بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

"شبندر" در اندیشه شاه بندر شدن !

از این نماد با توجه به اخبار پیرامون سهم و وضعیت تکنیکی مناسب، انتظار داریم در میان مدت شاهد رشد تا سطح 8000 ریال باشیم و تا زمانی که قیمت در زیر حمایت 3500 ریال تثبیت نشود، این انتظار معتبر خواهد بود.
کد خبر : ۱۶۱۳۶۹
نویسنده :
نهایت نگر
بورس تهران در معاملات چهارمین روز کاری از اولین هفته آخرین ماه سال 94، پس از مدت ها باری دیگر در غیبت نمادهای خودرویی، فرصت را غنیمت شمرد و گروه پالایشی را سوار بر اسب سبز رنگ صعود کرد. خبرهایی در خصوص تغییر رویکرد مجموعه پالایش و پخش و افزایش میزان قیمت فرآورده‌های پالایشی و گمانه زنی ها در خصوص تک نرخی شدن ارز در سال آینده و شایعاتی در خصوص تعدیل مثبت و افزایش سرمایه در برخی نمادهای این گروه، به دنبال برنامه ریزی برای کاهش تولید نفت کوره که به لحاظ ارزشی و خروج از سبد تولید براساس قانون اصلاح الگوی مصرف باید به زودی در شرکت های این مجموعه صورت پذیرد، به همراه چشم انداز مثبت از رشد قیمت جهانی نفت، بهانه ای بود تا پس از مدت ها عروسی را به کوچه‌ این گروه بازگرداند و بیش از پیش ما را ترغیب به بررسی وضعیت تکنیکی نمودارهای قیمت سهام این گروه نماید.

در همین راستا برای این تحلیل به سراغ یکی از برترین نماد‌های این گروه، شرکت پالایشگاه نفت بندر عباس با نماد معاملاتی "شبندر" رفته ایم!

در نمودار پالایشگاه نفت بندر عباس با نماد "شبندر" شاهد شکاف (گپ) قیمتی از 800 تا 400 تومان هستیم که در یک گام صعودی260 تومان از آن را پر کرد، اما مجدد آهنگ نزولی به خود گرفت و یک کانال نزولی شکل داد (تصویر اول) همانطور که مشاهده می کنید قیمت اکنون در نبرد با سقف این کانال قرار گرفته است چنانچه قیمت موفق شود با حجم بالا و با قدرت بر این محدوده غلبه کند انتظار می رود در میان مدت شکاف باقی مانده را نیز پر کند و خود را به محدوده 800 تومان برساند.

----------------------------------------نهایت نگر

اما ایچیموکو آرایش بسیار زیبایی به خود گرفته است قیمت بعد از حمایت کی جن سن بار دیگر به بالای تن کن سن رفته و اکنون از حمایت کلیه اجزای ایچیموکو برخوردار است. دقت کنید در محدوده 450 تومان کومو چگونه مسطح گردیده و صاف شده است که نشان می دهد این محدوده یک محدوده مقاومتی بسیار قوی برای قیمت است. شکست این محدوده تایید دیگری برای پایدار بودن موج صعودی شکل گرفته است.

----------------------------------------نهایت نگر

در نمودار PnF نیز مقاومت نزولی سهم در محدوده 450 تا 500 تومان قرارداد شکست این محدوده مقاومتی سیگنال خرید در این نمودار صادر خواهد نمود.

----------------------------------------نهایت نگر

شایان ذکر است مادامیکه قیمت زیر سطح 350 تومان بسته نشود تحلیل فوق معتبر خواهد بود.

جمع بندی نوشتار فوق اینکه از این نماد با توجه به اخبار پیرامون سهم و وضعیت تکنیکی مناسب، انتظار داریم در میان مدت شاهد رشد تا سطح 8000 ریال باشیم و تا زمانی که قیمت در زیر حمایت 3500 ریال تثبیت نشود، این انتظار معتبر خواهد بود. از سوی دیگر، مهمترین سطح مقاومتی در این حرکت 4500 ریال می باشد که شکسته شدن آن، اهمیت بالایی در جهت تأیید ادامه روند صعودی دارد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
چارشنبه 846میلیون سهم پارسان به کی فروخته؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
متاسفانه وضعیت سود سازی این شرکت اصلا مناسب نیست در صورت کاهش ورود نقدینگی به بازار افت پنجاه درصدی قیمت سهم کاملا طبیعی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
نه تنها شبندر که تمام پالایشی ها مثل شپنا، شبریز، شتران و .... باید حداقل 100 در صد رشد کنند تا بخشی از ضررهای سهامداران آنها جبران شود.
شهرام
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
100% کم میخوای 300%رشدکنن سهم های نفتی همین الانشم ازقیمت اصلی وواقعیشون خیلی خیلی بالاترن واگه جمایت دولت نبودشبندرالان زیر300بود