بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان عنوان کرد:

رشد مداوم بورس در صورت دوری از هیجان سهامداران

امیدواری هایی که رابطه با وضعیت اقتصادی سال های آتی کشور ایجاد شده، اکثر فعالان بازار سرمایه را نسبت به روند بازار خوشبین کرده و انتظار می رود این روند صعودی همچنان ادامه یابد.
کد خبر : ۱۶۱۱۳۸
نویسنده :
یارمحمدی

بازار سرمایه در پایان هفته گذشته نیز به روند مثبت بعد از اصلاح کوتاه مدتی که در قیمت برخی نماد ها صورت گرفته بودند، ادامه داد، این روند صف های خرید برخی از فعالان و سرمایه گذاران بورسی را نگران کرده است.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: امیدواری هایی که رابطه با وضعیت اقتصادی سال های آتی کشور ایجاد شده، اکثر فعالان بازار سرمایه را نسبت به روند بازار خوشبین کرده و انتظار می رود این روند صعودی همچنان ادامه یابد.

حمید رضا مهرآور در ادامه افزود: در حال حاضر که موانع از سر راه توسعه و ایجاد رونق اقتصادی کشور کنار رفته، اگر عزم جدی وجود داشته باشد می توان به روند صعودی بلند مدت در بازار بورس امیدوار بود، سرمایه گذاران نیز همراه با رشد شتابان در برخی سهام، هیجان زده خرید و فروش نکنند و با تحلیل های کاملتری به شناسایی سهام با پتانسیل رشد اقدام کنند.

وی تأکید کرد: گفتنی است نوسان جز ذات بازار سرمایه و یا هر بازار دیگری می باشد و نباید از اصلاح قیمتی در بورس نگران شد، تنها باید منطق بر جو هیجان غرضه و تقاضای سرمایه گذاران قالب شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش 2 درصدی نرخ سود سپرده بانک ها گفت: هر چه بازار سرمایه با هر بازار موازی دیگری رقابت بیشتری داشته باشد، می توان نسبت به رونق آن در ماه های آینده نیز امیدوار تر شد، چرا که در صورتی که توان مقابله با بازار هایی مثل بازار پول از نظر پوشش بازدهی مورد انتظار سرمایه گذاران را داشته باشد، می تواند نقدینگی و سرمایه های بیشتری را به خود جلب کند. از طرفی کاهش هزینه های تأمین مالی شرکت ها هر چقدر هم ناچیز باشد، می تواند بر درآمد زایی آن ها اثر مثبت داشته باشد.

مهرآور در خاتمه در رابطه با اثری که انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اقتصاد و روند بازار سرمایه دارد توضیح داد: هر انتخاباتی در هر کجای دنیا بر اقتصاد و بازار سرمایه اثر روانی دارد، اما خوش بینی که در حال حاضر در کشور ایجاد شده احتمال آن است که عملکرد افرادی که در آینده روی کار می آیند همسو با اهداف توسعه اقتصادی باشد و برنامه ششم توسعه دولت را سر لوحه کار خود قرار دهند تا شاهد رونق اقتصادی و به دنبال آن روند مثبت در بازار سرمایه باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
ROMANIA
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کارگزاری شما فقط همینکه سیستم انلاینتون تو عرضه اولیه مختل نشه برامون بسه تحلیل بازارباشه برای اهلش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
رشد اقتصادی و بورس در سایه رشد تولید و سوداوری شرکت هاست نه انتخابات مجلس و رفتار هیجانی