بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
درپی احتمال بازگشایی نماد "خساپا" در معاملات فردا

مهر تایید معاونت سازمان بورس بر معاملات سایپا

کلیه معاملات و فرآیندهای معاملاتی همواره با نظارت کامل سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود و در مورد روندی که برای افزایش سرمایه مدنظر این شرکت ها است، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس این روند را با استانداردهای موجود تطبیق داده و در صورت عدم مغایرت این روند معاملات کاملا قانونی خواهد بود.
کد خبر : ۱۶۱۵۳۵

معاملات درون گروهی خودروسازان که به نوعی افزایش سرمایه برای این شرکت ها محسوب می شود، قانونی است و سازمان بورس و اوراق بهادار بر آن نظارت دارد.

به گزارش بورس نیوز ؛حسن امیری، معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص روند معاملات درون گروهی شرکت های خودوریی و استفاده از روش تجدید ارزیابی برای افزایش سرمایه این قبیل شرکت ها ابراز داشت: کلیه معاملات و فرآیندهای معاملاتی همواره با نظارت کامل سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود و در مورد روندی که برای افزایش سرمایه مدنظر این شرکت ها است، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس این روند را با استانداردهای موجود تطبیق داده و در صورت عدم مغایرت این روند معاملات کاملا قانونی خواهد بود.

وی در مورد ارایه اطلاعات از سوی شرکت سایپا به منظور بازگشایی این نماد و رفع توقف آن افزود: این شرکت باید نسبت به ارایه اطلاعات مورد نظر سازمان از جمله بودجه اصلی و تلفیقی و همچنین اطلاعات، افشاگری و اقدام کند و تا مادامی که این اطلاعات تکمیل نشود این نماد بازگشایی نخواهد شد.

معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بر اساس اعلام متولیان این شرکت قرار بوده که تا امروز بودجه اصلی و تلفیقی سال 95 شرکت به سازمان ارایه شود که تاکنون محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به محض ارایه این مهم و تکمیل شدن مدارک مورد نظر و انتشار آن در کدال و در صورت عدم وجود مشکل نسبت به بازگشایی نماد سایپا اقدام خواهد شد.


منبع : عصر مالی و سایت سنا 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
واقعا که! انقد سهم سایپا رو به حاشیه کشوندن و تخریب کردن که با این همه خبر مثبت موقع باز شدنش منفی نشه شانس آوردیم. آخه چرا این جور بازی میدید؟ چرا هر سهمی که احتمال میدید که به بالا رفتن شاخص کمک میکنه رو ذخیره نگه میدارید و روزهای کاملا منفی بازار باز میکنید؟ مثل ورنا که این همه مدت باز نشد و حالا که شاخص امروز داشت افت شدید میکرد سریع بازش کردید و ناگهان شاخص بالا کشید. تا کی میخواهید اینطوری ادامه بدید؟سایپا رو هم به بهونه های مختلف برای روزهای بد آینده ذخیره کردید. وگرنه خودتون خوب میدونید که خیلی از سهام ها هستن که هیچ چیزی از سال آینده ارایه ندادن و دارن معامله هم میشن.
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
ممکنه در اولین لحظه 3500 باز بشه و تا 4000 هم امکان رشد داره.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
تومن ریال یا دلاری
ناشناس
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
چقدر متوهمانه بعضي ها فك ميكنن.هنوز خيلي ها بورس رو با قمار خونه اشتباه گرفتن.. سهام سايپا ارزشمنده ولي نه الان ونه بخاط اين صورت مالي ها و نه افزايش سرمابه الان...چون همه اينها فقط حسابداري هستند نه عمليات..ولي سهام سايپا در اينده ارزشمند ميشه اگه ميرانش بتونن عملگرد واقع گرايانه تري داشته باشند
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
خنصیر کدال: افزایش سرمایه خنصیرموضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه با عنایت به جزء "ب" ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (مصوب 1386/05/03 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 55,000,000,000 ریال به مبلغ 94,100,000,000 ریال از محل مازاد... نمایش بیشتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
واقعاً متاسفهم برای چنین مسئولانی
وساپا 150 میلیون سهم رنا را می فروشد به چه کسانی؟
بعد هم الان در پرتفوی خودش دستاورد حاصل از این فروش افتخار آمیز رنا در 1350 را 7 میلیارد تومان زیان ثبت کرده.
واقعاً هم نیاز به مهر تایید دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
معاملات درون گروهی غیر قانونی هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
والا نمیدونم ایرانه دیگه فقط این رو میدونم که سهام سایپا ارزشمنده و در اینده خوب پولدارمون میکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
سایپا یعنی پوووووووووووووووووووووووووووول
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
فعلا که همه چی رفته رو هوا در مورد افزایش سرمایه سایپا مدیر سابق بورس ایرادات زیادی به این افزایش سرمایه گرفته
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
واقعا همهش سرکاری چند روزه که قراره سایپا باز بشه اصلا تکون نمی خورن که اقتصاد مملکت بچرخه
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
من که دیگه به هیچکدام اینها و حرف ها و برنامه هشان اعتماد نخواهم کرد
همه جای دنیا حرف میزنن سریع عملیش میکنن
به خودشان هم اعتمادی ندارن اینها