بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
مدیر سرمایه گذاری های بیمه اتکایی ایرانیان عنوان کرد:

تداوم جریان ورود نقدینگی به بورس/ معرفی سه گروه پر پتاسیل

ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه و همکاری مشترک شرکت های داخلی با سرمایه گذاران خارجی متأثر از افق روشن اقتصادی در حالی موجب ورود نقدینگی تازه به بازار سرمایه شد که به نظر می رسد جریان نقدینگی همچنان در این بازار در جریان است و میان صنایع مختلف جا به جا می شود و همچنان در بورس پابر جاست.
کد خبر : ۱۶۰۸۲۵
نویسنده :
جمشیدی
چشم انداز مثبت اقتصادی ناشی از اجرایی شدن طرح برجام و کاهش نرخ سود بین بانکی موجب ایجاد خوش بینی نسبت به آینده بازار سرمایه شد و در نهایت بخشی از پول های پارک شده به سمت بورس روانه شد.

تداوم جریان ورود نقدینگی به بورس/ معرفی سه گروه پر پتاسیل

مدیر سرمایه گذاری بیمه اتکایی ایرانیان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه و همکاری مشترک شرکت های داخلی با سرمایه گذاران خارجی متأثر از افق روشن اقتصادی در حالی موجب ورود نقدینگی تازه به بازار سرمایه شد که به نظر می رسد جریان نقدینگی همچنان در این بازار در جریان است و میان صنایع مختلف جا به جا می شود و همچنان در بورس پابر جاست.

ولی جاویدی افزود: اگرچه در شرایط فعلی احتمال ورود روند معاملات به فاز اصلاح قیمتی امری طبیعی به نظر می رسد اما افت قابل توجه ارزش سهام شرکت ها حداقل تا پایان سال جاری دور از انتظار است.

وی با بیان اینکه رشد شاخص کل بورس و قیمت سهام شرکت ها طی چند وقت اخیر بسیار پر سرعت بوده، در این خصوص اظهار داشت: انتظار می رفت تا بازار سرمایه با سرعت ملایم تری در مسیر صعودی حرکت کند. چرا که به نظر می رسد قیمت سهام اغلب شرکت ها به ویژه در گروه خودرو رشد قابل توجهی داشته اند. از این رو اگرچه رشد اخیر بازار سرمایه بموجب تداوم روند نزولی دو ساله بورس ناشی از موضوع احتمال عدم توافق هسته ای و رکود اقتصادی اتفاق افتاده و متأثر از چشم انداز مثبت فضای کسب و کار و رونق اقتصادی در مسیر صعودی حرکت کرده اما انتظار می رود تا طی ماه های آتی سهام شرکت ها با توجه به برآوردهای وضعیت سودآوری آنها و اعمال آثار بلند مدت مثبت ناشی از اجرای قراردادها با تعادل نسبی همراه گردد.

این کارشناس بازار سرمایه به موضوع کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش نرخ سود بین بانکی و نیز سپرده های بانکی از جمله موارد مثبت و اثر گذاری بود که طی سال جاری رخ داد و موجب ورود بخشی از نقدینگی از بازار پول به بازار سرمایه شد. از این رو انتظار می رود تا با تعیین نرخ سود سپرده های بانکی به 18 درصد طی سال آینده جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه همچنان تداوم داشته باشد که البته به منظور ایجاد تعادل در بازار سرمایه می بایست عرضه های اولیه و واگذاری های سازمان خصوصی سازی انجام شود.

مدیر سرمایه گذاری های بیمه اتکایی ایرانیان در خصوص تأثیر برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روند آتی بازار سرمایه ابراز داشت: به نظر می رسد هر اندازه که اهداف نمایندگان انتخابی مجلس شورای اسلامی همگام با اهداف دولت باشند، برنامه های آتی سیاستگذاران و دولتمردان نیز با سرعت بیشتری محقق می شود و اثرات آن بر وضعیت اقتصادی کشور نمایان می شود.

جاویدی در خاتمه به صنایع پر پتانسیل بورس همچون بانک، دارو و پیمانکاری، اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: طبیعتاً با گشایش روابط بین المللی و رونق اقتصادی وضعیت گروه بانک نیز بهبود می یابد و بانک ها می توانند از محل کارمزد گشایش اعتبارات LC منتفع شوند. علاوه بر این، شرکت های داوریی از جمله مجموعه هایی هستند که هزینه مالی آنها با رفع تحریم های بین المللی کاهش می یابد و در فرآیند تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید آنها تسهیل ایجاد می شود. در گروه پیمانکاری نیز پروژه های عمرانی وتوسعه ای آتی برسوذ آوری این گروه موثر خواهد بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تجربی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
در تعجبیم چرا این هیجان فروش در سهام خودرویی که عمدتا زیانده میباشند اتفاق نیفتاده؟ ولاکن سهام با ارزش فقط قیمت اصلاحی دارند؟؟؟؟
بانوی ایرانی
-
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
افت با سرعت اصلاح است ولی صعود با سرعت حباب که البته حقوقیهای معنا دار به پیشواز اصلاح می روند
علی
ROMANIA
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
شما برو فکر سهم خودت باش که تو این بازار5درصد هم رشد نکرده آقای اتکا