بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
در بررسی بازدهی صنایع و شرکت ها طی بهمن ماه سال جاری بدست آمد:

رقابت زیر مجموعه های "خساپا" برای کسب بیشترین بازدهی مثبت

عنوان نقد شونده ترین سهام به بانک صادرات ایران، گروه بهمن و بانک ملت اعطا می شود و داد و ستد بیش از 55 میلیارد و 212 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 120 هزار و 949 میلیارد ریال را در بورس رقم زده است.
کد خبر : ۱۶۱۱۳۹
نویسنده :
جمشیدی
معاملات بازار معاملات طی بهمن ماه سال جاری همچون ماه قبل از آن با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد حجم و ارزش معاملات روزانه همراه بود و فعالان بازار سرمایه روزهای پر رونقی را در بورس تجربه کردند که نوید بخش آینده روشن اقتصادی و چشم انداز مثبت بورس است. به گونه ای که می توان گفت در این ماه اغلب سهام شرکت ها با افزایش قیمت مواجه شدند و بازدهی مناسبی را برای سهامداران خود به ارمغان آوردند.
رقابت زیر مجموعه های

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی بهمن ماه سال جاری خبرهای مختلفی مبنی بر برنامه های آتی شرکت ها برای همکاری مشترک با شرکت های خارجی منتشر شد و این موضوع که بویژه در گروه خودرو و فولاد مشاهده شد تبعات مثبتی را بر روند معاملات بورس بر جای گذاشت و موجب شد تا امید و انتظارات مثبت برای فردایی بهتر در بازار سرمایه بیش از پیش تقویت شود.

بر اساس اطلاعات موجود، شاخص کل بورس طی معاملات بهمن ماه سال جاری با رشد بیش از 11 هزار واحدی از نیمه مدار 66 هزار واحدی در مدار 77 هزا واحدی ایستاد و در این مدت بورس بازدهی مثبت حدود 18 درصدی را محقق ساخت.

همچنین در این مدت کلیه صنایع فعال در بورس بازدهی مثبت را به ثبت رساندند و در این میان گروه پیمانکاری صنعتی با تحقق بازدهی مثبت 46.10 درصدی در جایگاه اول نشست و بعد از گروه خودرو و قطعات با تحقق بازدهی مثبت حدود 46 درصدی در جایگاه بعدی قرار گرفت و رتبه سوم نیز به گروه رایانه با کسب بازدهی مثبت حدود 30 درصدی اعطا شد.

همچنین در خصوص سهام شرکت های فعال در بورس نیز شرکت سرمایه گذاری رنا در پی بازگشایی نماد معاملاتی پس از توقف طولانی مدت رشد قیمتی 155 درصدی را تجربه کرد و بدین ترتیب عنوان پر بازده ترین سهام را از آن خود کرد. بعد از آن شرکت سایپا آذین با تحقق بازدهی مثبت 132 درصدی رتبه دوم پر بازده ترین سهام را به خود اختصاص داد و جایگاه سوم نیز به شرکت سرمایه گذاری سایپا با کسب بازدهی مثبت بیش از 126 درصدی اختصاص یافت.

این در حالی است که برخی از سهام شرکت های بورسی از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند و بازدهی منفی را به سهامداران خود دادند که در این بین شرکت سولیران در نماد "فسلیر" با کسب بازدهی منفی حدود 33 درصدی در جایگاه اول قرار می گیرد که نماد معاملاتی آن در بازار توافقی فرابورس معامله می شود. بعد از آن شرکت تجهیز نیروی زنگان در نماد "شزنگ" با تحقق بازدهی منفی بیش از 17 درصدی جای می گیرد و نماد معاملاتی آن نیز در بازار توافقی فرابورس معامله می شود. شرکت تهران شیمی نیز در پی افت قیمتی 17 درصدی در ردیف سوم قرار می گیرد.

در پایان خاطرنشان می شود، عنوان نقد شونده ترین سهام به بانک صادرات ایران، گروه بهمن و بانک ملت اعطا می شود و داد و ستد بیش از 55 میلیارد و 212 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 120 هزار و 949 میلیارد ریال را در بورس رقم زده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
این بازدهی مثبت بورس برای این بود که دولت در انتخابات دنبال رای اوردن حزبش بود

یک هفته زودتر از انتظارشان به سقف رسیدند

بازار تمام شد