بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
کد خبر : ۱۶۰۸۸۳
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: با اطمینان می گویم که لازم نیست بیماران شهرستانی برای تهیه دارو به تهران بیایند.

به گزارش مهر، دکتر رسول دیناروند در پاسخی مبنی بر اینکه وضعیت دسترسی به دارو در شهرستان ها در چه وضعیتی است، گفت: اگر یک پزشک در استانی برای بیمار خودش نسخه دارویی تجویز کند، نیازی نیست بیمار برای تهیه دارو به تهران بیاید.

وی افزود: توزیع دارو در داروخانه های کشور، تابع خدمات پزشکی است که در کشور انجام می شود. یعنی اگر یک قلم یا دو قلم دارویی در داروخانه هلال احمر تهران توزیع می شود، به خاطر این است که یک یا دو پزشک آن دارو را تجویز می کنند و کل بیماران متقاضی آن دارو در کشور مکن است 20 تا 30 نفر باشند که به تهران می آیند و داروی خودشان را دریافت می کنند.

دیناروند اظهارداشت: اگر دقت داشته باشید، نسخه ای که بیمار شهرستانی در تهران تجویز شده و اینگونه نیست که در شهرستان خودش نوشته شده باشد و بخواهد به تهران بیاید.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: با اطمینان می گویم که در حال حاضر لازم نیست بیمار شهرستانی برای تهیه نسخه دارویی خودش به تهران بیاید.

دیناروند، موضوع درمان و دارو را جدا از هم دانست و گفت: درمان بیماران شهرستانی در تهران، مقوله ای جدا از دارو است. زیرا، هنوز هم بخشی از خدمات درمانی کشور در قطب ها انجام می شود و این تنها شامل کشور ما نیست و در همه جای دنیا نیز اینگونه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر