بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
مستطيل شيشه اي تالار

یک پیشنهاد از سوی اهالی تالار

در معاملات روز جاری علی رغم روند نزولی قیمت سهام شرکت ها و شاخص کل بورس اما حجم و ارزش معاملات در روندی قابل قبول قرارداشت بطوریکه در پایان معاملات روز جاری ارزش معاملات بورس و فرابورس رقمی بیش از 840 میلیارد تومان بود، رقمی که پیشتر در روزهای مثبت و صعودی بازار سرمایه در سال 92 به چشم می خورد.
کد خبر : ۱۶۰۸۶۷
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.11.24 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 757 واحد کاهش به رقم 53363 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1257 واحد کاهش عدد 168953 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 346 واحد کاهش به رقم 29388 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپدیس" با 45 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فولاد" با 103واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحدکاهش به رقم 806 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 5447 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2957 میلیارد ریال رسید.

اولین روز از معاملات هفته جاری بورس با روند اصلاحی و البته نزولی شاخص همراه بود و با توجه به افت قیمت اغلب نمادهای تأثیر گذار بر شاخص، امروز نماگر بورس کاهش 903 واحدی را تجربه کرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری علی رغم روند نزولی قیمت سهام شرکت ها و شاخص کل بورس اما حجم و ارزش معاملات در روندی قابل قبول قرارداشت بطوریکه در پایان معاملات روز جاری ارزش معاملات بورس و فرابورس رقمی بیش از 840 میلیارد تومان بود، رقمی که پیشتر در روزهای مثبت و صعودی بازار سرمایه در سال 92 به چشم می خورد و این یعنی تداوم ورود نقدینگی به بازار سرمایه حتی در شرایط نزولی و اصلاحی بازار.

اما امروز در گروه خودرویی بورس شاهد تداوم روند صعودی در گروه خودروسازی سایپا بودیم این در حالی بود که سرمایه گذاری رنا نیز به عنوان دومین بازیگر گروه خودرویی نیز روز جاری را با حجم و ارزش بالایی به پایان برد اهالی تالار معتقدند با توجه به اخبار موجود در دو غول بزرگ خودروسازی کشور احتمالاً با انتشار این اخبار روند کل گروه دستخوش تغییر خواهد شد.

در گروه پالایشی، امروز شپنا کاخ آرزوهای سهامداران این گروه را لرزاند چرا که در حالی امروز نماد این شرکت به جهت تعدیل سود که گفته می شود منفی است متوقف شد که اهالی تالار با توجه به تغییرات مثبت نرخ نفت طی 24 ساعت گذشته انتظار رنگ سبز از این گروه داشتند البته این گروه همیشه نشان داده که قابل پیش بینی نیست و در اوج اخبار منفی هم می توانند شگفتی ساز باشند.

از سوی دیگر، بانکی های بورس امروز در حالی روند نزولی همراه با صف فروش را پشت سر گذاشتند که حجم معاملات در این گروه حکایت از روندی جدید را داشت البته همچنان علی رغم اخبار و اتفاقات مثبت این گروه اما سهامدار حقوقی بی رحم در فروش به عنوان بزرگترین ریسک گروه مذکور به حساب می آید. اگر این گروه یکبار دیگر با رفتارهای گذشته حقوقی ها در روند صعودی مواجه شود ممکن است برای مدتی از سوی حقیقی های بازار تحریم شوند. حقوقی های عزیز شاید این فرصت آخر باشد.

گروه پتروشیمی نیز همچنان بازار سرمایه را چشم انتظار روندی صعودی هر چند اندک نگه داشته است و مشخص نیست تعلل این گروه برای آغاز روند صعودی در چیست.

ذوب آهن اصفهان در معاملات روز جاری یکه تاز گروه خود شد، خبر افزایش سرمایه 633 درصدی این شرکت تنها عامل اقبال بازار به این نماد است. ظاهراً تا اطلاع ثانوی ذوب سبز پوش خواهد ماند. اما در دیگر شرکت های فعال گروه فلزات اساسی علی رغم روند منفی شرکت های گروه اما بنظر می رسد این شرکت ها نیز اخبار و اتفاقاتی را در دل خود دارند که بزودی به بازار اعلام خواهد شد.

در پایان اهالی تالار هر روند نزولی را فرصت خریدی در بازار سرمایه می دانند که با یک نگاه میان مدت می تواند بازدهی قابل قبولی را نصیب آنها کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
بازار بورس عمق نداره چهارتا نماد غول پيكر مثل اخابر فارس فولاد و... منفي بخورن 1000 واحد شاخص منفي ميشه ! اين نحوه محاسبه شاخص به خدا اشتباهه و بايد اصلاح بشه ! اينو بگو و اينو پيگري كن !
هنریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
با سیاستی که ما تو این مدت از دولت کسب کردیم........
زور اخر صعودی بازار نهایتا تا هفته اخیر خواهد بود .........
هنوز یادمان نرفته سیاست پول سوزی دولت را در همین ماه های گذشته و آینده..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
سهام بانکی با خودرو جایگزین شد.
محمد
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
لطفاواضح تر بفرمایید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
خیلی مواظب ریزش بازار باشید. این افزایش قیمت ها ساختگی است مخصوصا در خودرویی ها
همین روزها صف فروش میشوند
ناشناس
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
بدون دلیل صحبت نکنید ، این همه قرارداد و خبر خوب در خودروئیها را نادیده میگیری ؟ دولت برای به حرکت در اوردن صنعت مجبور هست از صنعت خودرو حمایت کند کما اینکه بعینه در اتفاقات اخیر دیده میشود
حامد
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
درگروه خودرویی موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
امروز بهترین فرصت برای خرید بود از فردا بازار به سمت جلو حرکت میکنه
علی
ROMANIA
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
این ریزش اخیر بورس طبیعیه وباید حداقل اصلاح قیمت 50 درصدی رو تو قیمت سهام کلیه بخشها شاهد باشیم پس لطفا بیخودی سهام تو قیمت بالا نخرید
aaa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
بورس نیوز، چرا اخبار را واقعی اعلام نمی کنید؟؟؟
امروز شپنا ساعت 10 پیش بینی خود را با تعدیل منفی 10 درصدی اعلام کرد و ساعت 10 هم نماد بسته شد و ساعت 10:08 اعلام گردید ولی شما در مطالب بالا ساعت 16:30 به بعد عنوان کرده اید که احتمالا گفته می شود تعدیل منفی دارد!!!!!
Hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
خودروئی ها با زیان انباشته بسیار بالا و بازار اشباع شده خودرو خطرناک ترین سهام می باشند.
اراک بورس
-
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
پایین نگه داشتن قیمت سهام بانکها سیاه بازی دولت با حقوقیهاست برای اینکه مردم نتونند پولهای خودشانرا از این سهام ورشکسته بیرون بیارن
تجری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
با تشکر از شما ولاکن همیشه زات بازار این بوده خصوصا نوسان گیران و حقوقیهای بی رحم حتی به سهام بنیادی هم رحم نمیکنند.ولی حقیقیها بزودی اخبار خوشی در خصوص فلزات اساسی. بانکیها. پتروشیمیهاو.و.و معدنیها دریافت میکنند؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
فقط لیزینگ بخرید با تسهیلات بانکهای خارجی سود هنگفتی در انتظار سهام لیزینگی هست
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
خودرویی با تیلیغات بالا رفته، بنا به فاکتور اصلی یعنی فروش و نبود متقاضی، بتدریج به خانه اول خود برخواهد گشت. رشد واقعی بازار در صورتی اتفاق می افته که فروش شرکتها افزایش یافته و اقتصاد کشور و علی الخصوص مسکن رونق بگیرد.
رمضان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
من یک سهام دار هستم و یک معامله گر یک پیشنهادی میخواستم بدم که شما بهتر میتونید اون رو عرضه کنید اون هم اینه که برای جلو گیری از صف شدن نماد ها در بورس بیایم از مکانیزم قیمت پایانی متحرک داشته باشیم مثالا اگه سهامی رسید به 5 درصد و صف ایجاد شد و بیشتر از حجم مبنا معامله شد او زمان 1 درصد به حداکثری قیمت یا حداقلی قیمت یا طبق قیمت پایانی معامله کنیم یعنی اگه قیمت پایانی 2 درصد بالا رفت دو درصد هم حداکثر خرید قیمت هم بالا بره که دیگه صف ایجاد نشه و مردم گرفتار نشن نرن داخل صف خرید کنن بعد فردا سهام کلا بریزه و کلی ضرر رو تحمل بکنن خدا شاهده این حاصل کلی تجربه و هم نظر شدن با دوستان سهام دار دیگه داریم این پیشنهاد رو میدیم همین خواهشا این رو رسانه ای کنید با تشکر
علامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
بانکیها میتوانندرشد کنندولی دولت نمیگزاره بالا بروند