بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
چشم انداز اقتصادی که با توجه به لغو تحریم های بین المللی برای سال های آتی ایجاد شده، بازار بورس را با روندی مثبت همراه کرده و به اصطلاح این رشد اقتصادی یا خروج از رکود را پیشخور می کند، اما مسأله مهم رشد متوازن قیمت سهام می باشد که این روند را پایدار خواهد کرد.
کد خبر : ۱۶۰۹۰۵
نویسنده :
یارمحمدی

رشد هفته گذشته در مقایسه با روند قیمتی در بورس طی چند ماه گذشته بسیار سریع و با شدت زیادی اتفاق افتاده که برای تجدید قوا نیاز به اندکی اصلاح دارد، بنابر این این افت قیمت کوتاه مدت خواهد بود و جای نگرانی ندارد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: چشم انداز اقتصادی که با توجه به لغو تحریم های بین المللی برای سال های آتی ایجاد شده، بازار بورس را با روندی مثبت همراه کرده و به اصطلاح این رشد اقتصادی یا خروج از رکود را پیشخور می کند، اما مسأله مهم رشد متوازن قیمت سهام می باشد که این روند را پایدار خواهد کرد.

فرهاد سلیم در ادامه افزود: رشد حجم معاملات در این روزها نشان از تمایل سرمایه گذاران به تزریق سرمایه شان به بورس می باشد که این رشد سریع باعث ایجاد نگرانی در ادامه یافتن روند کلی بازار شده است و اکنون در زمان اصلاح بازار بهتر است سراغ سهامی برویم که از حرکت کلی بازار جا مانده اند.

وی با اشاره به بازارهای جهانی گفت: فشار تضعیف دلار و آهنگ کند رشد اقتصادی و جهانی باعث شده تا آن دسته از شرکت هایی که وابستگی شدید به قیمت های جهانی دارند اندکی از رشد جامانده اند اما پیش بینی ها تأکید بر عدم افت بیش از این قیمت های جهانی را دارد چرا که کاهش قیمت بیش از این، خارج از ظرفیت اقتصاد جهانی و چشم انداز مثبت اقتصادی، سرمایه گذاران به جای نوسانگیری اقدام به سرمایه گذاری با دید میان مدت کرده تا بازدهی قابل توجهی کسب کنند.

سلیم با اشاره به رشد هیجانی قیمت سهام گروه خودرویی عنوان کرد: با توجه به اخباری که در خصوص اصلاح ساختار بدهی و سرمایه و عقد قراردادهای جدید و همکاری با سرمایه گذاری خارجی پیرامون گروه خودرویی وجود دارد، قیمت سهامشان با روند رو به رشد همراه شده است و هر چند که این عملیات در کوتاه مدت به سوددهی نمی رسد اما قطعاً باعث بهبود عملکرد آنها خواهد شد.

وی در ادامه در رابطه با ورود نقدینگی از طرف سرمایه گذاران خارجی که باعث تداوم رشد بازار خواهد شد، عنوان کرد: اگر ارزش دلاری شرکت های موجود در بازار را ارزیابی کنیم در می یابیم که بیش از قیمت های موجود، ارزنده هستند از طرفی اگر بورس ارز نیز راه اندازی شود سرمایه گذاران خارجی می توانند ریسک نوسانات نرخ ارز خود را مدیریت کنند و با خیالی آسوده با توجه ارزندگی شرکت های ایرانی جریان نقدینگی بلند مدت مستمری را دارد بازار خواهند کرد که می تواند به تداوم روند صعودی بلند مدت بورس بیانجامد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خاتمه خاطرنشان کرد: به نظر من با وجود رفع مشکل نقل و انتقال پول و کاهش هزینه های مالی شرکت های صادرات محور و رشد اقتصادی کشور در میان مدت روند بورس را صعودی ارزیابی می کنیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
مفت نمی ارزه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
نظم نظم نظم با این سامانه هیچ سرمایه گذار خارجی تو بورس ایران نمی اید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
فرشاد داداشش کجاست؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
بورس نیوز لطفا بررسی کن چرا سهامهای دیگر مثل خودرویی ها رشد نمی کنند....چرا سهامهایی که سودده هم هستند و از برجام تاثیر مثبت بهتری می گیرند رشد قیمت ندارند؟.....چرا حقوقی اجازه رشد به آنها نمی دهد....
خودرویی ها تا بخواهند به سود برسند و از زیانهای انباشته این سالها در بیایند باید حداقل 2 3 سالی بگذرد و بعد رشد کند....لطفا جلوی حباب خودرویی ها را بگیرید تا بازار به صورت منطقی رشد کند
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
به نظرم هرگز خودرویها به سود نمی رسند چون تعرفه دارند بازار اشباه شده هیچ آدمی هم با نرخ سود بالا خودرو نمی خرد اگر هم خرید نمی تواند استفاده کند آینده خودرو تاریک است مثل خصدرا که خیلی ها را زمین گیر کرد ومثل وخارزم که اکثر زیر مجموعه هاش تکانی نخورده این هم خیلی تعریف می کردند