بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر : ۱۶۰۷۸۳
نویسنده :
ارشن

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا گفت: شفاف سازی و تجدید ساختار مالی باعث تشکیل صف خرید برای سهام سایپا شده و کمتر کسی حاضر به فروش سهامش است.

سید مهدی آستانی در گفت و گو با خبرنگار کارگزاری نهایت نگر، درباره صف خرید ایجاد شده برای سهام سایپا، اظهار کرد: علت ایجاد این صف تجدید ساختاری است که در کل قرار است شرکت های زیر گروه سایپا انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت های زیان ده ابتدا افزایش سرمایه و سپس کاهش سرمایه می دهند، تصریح کرد: این به معنای آن است که این شرکت ها از محل تجدید ارزیابی ها و یا فروش برخی شرکت ها، افزایش سرمایه و سپس کاهش سرمایه می دهند تا زیان انباشته شده از بین برود.

آستانی با بیان اینکه در تعدادی از این شرکت ها زیان انباشته بالاتر از نصف سرمایه شان است، گفت: این تغییرات باعث اقبال به سهام سایپا و شرکت های زیر مجموعه آن شده است.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا با بیان اینکه پس از انجام این پروژه بسیاری از این شرکت ها می توانند از بانک ها وام بگیرند و از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شوند، اضافه کرد: این امر باعث ایجاد تحولی عظیم در گروه سایپا می شود.

وی با اشاره به طلب هزار و 100 میلیارد تومانی "وساپا" از شرکت های زیر مجموعه، تصریح کرد: در سال های گذشته به این شرکت ها اعلام شد که یا بدهی خود را به طور کامل پرداخت و یا ماهیانه دو درصد بهره بپردازند، که این شرکت ها پرداخت بهره را آغاز کردند.

آستانی خاطر نشان کرد: این امر باعث شد که سود زیادی را در شرکت سرمایه گذاری سایپا شناسایی و بین سهامداران توزیع کنیم و از سوی دیگر هم طی چند سال اخیر باید 137 میلیارد تومان مالیات بابت این سودها پرداخت می کردیم، این اتفاق باعث شد که در نهایت سودی وارد مجموعه نشود و سود تنها در دفاترشان نشان داده شود.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا تأکید کرد: از سوی دیگر 137 میلیارد تومان هم به سازمان مالیاتی بدهکار شدیم و نقدینگی زیادی از شرکت خارج شد.

وی با بیان اینکه توافق شده است مطالباتمان از سرمایه گذاری رنا را در قالب سهام سایپا وصول کنیم، تأکید کرد: قرار است مزایده ای طی ده روز آینده برگزار و نه درصد از سهام "خساپا" عرضه شود و خریدار این بلوک وساپا خواهد بود.

آستانی تأکیدکرد: شناسایی سود بابت دریافت 2 درصد بهره سالیانه به خاطر مطالبات از زیرمجموعه ها، سالانه 70 میلیارد تومان از مجموعه ما خارج می کرد و اگر این روند ادامه می یافت اواخر سال 96 دچار ورشکستگی می شدیم بنابراین به دنبال وصول مطالبات رفته و در نتیجه دیگر سودهای 2% را شناسایی نکردیم که این موضوع باعث کاهش EPS ما از 18 تومان به 6 تومان در سال 94 شد و اگر چه در ظاهر سود کمتری می شود اما عملاً سرمایه گذاری سایپا شفاف شده و جلوی رشد منفی آن گرفته می شود.

به گفته او اقبال بازار به شرکت سرمایه گذاری سایپا پس از بازگشایی نماد و اقبالی که به سهام سایپا وجود دارد نتیجه اتفاقاتی است که در شرکت سرمایه گذاری سایپا بوجود آمده و به نظر می رسد که ارزشمندی این سهم به واسطه وصول مطالبات و تغییرات اساسی ایجاد شده در ساختار گروه سایپا بسیار بالا باشد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر اخبار کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/news/latest


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
-
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
وساپا خيلي از بازار عقب مانده و هنوز خيلي به سهامداراش بدهكاراست
امیر صولتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
چه عجب یادشون افتاد بعد از دوسال که سهامداری حقیقی از بابت این سهم ضررهای هنگفت کردند
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
اینهمه هیاهو فقط بخاطر تسویه کلان بدهیها به بانکها میباشد وگرنه خبری برای سود در مجمع نیست. حواستون را جمع کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
وسا پا را مقایسه کنید با ایران خودرو بدهکار به سیستم بانکی تا مبلغ 4000 ریال جای رشد دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
مسلما نقد خودشون رو مد نظر قرار دادن نه حقیقیای بدبخت رو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
اقای مدیر مزایده یعنی مرکه بالاتر قیمت بدهد خریدار خواهد بود. پس چرا شما از الان گفتید وساپا خریدار خواهد بود نکنه مزایده الکیه و سرکاری؟