بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
انتظار می رود تا روزهای ابتدایی معاملات فروردین ماه سال 95 همچون تجربه سال های گذشته مثبت و رو به رشد باشد و بعد از گذر از این دوره پیش بینی می شود تا روند معاملات نیمه دوم فروردین ماه و اردیبهشت ماه به صورت متعادل پیش برود.
کد خبر : ۱۶۱۸۹۶
نویسنده :
جمشیدی

روند صعودی بازار سرمایه طی ماه های اخیر و افزایش قیمت سهام شرکت ها متأثر از بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی شکل گرفته و می توان گفت رشد چند وقت اخیر بورس حبابی نبوده است و از این رو نگرانی از بابت ریزش بازار سرمایه طی سال آینده وجود ندارد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: انتظار می رود تا روزهای ابتدایی معاملات فروردین ماه سال 95 همچون تجربه سال های گذشته مثبت و رو به رشد باشد و بعد از گذر از این دوره پیش بینی می شود تا روند معاملات نیمه دوم فروردین ماه و اردیبهشت ماه به صورت متعادل پیش برود.

نیما ملایی افزود: با نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت ها و ارایه گزارش های عملکرد سه ماهه اول مجموعه های فعال در بورس روند رو به رشد بازار سرمایه آغاز می شود و به طور کلی با توجه به گشایش های حاصل شده در حوزه اقتصادی و سیاسی انتظار می رود تا سرمایه گذاری در بورس طی سال آینده منجر به کسب بازدهی مناسب برای سرمایه گذاران شود.

وی افزود: فعالان بازار سرمایه می بایست سهام شرکت هایی که از وضعیت بنیادی مناسب و پتانسیل رشد سودآوری برخوردارند را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند و در سهام مجموعه هایی که قراردادهای همکاری و توسعه فعالیت های داخلی و خارجی را در برنامه های آتی خود قرار داده اند، سرمایه گذاری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که شرکت هایی همچون پتروشیمی، خودرو و بانک ها که از اعمال تحریم ها بیشترین آسیب و ضرر ها را متحمل شدند، اکنون با رفع تحریم ها بیشترین منفعت را می برند، در خصوص گروه خودرو اظهار داشت: موضوع اصلاح ساختار مالی و خروج از زیان انباشته مهمترین عوامل اقبال فعالان بازار سرمایه نسبت به خرید سهام شرکت های خودرویی است و این امر خوش بینی ایجاد کرده تا با تجمیع نقدینگی وضعیت تولید و سود عملیاتی این مجموعه ها بهبود و ارتقاء یابد. به نظر می رسد اگرچه شرایط سودآوری صنعت خودرو در کوتاه مدت بهبود نمی یابد، اما اصلاح ساختار مالی مقدمه ای است تا شرکت های خودروساز در این راستا گام بردارند. علاوه بر این، شرکت های پتروشیمی با رشد قیمت جهانی نفت و توسعه صادرات محصولات ناشی از رفع محدودیت های صادراتی از پتانسیل رشد در آینده برخوردارند.

ملایی به گروه حمل و نقل و عدم استقبال سهامداران نسبت به سهام شرکت های فعال در این گروه اشاره کرد و گفت: گروه خودرو در شرایطی مورد توجه سهامداران قرار گرفته اند که اصلاح ساختار مالی آنها به صورت ملموس بوده و گزارش ها و شفاف سازی هایی در این رابطه از سوی مدیران شرکت ارائه شده است.

حال آنکه گروه حمل و نقل تاکنون نسبت به انعقاد قراردادها یا برنامه های آتی خود اطلاع رسانی نکرده اند و به نظر می رسد به همین دلیل مورد بی توجهی سهامداران قرار گرفته اند.

وی در خاتمه پیرامون آثار ناشی از کاهش نرخ سود سپرده های بانکی بر وضعیت بازار سرمایه ابراز داشت: با کاهش نرخ سود بانکی سرمایه های کوچک سپرده شده در بانک ها به سمت بورس سوق می یابد و این موضوع از یک سو موجب افزایش نسبت پی بر ای بازار سرمایه می شود و از سوی دیگر جذابیت این بازار نسبت به بازارهای موازی با آن همچون ارز، مسکن و طلا برای سرمایه گذاری را بیش از پیش می کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
ناراحت نباشید همین روزهاست که بخاطر موشک پرانی ها تحریم بشیم و سهام ها از حالت حبابی در بیان
حیدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
یه سوال ازبورس نیوز برای بررسی
درافزایش سرمایه حق تقدم ایران خودرو نتونستم مبلغ 1000 ریال راواریز کنم شرکت گفته بود تواردیبهشت حق تقدم های استفاده نشده رامیفروشم
ولی چون اطلاع ازافزایش قیمت سهم داشتند فوری بقیمت 220 تومان فروختن
این سو استفاده نیست؟چرابقیه شرکتها بااین عجله نمیفروشن؟