بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

ورود نقدینگی جدید، تنها عامل صعود بورس

در شرایط فعلی آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که نقدینگی کافی در بازار سرمایه وجود دارد، حال آنکه نمی توان به طور قطع نسبت به وضعیت بنیادی صنایع اظهار نظر کرد. از این رو توصیه می شود تا سهامداران و فعالان بازار سرمایه جریان نقدینگی را دنبال کنند. هر چند که فعلاً خروج نقدینگی از بورس چندان محتمل نیست.
کد خبر : ۱۶۱۴۴۹
نویسنده :
جمشیدی

روند صعودی بازار سرمایه طی چند وقت اخیر به دلیل ورود نقدینگی جدید به بورس و در پی آن افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه شکل گرفته و به نظر می رسد رشد قیمت سهام اغلب شرکت ها به دلیل بهبود وضعیت سودآوری آنها نبوده است.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط فعلی آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که نقدینگی کافی در بازار سرمایه وجود دارد، حال آنکه نمی توان به طور قطع نسبت به وضعیت بنیادی صنایع اظهار نظر کرد. از این رو توصیه می شود تا سهامداران و فعالان بازار سرمایه جریان نقدینگی را دنبال کنند. هر چند که فعلاً خروج نقدینگی از بورس چندان محتمل نیست.

نادر اسراری افزود: اتفاقات رخ داده در شرکت های فعال در بورس بویژه گروه خودرو که موجب افزایش تقاضا برای خرید سهام آنها شده، واقعی نیست. علاوه بر این، به نظر می رسد با سرمایه گذاری بلند مدت در سهام این شرکت ها و با فرض اجرایی شدن قراردادهای آنها و فروش محصولات در بیشترین میزان طی 10 سال اخیر، در نهایت تنها زیان انباشته خودروسازان پوشش داده می شود و به سود واقعی دست می یابند. مگر اینکه خودروسازان با فروش دارایی های خود به صورت واقعی و نه در قالب معاملات درون گروهی موفق به پوشش زیان انباشته خود شوند.

وی به وضعیت سایر گروه ها اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت های پالایشی و پتروشیمی در صورت تک نرخی شدن ارز و رشد بهای جهانی نفت از پتانسیل رشد برخوردارند و در مقابل با توجه به وضعیت قیمت های جهانی سنگ آهن و فولاد امیدواریم تا اتفاقات مثبتی در اقتصاد چین رخ دهد تا شاهد افزایش قیمت ها باشیم.

کارشناس شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص کاهش هزینه های مالی شرکت های بورسی در پی گشایش روابط بین المللی گفت: گشایش اعتبارات LC و دریافت فاینانس در حالی موجب کاهش هزینه های مالی شرکت ها بویژه در گروه های خودرو و دارویی می شود و تبعات مثبتی را بر وضعیت سودآوری آنها اعمال می کند که در گزارش ها و صورت های مالی آنها به صورت واضح و دقیق در خصوص تسهیلات دریافتی ریالی و ارزی و نیز دریافت یوزانس اطلاع رسانی نمی شود. به هر حال به نظر می رسد با توجه به بهبود وضعیت سیاسی کشور می توان چشم انداز مناسبی برای شرکت های دارویی متصور بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
اگر این شرکتهای خودرویی از نظر شما اینقدر ورشکسته هستند چگونه پادگان ترابری ارتش واقع در جاده مخصوص کرج را خریداری کردند ؟ کلا فاز منفی شده کار کارشناسان دلواپس اگر مدیران وابسته به جناح بخصوص را کنار بگذارند مطمئنا شرکتها به بازده مثبت می رسند
جورج
-
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
معلومه که خروج نقدینگی محتمل نیست، سهامدارای جدید بعد از صف خریدهای طولانی و عرضه های کم موفق به خرید سهام شدن اونم توی قیمتهای فوق العاده بالا. از اون زمان به بعد بورس روند نزولی داشته طبق دستور! بخاطر اینکه سهامدار جدید حاضر به ضرر نیست و صبر میکنه تا شاید یه روزی به پولش برسه!!!! ولی .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
در مملکتی که اینطور سیاسی شده و پر ریسک همه چیز هر لحظه محتمل است کارشناس عزیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
در مورد گشایش در روابط مالی هم رییس جمهور سوییس اب پاکی را رو دست ایرانیان و بانک های ایرانی ریخت و ان اینکه با وجود تحریم های اولیه امریکا علیه ایران هیچگونه مراودات بانکی با ایران امکان پذیر نیست و سوثثفت نیز بازگشایی نخواهد شد
ایینستین
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
تحریم های اولیه بخاطر حمایت ایران از حزب الله و نقض حقوق بشر در ایران است
ناشناس
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
پس ما برای چی مذاکره کردیم؟ مگه نگفتن تحریم دلاری برداشته میشه و روابط بانکی به حالت عادی بر می گرده؟نکنه زدن زیرش!!
ناشناس
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
انها زیرش نزدن ایران باید دست از حمایت از حزب الله بردارد این خواسته حهانی است و تمامی کشورهای منطقه از جمله خود لبنان نیز هست
و دیگر اینکه حقوق بشر را رعایت کند که نمیکند
ناشناس
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
ضمن اینکه برقرار نشدن سوثیفت به خاطر جلوگیری از انتقال پول ایران به حزب الله لبنان است
ناشناس
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
شما مذاکره کردی که دیگه از تروریسم حمایت نکنی ولی هنوز هم حمایت می کنی پس باید دوباره تحریم بشی خیلی صریح و روشن