بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
این رشد سریع قیمت ها در بورس طی چند هفته گذشته کاملاً هیجانی بوده و بازار نسبت به لغو تحریم ها واکنش چشمگیری از خود نشان داده است که این رشد، اصلاح کوتاه مدتی را برای تجدید قوا به دنبال خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که اگر نقدینگی جدیدی به بازار طی هفته آینده تزریق نشود، احتمال مدت زمان افت بیشتر می شود.
کد خبر : ۱۶۰۸۳۱
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند هفته گذشته نقدینگی قابل توجهی از طریق برخی شرکت های کارگزاری به بازار سرمایه تزریق و باعث آغاز روند حرکتی صعودی بسیار سریع و هیجانی در بازار شده است.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: این نقدینگی تزریق شده به بازار باعث رشد قیمت همه سهام در بورس شده به طوریکه سهام شرکت های کوچک و بزرگی که از لحاظ بنیادی شرایط مناسبی برخوردار نیستند را با رشد قابل توجهی همراه کرده است.

حمید علما در ادامه افزود: به نظر من این رشد سریع قیمت ها در بورس طی چند هفته گذشته کاملاً هیجانی بوده و بازار نسبت به لغو تحریم ها واکنش چشمگیری از خود نشان داده است که این رشد، اصلاح کوتاه مدتی را برای تجدید قوا به دنبال خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که اگر نقدینگی جدیدی به بازار طی هفته آینده تزریق نشود، احتمال مدت زمان افت بیشتر می شود.

وی گفت: طی روزهای گذشته که سهام گروه بانکی روند رو به رشد خود را آغاز کرده بودند شاهد افزایش عرضه از طرف صندوق های بازنشستگی و دیگر سهامداران حقوقی در این گروه بودیم که منجر به ایجاد جو روانی منفی در کلیت بازار شد. همچنین با بالا رفتن حجم معاملات، سامانه معاملات نیز با اختلال در نمایش قیمت واقعی، حجم و ارزش معاملات شد اما این عامل نمی تواند باعث ایجاد اصلاح بازار و ایجاد جو منفی در بازار شده باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به جریان انتخاب مجلس شورای اسلامی گفت: همواره با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شاهد تزریق نقدینگی قابل توجهی در بازار و رشد قیمت سهام فعال در آن بودیم و این بار نیز انتظار ایجاد جو این چنینی می رود، اما نکته مهم آن است که این نقدینگی پس از اتمام این بازی در بازار بورس باقی می ماند یا خیر؟ چرا که حفظ این منابع باعث ادامه یافتن روند صعودی خواهد شد اما خروج آن اصلاح شدید قیمت ها را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: نوع سرمایه گذاری در بازار این روزها، به گونه ای است که با انتشار هر خبر و شایعه ای بدون بررسی نتیجه و اثر گذاری آن در عملکرد و درآمدزایی شرکت اقدام به خرید سهم می کنند و این امر باعث شدت گرفتن هیجان حاکم بر عرضه و تقاضا در بورس شده است.

علما در خاتمه خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، با انتظاری که در رابطه به کاهش نرخ سود بانکی در آینده ای نزدیک ایجاد شده، ممکن است پولی که از بانک ها خارج می شود به سمت بازاری همچون بورس هدایت شود که میتواند روند بورس را با رونق همراه کند. اما به طور این اصلاح لازمه رشد سریع و هیجانی بازار بوده و بعد از اتمام آن انتظار می رود قیمتها با روندی آهسته تر به رشد خود ادامه دهند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تجربی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
با عنایت به پاراگراف اخر بانکها باید جهت جلو گیری از خروج سرمایه متمرکز شوند روی بازار سرمایه و با رشد سهام خود بطریق دیگر سرمایه را جذب نمایند
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
اخلال در سامانه کجا بود؟ چرا موقع ریزشهای شارپی سامانه با اخلال مواجه نمیشه و فقط موقع صعود بازار در سامانه اخلال ایجاد میشه؟!!!! اخلال سامانه فقط یک بهانه برای دستکاری در بازار و سمت و سو دادن بازار به آن جهتی است که منافعشان اقتضا میکنه.
مالباخته
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
افرین کاملا" موافقم .

امیدوارم این اختلالها ادامه پیدا نکنه , چون در ان صورت شاهد یک روند بی اعتمادی جدید و خروج دوباره خواهیم بود ....

با سرمایه گذار شوخی کنید عیبی نداره اما با سرمایه هیچوقت شوخی نکنید که تلفات داره .
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
امروز نقدینگی قابل توجهی اومد تو بازار
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
لعنت بر سامانه بازار که گمراه کننده شده است ولی بهترین موقعیت برای سهام ارزشمند و بنیادی میباشد؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
این بورس درست شدنی نیست و دیگر واقعا به درد ما نمی خورد خداحاقظ خسته شدیم از این بامبول بازی ها
سید فرزاد آتش خسرو تبریزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
در دو سال اخیر با سیاست های انقباظی (فریب اذهان عمومی)سرمایه مردم را مخصوصا در بخش پالایشگاهی به هفتاد درصد کاهش دادید(شبندر) و بعد از دوسال اصلاح بازار بازهم بدنبال اصلاحید؟!!!!!! افت قیمت های سهم ها بدون منطق وغیر قابل توجیح بود* امیدوارم کسری بودجه را از راه فریب مردم تامین نکنین....تحریم بهانست برای اداره کشور اقتصاد لازم است و برای مدیریت درایت ....