بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشت امید به خانه ملت

"پترول" نیز امروز در حالی پر حجم معامله شد و حقوقی بیشترین حجم خرید را به خود اختصاص داد که گویا حضور وزیر صنایع کره جنوبی هفته جاری به ایران خواهد آمد تا برای خرید 50 درصد از پروژه های این شرکت سرمایه گذاری فعال در صنعت پتروشیمی و فاینانس آنها قراردادهایی را امضا کند.
کد خبر : ۱۶۱۴۴۶
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.12.08 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 338 واحد افزایش به رقم 54346 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 449 واحد افزایش عدد 173466 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 148 واحد افزایش به رقم 29969 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپنا" با 72 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 36 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحد افزایش به رقم 839 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2869 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 3437 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز در حالی مثبت آغاز شد که سرمایه گذاران منتظر اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بودند.

انتخاباتی که امسال با شور و هیجان بیشتری نسبت به دوره قبلی برگزار شد و بیش از 30 میلیون ایرانی را پای صندوق های رأی کشاند تا شاید این بار امید بیشتری به خانه ملت راه یابد.

آنچنان که طبق اطلاعیه وزارت کشور از آماری که از حوزه های انتخابی مشخص شده، آرایش سیاسی مجلس دهم تغییر زیادی خواهد کرد و به نظر می رسد هشتاد درصد نمایندگان خانه ملت در این دوره و تا بدین جای کار عوض شده اند.

البته رأی های اخذ شده در تهران نیز بسیار سرنوشت ساز است، چرا که این کلان شهر بیش از 28.5 درصد از کل آراء را به خود اختصاص می دهد و مشخص شدن نتایج حاصل از صندوق های رأی در استان تهران می تواند وضعیت را بیش از پیش شفاف سازد.

به هر ترتیب بایستی ساعاتی دیگر نیز منتظر ماند؛ گرچه تا این لحظه نیز امید زیادی برای حضور افرادی اصلح در میان سرمایه گذاران و سهامداران به چشم می خورد تا با این امیدواری شاخص های بورسی نیز تمایل بیشتری برای رشد از خود نشان دهند و به مدد آن بازگشت مجدد نماگر بورس به کانال 78 هزار واحدی را با رشد تقاضا خرید سهام نظاره گر باشیم.

بدین ترتیب با این نگاه مثبت حاکم بر معاملات، امروز تالار نشینان شاهد روند مثبت و دسته جمعی پالایشی ها بودند تا این گروه در تمامی نمادهایش صف های میلیونی خریداران را شاهد باشد و شاخص کل نیز بیشترین تأثیر مثبت را از این گروه بپذیرد.

امروز زیر مجموعه های گروه خودروسازی سایپا نیز با وجود آنکه روی تابلوی معاملات حضور ندارند، اما همچنان خبر ساز بودند.

بطوریکه آگهی دعوت به مجمع افزایش سرمایه "خزامیا" برای تاریخ 19 اسفند ماه جاری روی کدال نشست و افزون بر عرضه بلوک حدود 100 درصدی "خلیبل" از پرتفوی سایپا، آگهی فروش 48 درصدی کارخانه سایپا کاشان نیز منتشر شد تا همچنان این غول خودروساز به رو کردن برگ های جدید خود ادامه دهد.

"خگستر" نیز در گروه خودروسازان و پس از آنکه از کاهش 46 درصدی سود سال 95 نسبت به بودجه برآوردی سال 94 خبر داد، با روندی مثبت به تابلوی معاملات بازگشت و حتی حدود هشت درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

امروز اخباری از افزایش تعرفه واردات فولاد از 10 به 20 تا 25 درصد منتشر شد تا بزودی این افزایش اجرایی گردد. گرچه باید دید آیا این میزان رشد تعرفه های وارداتی می تواند چالش فولاد ها را در رابطه با این مشکل برطرف سازد یا خیر؟

"پترول" نیز امروز در حالی پر حجم معامله شد و حقوقی بیشترین حجم خرید را به خود اختصاص داد که گویا حضور وزیر صنایع کره جنوبی هفته جاری به ایران خواهد آمد تا برای خرید 50 درصد از پروژه های این شرکت سرمایه گذاری فعال در صنعت پتروشیمی و فاینانس آنها قراردادهایی را امضا کند؛ به نظر می رسد بزودی بایستی منتظر شفاف سازی جدید این شرکت نیز باشیم.

از "رتاپ" نیز خبر می رسد همراه اول و توسعه نوردنا قصد خریداری حدود 30 درصد از سهام آن را دارند؛ اما این موضوع هنوز نهایی نشده و بایستی منتظر تصمیم گیری نهایی هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه نوردنا که وظیفه مدیریت سهام و سرمایه گذاری های همراه اول را بر عهده دارد، باشیم.

"بفجر" هم امروز بدون عرضه ماند تا با این روند و طی هفت روز معاملاتی حدود 32 درصد بازدهی را برای سرمایه گذارانش رقم بزند.

امروز لبنیاتی ها هم اعلام کردند که با افزایش 100 تومانی قیمت هر کیلو شیر خام مصرفی موافقت کرده اند. این توافق در حالی اعلام شد که دفعات قبلی هم این شرکت ها سر این موضوع و پرداخت قیمت بالاتر شیر خام به دامداران توافق کرده بودند، اما در عمل هیچ گاه به آن عمل نکردند. این بار هم تنها به این جمله خطاب به لبنیاتی ها بسنده می کنیم؛ "اصلاً شما فقط خوبید!"

در پایان این گزارش می افزاید، با روند متعادل و البته مثبتی که امروز بازار در پیش گرفت و نظر به اینکه تا ساعاتی دیگر نتایج انتخابات نیز نهایی می شود، به نظر می رسد از فردا هم معاملات همچنان به سمت رشد و البته در مداری متعادل و خارج از هیجانات زیاد تمایل داشته باشد و بایستی دید آیا این هفته خبری از بازگشت خودرویی ها به میان خواهد آمد یا خیر. 


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
از ذوب چه خبر؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
فعلا حقوقی بانکیها سرشان زیر برف است و در حال سیاه کردن روزگار سهامداران عادی هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
پیشنهاد میکنم رو بانکیها بیشتر فکر کنید به زودی مخصوصا بعد از عید بازار بورس صعود خوبی خواهد داشت امروز هم بانک دی یه خبر تو دلش داشت ولی فعلا منتشر نشد
اراک بورس
-
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
از بانکهای حقیقی نابود کن چه خبر؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
واقعا این سهامدار عمده پترول چه کار میکنه شرکتهای اینا صاحب نداره دیروز سهمو فروختن مثله چی امروز حریدن رو درصد بالاتر میشه نهاد ناظر کدهای خریدار حقیقی دیروز و فروشنده امروزو چک کنه گویا یه کمی مشکوکه معاملاتش واقعا مدبران و ممهر آیندگان تکن تو بازار با سیستمهای سهامداریشون
ایرانی
ROMANIA
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
خبر اصلی در خودرویی ها مربوط به خودرو است که فعلا چراغ خاموش بحرکت خود ادامه میدهد ولی مطمینم خبرهای بسیار خوبی از این غول خودروساز بزودی منتشر خواهد شد.