بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

احیای دوباره بورس با رفع دو ابهام

حجم نقدینگی که انتظار می رفت تا پس از اجرای طرح برجام وارد بازار سرمایه شود، به این بازار تزریق شده و در این شرایط پیش بینی می شود تا روند صعودی بورس طی سال آینده تداوم یابد. حال آنکه به طور قطع سرعت رشد آن همچون دو ماه اخیر نخواهد بود و با فراز و نشیب هایی همراه است.
کد خبر : ۱۶۱۳۳۸
نویسنده :
جمشیدی

اتفاقاتی که طی روزهای اخیر در گروه خودرو رخ داد همچون توقف نماد معاملاتی آنها ناشی از ارائه گزارشات و بودجه سال آینده موجب شد تا فعالان بازار سرمایه نسبت به این گروه و کلیت بازار حساس و محتاط شوند و بموجب آن اندکی از روند صعودی گروه خودرو و نیز بازار سرمایه کاسته شد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: حجم نقدینگی که انتظار می رفت تا پس از اجرای طرح برجام وارد بازار سرمایه شود، به این بازار تزریق شده و در این شرایط پیش بینی می شود تا روند صعودی بورس طی سال آینده تداوم یابد. حال آنکه به طور قطع سرعت رشد آن همچون دو ماه اخیر نخواهد بود و با فراز و نشیب هایی همراه است.

محمد همتی روزبهانی افزود: طی دوره کوتاه مدت توقف نماد معاملاتی اغلب نمادها در گروه خودرو و برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روند معاملات تأثیر گذار است و با رفع این ابهامات بازار سرمایه در بلند مدت با شیب ملایم در مسیر صعودی حرکت خواهد کرد.

وی به گروه بانک اشاره کرد و اظهار داشت: این گروه در حالی از پتانسیل رشد برخوردار است که به نظر می رسد در صورت اجرای برنامه هایی توسط بانک ها همچون افزایش سرمایه و فروش دارایی ها نگاه و توجه فعالان بازار سرمایه به آنها جلب می شود. از این رو در صورت تحقق این امر می توان گفت گروه بانک شایستگی ایفای نقش لیدری بازار سرمایه پس از گروه خودرو را دارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: هر چند عرضه های پر حجم سهام در نماد بانکی ها از سوی سهامداران حقوقی و عمده موجب شده تا سهامداران و فعالان بازار سرمایه اندکی نسبت به این گروه بی توجهی کنند اما به طور قطع افق بلند مدت از پتانسیل های فراوانی برخوردارند.

همتی روزبهانی در ادامه به تداوم روند کاهشی نرخ سود سپرده های بانکی طی سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به مطرح شدن موضوعاتی همچون تأمین مالی از محل گشایش اعتبارات LC، یوزانس، فاینانس و ورود سرمایه گذاران خارجی، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی لازم به نظر می رسد و در صورتیکه بهای تمام شده پول در بانک ها و موسسات مالی کاهش یابد، به طور طبیعی نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی نیز کاهش خواهد یافت و در پی آن نقدینگی جدیدی از سوی بازار پول و صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به بازار سرمایه تزریق می شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: انتشار گزارشات عملکرد شرکت ها طی دوره سه ماهه نخست سال آینده از جمله عوامل اثر گذار بر روند آتی بورس به شمار می رود و انتظار می رود تا در صورتیکه گزارشات عملکرد شرکت های خودروساز متناسب و در خور انتظارات سهامداران نباشد، همانطور که عنوان شد گروه بانک می تواند نقش لیدری بازار سرمایه را بر عهده داشته باشد، مشروط بر اینکه برنامه هایی همچون افزایش سرمایه و فروش دارایی ها محقق گردد و سهامداران حقوقی و عمده بانک ها در عرضه های خود مراعات سهامداران حقیقی را بکنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر