمزدی مصرف و به شکر تبدیل شده است.

5-در گزارش سه ماهه واقعی منتشر شده "سایر درآمدها" در سرفصل سایر درآمد های کارخانه بصورت کلی لحاظ شده است که در پیش بینی سال مالی منتهی به 95.6.31 این مورد تفکیک و در سرفصل های معین منظور شده است.

6- اطلاعات پرتفوی سرمایه گذاری در شرکت های قند ثابت و قند تربت جام به علت اعلام زیان اصلاح نشده است که در گزارش تکمیلی با توجه به تغییرات سود ابرازی و قابل تقسیم شرکت قند بیستون کل پرتفوی شرکت اصلاح و افشاء خواهد شد.

7-تغییرات در هزینه های مالی منعکس شده در پیش بینی اولیه و پیش بینی براساس واقعی سه ماهه منتشر شده، ناشی از پیش بینی عدم دریافت به موقع بستانکاری از دولت و اجبارا تامین سرمایه گردش بیشتر از طریق دریافت تسهیلات از بانک ها می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر