بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
مجموعه گروه بهمن بر واگذاری سهام طی سال جاری اصراری ندارد چرا که می بایست عرضه اولیه در موقعیت و قیمت مناسب انجام گیرد. از این رو پیش بینی می شود تا این برنامه حداکثر طی فروردین ماه سال آینده اجرایی می شود.
کد خبر : ۱۶۰۹۴۷
نویسنده :
جمشیدی

شایعات و شنیده هایی مبنی بر برنامه های گروه بهمن جهت واگذاری یکی از زیر مجموعه های آن یعنی شرکت سرمایه گذاری ارزش آفرینان در فرابورس و قرار گرفتن این مجموعه در نوبت عرضه های اولیه فرابورس میان فعالان بازار سرمایه مطرح شده است.

در همین ارتباط، معاونت مالی و اقتصادی گروه بهمن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: سیاست گروه بهمن طی دو سال اخیر بر مبنای واگذاری بخشی از سهام شرکت های زیر مجموعه در بازارهای بورس و فرابورس پایه گذاری شده که در همین ارتباط، مجموعه های لیزینگ بهمن و بهمن دیزل در فرابورس عرضه شده و در حال حاضر برنامه ای جهت واگذاری 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری ارزش آفرینان با سرمایه 30 میلیارد تومان در فرابورس در نظر داریم.

سعید موحدی در خصوص زمان انجام برنامه عرضه اولیه اظهار داشت: مجموعه گروه بهمن بر واگذاری سهام طی سال جاری اصراری ندارد چرا که می بایست عرضه اولیه در موقعیت و قیمت مناسب انجام گیرد. از این رو پیش بینی می شود تا این برنامه حداکثر طی فروردین ماه سال آینده اجرایی می شود.

وی پیرامون عملکرد و وضعیت سودآوری شرکت سرمایه گذاری ارزش آفرینان گفت: شرکت سرمایه گذاری ارزش آفرینان یکی از زیر مجموعه های "خبهمن" با عملکرد مناسب طی دو سال اخیر به شمار می رود که تجمیع یا واگذاری نشده و گروه بهمن در نظر دارد تا همچنان تملک آن را در اختیار داشته باشد. این مجموعه سرمایه گذاری پرتفوی غیر بورسی ندارد و سرمایه در اختیار آن عمدتاً در قالب خرید سهام، سپرده و اوراق مشارکت سرمایه گذاری شده و این امر یکی از مزیت های شرکت سرمایه گذاری ارزش آفرینان به شمار می رود.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت گروه بهمن در خصوص برنامه های این مجموعه جهت همکاری با شرکای خارجی ابراز داشت: تفاوت اساسی میان گروه بهمن و سایر شرکت های خودروساز وجود دارد. چرا که در حالی در زمان اعمال تحریم ها سایر شرکت های هم گروه ارتباط خود با شرکای خارجی را قطع کرده اند که "خبهمن" در اوج تحریم ها همچنان ارتباط خود را حفظ نموده و اکنون نیز به منظور توسعه ارتباطات و همکاری ها برنامه هایی را در نظر داریم.

موحدی افزود: مذاکرات گروه بهمن در قالب افزایش مقدار محصولات تولیدی، برقراری LC مدت دار و نیز تولید محصولات جدید با حداقل تأخیر زمانی نسبت به بازارهای بین المللی است که نتایج مذاکرات به محض نهایی شدن به اطلاع سهامداران می رسد.

وی در خاتمه پیرامون برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی گروه بهمن اظهار داشت: مجمع فوق العاده عمومی در خصوص افزایش سرمایه " خبهمن" از مبلغ 5070 میلیارد ریال به 10000 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، سود انباشته و اندوخته و طرح توسعه ای طی اسفند ماه برگزار می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
این سهم گنج اگرسهامدارعمده مانع نبودالان راحت بالای 500 معامله میشد