بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
مدیر عامل شرکت کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عنوان کرد:

تداوم رشد بورس به دنبال کاهش نرخ بهره بانک ها

روند بورس نیز وابسته به عملکرد شرکت ها و وضعیت صنایع و اقتصاد می باشد و باید اثر لغو تحریم ها و رونق در سود هر سهم آن ها لمس شود، اما نسبت به دورنمای بورس در بلند مدت جای بسیار زیادی برای امیدواری وجود دارد.
کد خبر : ۱۶۰۹۴۸
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند روز اخیر شاهد ایجاد روندی نزولی و اصلاحی در قیمت سهام فعال در بازار بودیم که به نظر می رسد با توجه به شیب تند رشد آنها در دو هفته گذشته این افت کاملاً طبیعی بوده و پیش بینی می کنم که بازار به همین روند تا هفته اول اسفند ادامه دهد و یا حداکثر رشد آنچنانی نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه سرمایه دنیا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: هر چند امیدواری در خصوص آینده اقتصاد کشور با وجود لغو تحریم های بین المللی ایجاد شده است، اما مرحله عمل این امیدواری ها بسیار مهمتر می باشد و آشکار شدن آثار آن در عملکرد شرکت ها نیاز به حداقل 6 ماه زمان دارد و نمی توان انتظار خروج یکباره و بهبود وضعیت برای اقتصادی که ماه هاست در رکود به سر می برد، را داشت.

حسنعلی بشارت احسانی در ادامه افزود: روند بورس نیز وابسته به عملکرد شرکت ها و وضعیت صنایع و اقتصاد می باشد و باید اثر لغو تحریم ها و رونق در سود هر سهم آن ها لمس شود، اما نسبت به دورنمای بورس در بلند مدت جای بسیار زیادی برای امیدواری وجود دارد.

وی تأکید کرد: هنوز برخی از بانک ها در نقل و انتقال پول و سوئیفت دچار مشکل بوده و یا اینکه از تحریم خارج نشده اند ولی با این حال تمامی فعالان اقتصادی نسبت به چشم انداز سال های آتی اقتصادی کشور امیدوار هستند و با گشایش در تمامی این امور افق های روشن تری را نیز متصور هستم.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بودجه های سال 95 شرکت ها گفت: با توجه به ابهاماتی که در خصوص نوع همکاری ها، قرادادها و عملیات برخی از شرکت های فعال در بازار وجود دارد، به نظر من پیش بینی درآمد هر سهمشان را به صورت محافظه کارانه ارائه خواهند کرد و بعد از رفع این ابهامات قطعاً شاهد تعدیلاتی در صورت های مالی آنها خواهیم بود.

بشارت احسانی در خاتمه در رابطه با اخباری که در خصوص کاهش نرخ سود سپرده بانک ها مطرح شده، گفت: در حال حاضر یکی از عمده دلایلی که مانع از کاهش نرخ سود سپرده بانک ها شده، موسسات مالی و اعتباری غیر مجازی است که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت ندارند، البته به نظر من احتمال کاهش این نرخ در آینده نزدیک بسیار بالاست و با اجرایی شدن این موضوع بانک ها بخش زیادی از ذخایر خود را از دست خواهند داد و با توجه به بازدهی که بازارهای موازی دارند جذب آنها خواهد شد که از بین آنها نیز بازار سرمایه که بازدهی بالاتری برای فعالان خود دارد، پتانسیل جذب این میزان نقدینگی را در خود خواهد داشت که این امر قطعاً خود باعث بهبود شرایط بورس نیز خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
با سپاس اگر شما سری به بازار بزنید عمده سهامداران بنیادی در ضررند جز خودروییها ایا نوسان و رانتی نیست مگر تولید خودرو وابستگی به فولاد مس. پتروشیمی و.و ندارد پس پشت پرده چه خبر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
جنگ با عربستان ترکیه قطر را چکارش کنیم؟
مهدی
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کدام جنگ مگر عربها غیرت جنگیدن دارند لعنت بر ال سعود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
حالا خواهیم دید