بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
سایپا در حال حاضر 7 میلیارد دلار ارزش دارایی دارد و با اصلاح ساختار اقتصادی صورت گرفته در این مجموعه آماده همکاری های گسترده با شرکای معتبر جهانی است.
کد خبر : ۱۶۱۵۴۳
نویسنده :
حسینی
ظاهراً بازار این روزها تصمیم گرفته با موج اطلاحات که فضای سیاسی کشور را درنوردیده همراهی کند، تا خدای ناکرده از قافله عقب نماند. اصلاح شاخص در دو روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که منطقاً بایستی شاهد اقبال سرمایه گذاران در پی پیروزی جناحی که به کاهش تنش و افزایش همکاری های اقتصادی با کشور های خارجی شهره هستند، می بودیم. البته باید اذعان کنیم نزول بازار پس از نقاط عطف مثبت برای بازار عادی شده است. اما بشنوید از اخبار داغ همکاری های بین المللی در فضای جدیدی که برخی علاقه مند به ناکام گذاشتن آن هستند.

بزرگان در همایش بین المللی خودرو

همایش بین المللی صنعت خودرو که مدت ها مسئولین در تدارک برگزاری آن بودند بالاخره در روز گذشته و به مدت دو روز آغاز شد. حضور مقامات دولتی و نمایندگان شرکت های مطرح داخلی و خارجی در زمینه خودروسازی سبب شده است که این نمایشگاه که بزرگترین رویداد در نوع خود در سطح منطقه است به کانون انتشار اخبار داغ برای صنعت خودروسازی و البته الگویی برای تعاملات خارجی سایر صنایع تبدیل شود و گوش فعالین بازار برای شنیدن اخبار این همایش تیز گردد. یکی از سخنرانان دیروز این همایش مهندس نعمت زاده وزیر محترم صنعت بود که در صحبت های خود اعلام کردند روند جهانی شدن صنعت خودرو آغاز شده است و با توجه به شرایط جدید حاکم بر ایران و جهان همکاری ها به خوبی پیش رفته است. همچنین وزیر صنعت؛ خودروسازی را مهمترین صنعت کشور که از نظر اشتغال و فن آوری بسیار مهم می باشد، بر شمرد تا بار دیگر ثابت کند دولت اهتمام جدی برای رشد این صنعت دارد اما این تمام ماجرا نبود پس از آن وزیر از نمایشگاه دستاوردهای خودرو های داخلی بازدید کردو در حین بازدید از غرفه سایپا در این نمایشگاه به خبرنگاران اعلام کرد بر تمام امور شرکت سایپا نظارت دارد و بر وحدت کلمه در شرایط فعلی برای بر طرف کردن اشکالات ساختار مالی شرکت تاکید کرد.

فرصت های پیش رو ، خودروسازی را به جلو می برد

محمد خزاعی، رئیس سازمان سرمایه گذاری های خارجی دولت نیز از دیگر سخنرانان همایش بین المللی خودروسازی بود که مطالب مهمی پیرامون این صنعت و نحوه همکاری با سرمایه گذاران خارجی ایراد کرد. این مسئول دولتی پیشینه 60 ساله صنعت خودروسازی و بازار منطقه ای 400 میلیونی را از جمله پتانسیل هایی دانست که می تواند برای سرمایه گذاری خارجی جذاب باشد. اما مهمترین بخش صحبت های محمد خزاعی ایجاد امکانات ویژه دولت برای سرمایه گذاران خارجی بود. وی اعلام کرد برای سرمایه گذاران خارجی همه نوع تسهیلات فراهم خواهد شد و سرمایه گذاری آنان توسط دولت تضمین می شود. خزاعی اعلام کرد برای سرمایه گذاران شرایط ویژه ای از جمله سفر به ایران بدون نیاز به اخذ ویزا و معافیت مالیاتی 20 ساله فراهم خواهد شد.

سایپا تا پایان سال جاری به سومین شرکت سرمایه ای در ایران تبدیل خواهد شد

از دیگر اخبار داغ و قابل توجه در جریان همایش بین المللی خودرو صحبت های جمالی مدیر عامل شرکت سایپا بود. وی با اشاره به ارزش دارایی های سایپا اظهار کرد: سایپا در حال حاضر 7 میلیارد دلار ارزش دارایی دارد و با اصلاح ساختار اقتصادی صورت گرفته در این مجموعه آماده همکاری های گسترده با شرکای معتبر جهانی است. وی با بیان این مطلب که دولت در رفع مشکلات، کمک های فراوانی به سایپا کرده گفت: تا پایان سال جاری به سومین شرکت سرمایه ای در ایران تبدیل خواهیم شد که این امر افتخاری برای همه است.

همچنین مهدی جمالی مدیر عامل سایپا در حاشیه دیدار از نمایشگاه توانمندی های خودروسازی داخلی از راه اندازی پایگاه تولیدی سایپا در الجزایر و نهایی شدن قرار داد با خودروسازان مطرح جهانی در سال آینده خبر داد.

دست پُرِ هاشم یکه زارع

هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو نیز درهمایش بین المللی خودرو دست پر ظاهر شد. وی اعلام کرد بحث تجدید ارزیابی دارایی را هم برای ایران خودرو و هم برای شركت های زیر مجموعه در دستوركار قرار داده و بررسی خواهد کرد . فروش بانک پارسیان هم در دستور کار این شرکت قرار دارد ولی در حال حاضر با مشتری خاصی مذاكره نشده است.

امضای تفاهم نامه میان انجمن قطعه سازان ایران و انجمن قطعه سازان هند و ترکیه از دیگر اتفاقات مهم همایش بین المللی صنعت خودرو بود.

در چنین شرایطی است که برخی تحلیلگران بازار معتقدند آمادگی شرکت های خودروساز داخلی برای ورود به بازار های جهانی از طریق مشارکت بلند مدت تحولی عظیم در آتیه این شرکت ها رقم خواهد زد و فعالین بازار برای درک میزان این تحولات بر آینده این شرکت ها بایستی به نسبت ارزش درآمد سالیانه شرکت های خودروسازی داخلی و نسبت قیمت این شرکت ها در مقایسه با شرکای خارجی توجه داشته باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
اينقدر سهام خودروسازها روتبليغ نکنين.هى سهامدارى خرد بيچاره ميخرن وباترکيدن حباب بلاى سال 92سرشون مياد.اگه قراره شاخص بورس با قيمت خودروها وپالايشى مبهم بالا بره حبابه حباب.
بد خدا
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
داداش. حالا که مورد اقبال قرار گرفته یقینا سایپا بالای 10000ریال تا پایان سال ولی خودرو به فولاد. مس. پتروشیمی و.و.و.و احتیاج ندارد حتما پس فعلا بهترین موقع خرید سهام در کف است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
دوست عزیز یک تحول عظیم اقتصادی پیش رو داریم به نظر من با برداشته شدن تحریمها قیمت همه سهمها به علت بازدهی بالا خواهد رفت شاید یک انقلاب بورسی اتفاق بیفته اگه خودرویی نداری بخر