بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
با وجود توقف نماد سایپا و چند نماد تاثیر گذار این گروه در معاملات امروز این صنعت همچنان در صدر جدول ارزش معاملات قرار گرفت تا این صدرنشیینی چند ماهه تداوم یابد، از سایپا خبر می رسد افرادی که با اهداف خاص اقدام به انتشار شایعه برکناری دکتر جمالی، نموده اند توسط وزیر صنعت برکنار شده و انتشار شایعه برکناری دکتر جمالی هم در راستای پروژه ناکام این عده ارزیابی می شود.
کد خبر : ۱۶۱۳۸۴
نویسنده :
حسینی
در آخرین روز کاری هفته و در شرایطی که تنها دو روز به انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است، اهالی تالار حاضر به ریسک نشدند و در خرید و فروش های خود محافظه کارانه ظاهر شدند. از این رو در روز جاری شاهد بازاری متعادل و با حجم معاملات متوسط بودیم که متفاوت از جو هیجانی بازار در ماه های اخیر بوده است.

بازار در خیز انتخاباتی

ظاهراً معامله گران ترجیح داده اند تا درنگی بر انتخابات پیش رو و نتایج آن داشته باشند سپس تصمیم نهایی خود را بگیرند. در همین راستا نیز برخی کارشناسان معتقد هستند که انتخاب نمایندگانی همسو با دولت برای بازار سرمایه رونق آفرین خواهد بود؛ امری که به نظر می رسد با توجه به شرایط سیاسی جاری در کشور و میزان اقبال مردمی به گروه های مختلف سیاسی در نظر سنجی ها دور از ذهن نباشد. اما بهتر است زود قضاوت نکنیم و منتظر بمانیم تا انتخابات برگزار گردد و نتایج آن اعلام شود. اما بشنوید از شایعات و اخبار آخرین بازار پیش از انتخابات که در ادامه می آید.

تداوم صدر نشینی در نبود دار و دسته نارنجی پوشان

با وجود توقف نماد سایپا و چند نماد تاثیر گذار این گروه در معاملات امروز این صنعت همچنان در صدر جدول ارزش معاملات قرار گرفت تا این صدرنشیینی چند ماهه تداوم یابد، از سایپا خبر می رسد افرادی که با اهداف خاص اقدام به انتشار شایعه برکناری دکتر جمالی، نموده اند توسط وزیر صنعت برکنار شده و انتشار شایعه برکناری دکتر جمالی هم در راستای پروژه ناکام این عده ارزیابی می شود. بازدید هیأت 12 نفره کمپانی فیات از خطوط تولیدی مجموعه ایساکو ایران خودرو از جمله اخبار مهم این گروه بود. ظاهراً این هیأت قصد بازدید از ایران خودرو خراسان را نیز دارد. برخی گمانه زنی ها حاکی از این است که ایران خودرو قصد دارد در زمینه تولید خودروهای اقتصادی و در رنج قیمتی پژو 405 همکاری هایی را با فیات داشته باشد. از سرمایه گذاری سایپا نیز که در ابتدای معاملات دیروز متوقف شد شایعاتی در بازار پیچیده مبنی بر تعدیل مثبت 800 درصدی در این سهم.

پالایشی ها در مه

طی معاملات امروز نیز این گروه مورد اقبال سرمایه گذاران واقع شد. هر چند که شایعاتی پیرامون این گروه ایجاد شده است که رشد این روزهای این صنعت را قابل توجیه می کند اما آنچه از ظواهر امر و صحبتهای مدیران بورس برمی آید نشان از تداوم ابهامات پیرامون این صنعت و وضعیت سود آوری آنها دارد. در همین رابطه نیز مدیریت نظارت بر ناشران بورسی از تشکیل پرونده برای رسیدگی به تخلفات شرکت های پالایشی پیرامون ابهامات موجود در گزارشات این شرکتها خبر داده است.

بانکی های فرصت سوز

تحولات بنیادین در صنعت بانکداری در این مدت به قدری بود که می توانست یک رشد اساسی را در این نمادها رقم بزند اما با هنر مندی حقوقی های این گروه به یک سرخوردگی تبدیل شد. اما در راستای خبر های خوب این صنعت با تایید تصمیم اخیر بانک ها در خصوص تعیین نرخ سود سپرده های بانکی توسط شورای پول و اعتبار، حداکثر نرخ سود علی‌الحساب برای سپرده های بانکی تعیین شد و بانک ها باید در پایان سال مالی، مابه التفاوت نرخ سود را محاسبه و به سپرده گذاران پرداخت کنند. امری که علاوه بر اقبال سپرده گذاران به بانک ها موجب خواهد شد حق الوکاله 2.5 درصدی که متعلق به سهامداران است نیز به طور کامل اخذ شود.

شایعات تک سهم های بازار:

ثشرق: از این نماد شایعاتی در بازار به گوش می رسد که از فروش بخشی از پروژه کوه سنگی این شرکت حکایت دارد که در این صورت تعدیل مثبت قابل توجهی برای شرکت به ارمغان خواهد آورد.

قثابت:براساس اخبار واصله از بازار خبر ها از قثابت حکایت از انتقال زمین شرکت به آستان قدس رضوی و قطعی شدن این معامله دارد همچنین گویا قثابت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز در برنامه های خود دارد.

کچاد: خبرها حاکی از آن است که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با همکاری مشترک «مدیریت سرمایه‌گذاری امید» و «معدنی و صنعتی گل‌گهر» از طریق شرکت «کاوند نهان زمین» اقدام به سرمایه‌گذاری در قزاقستان کرده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کجای بازار متعادل بود وقتی اکثر سهمها با ریزش تا حد کف بودند.
شما هم مثل سازمان بورس فقط شاخص را نطاره میکنید نه واقعیات بازار را.
واقعا بورسی تو هم یه چیزیت میشه که دنباله رو مدیران بورس هسی.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
اغاز جنگ لیدرها در شنبه. یقینا اعتدال پیروز است. غولهای بازار مانند. مس. فولاد. بانکها. پتروشیمیها. معدنیها. و سهام بنیادی شنبه طوفان میکنند؟؟؟؟؟خساپا در روز باز شدن غوغا خوهد کرد فروش ممنوع؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
اخه ادم های حسابی 37 ال است که اصلاح طبی و اصول گرا بر این مملکت حکومت کرده اند در کدام زمان و ضع اقتصاد خوب شده است که حالا اصلاح طلبان بیایند و اقتصاد را درست کنند توصیه اکید بنده کار را به کاردان اصلی بسپارید که اینها هیچکدامشان کاردان نیستند
امینی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
سود سازیهای سایپا وزیر مجموعه ان مثل سود وخارزم هست بلکه بدتر از ان
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
پذیرش گزارش وحشتناک سايپا که با سود کاغذی ساخته شده نه واقعی نه تنها هیچ کمکی به شرکت برای حل مشکلات مالی آن نخواهد کرد بلکه با پابرجا ماندن مشکلات آن در حالی که وضعیت شرکت از سال پیش به مراتب بحرانی تر است باعث زيانهاي غیر قابل جبران برای دهها هزار نفری است که در آینده سهم این شرکت را میخرند و اساس سازمان حسابرسی و سازمان بورس زیر سوال خواهد رفت در میان فقط عده ای رانتخوار به بهای نابودی دهها هزار نفر سودهای افسانه ای خواهند برد.