بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر : ۱۶۰۹۳۱
سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد: سوئیس پس از انجام ترتیبات دیپلماتیک لازم، رسما حفاظت از منافع ایران در ریاض و حفاظت از منافع عربستان در تهران را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش فارس، حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال رسانه های گروهی درباره ایفای نقش حفاظت منافع از سوی سوئیس در روابط ایران و عربستان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در رایزنی‌های دیپلماتیک خود با دولت سوئیس از این کشور خواسته بود حفاظت از منافع ایران در عربستان را برعهده گیرد. دولت سوئیس نیز ضمن اعلام آمادگی برای ایفای این نقش، نهایی شدن آن را منوط به رایزنی با عربستان کرده بود. اینک با درخواست مشابه عربستان از سوئیس جهت ایفای این نقش، سوئیس پس از انجام ترتیبات دیپلماتیک لازم؛ رسما حفاظت از منافع ایران در ریاض و حفاظت از منافع عربستان در تهران را بر عهده خواهد گرفت.

لازم به ذکر است عادل الجبیر امروز در نشست خبری مشترک با همتای سوئیسی در ریاض از انتخاب سوئیس به عنوان حافظ منافع این کشور در ایران خبر داد و اندکی بعد هم وزارت خارجه سوئیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور حافظ منافع هر دو کشور شده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
مبارک باشه ایشالا