بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
در معاملات روز جاری بورس کولاک معدنی ها و فلزی های بورس در حالی نماگر بازار سرمایه را وارد مدار79 هزار واحدی کرد که هنوز روشن کنندگان آتش بورس در غیبت به سر می برند و چشم انتظار بازگشت به تابلوی معاملات هستند.
کد خبر : ۱۶۱۹۱۹
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.12.22 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 960 واحد افزایش به رقم 55828 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 970 واحد افزایش عدد 171850 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 403 واحد افزایش به رقم 30369 واحد رسيد.

همچنین در این روز "همراه" با 117 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 41 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.8 واحدکاهش به رقم 810 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 4126 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2985 میلیارد ریال رسید.

اولین روز از آخرین هفته از معاملات سال جاری همانگونه که پیش بینی شده بود با روندی رویایی همراه شد تا پیش درآمدی باشد از روند بازار سرمایه برای سال جدیدی که به تعبیر وزیر اقتصاد، سال شکوفایی اقتصاد ایران خواهد بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری بورس کولاک معدنی ها و فلزی های بورس در حالی نماگر بازار سرمایه را وارد مدار79 هزار واحدی کرد که هنوز روشن کنندگان آتش بورس در غیبت به سر می برند و چشم انتظار بازگشت به تابلوی معاملات هستند.

امروز در گروه فلزات اساسی، فولاد مبارکه و ملی مس چراغ گروه را روشن کردند تا رشد قیمت های جهانی اصلی ترین دلیل اقبال اهالی بازار به این گروه باشد، دلیلی که اگرچه رنگ فلزی ها و معدنی های را سبز کرد اما همچنان استرس احتمال بازگشت نرخ های جهانی به مدار نزول در نگاه آنها موج می زند.

از سویی دیگر هنوز شرکت های معدنی و فلزی برنامه ای برای سال جدید خود اعلام نکرده اند و به نظرمی رسد باید مدیران آنها به جهت تداوم اقبال بازار نسبت به اعلام برنامه های خود برای سال 95 اقدام نمایند.

در گروه بانکی همچنان ترس از فروشنده حقوقی اجازه رشد قیمت و تشکیل صف خرید در سهام شرکت ها را نمی دهد. بطوریکه در یکی از سبزترین روزهای بورس، بانک صادرات با کاهش قیمت به کار خود پایان داد و دو نماد "وبملت" و "تجارت" نیز اگر ساعت معاملات 15 دقیقه بیشتر تداوم می یافت به روز "وبصادر" گرفتار می شدند. کلاً این گروه هیچ مناسبتی با بازار سرمایه ندارند.

اما در گروه پالایشی بورس توقف نماد "َشبندر" به عنوان لیدر این گروه برای تعدیل منفی سود سال رنگ این گروه را سرخ کرد. جالب است که شبندر بعد از یک رشد بیش از 50 درصدی برای تعیدل منفی متوقف شد. این گروه شاهکار بورس و میراث مدیران گذشته است که شفافیت را نادیده گرفتند. واقعاً چه کسی پاسخگوی ورود این گروه پر ابهام به بازار سرمایه و مشکلاتی که برای آن درست کرده است می باشد.

پتروشیمی های بورس هم امروز جزء نمادهایی بودند که سرخی صورتشان بیش از رنگ سبز بود، گروهی که با تفاقات و روند اخیرشان دیگر حتی خوشبین ترین کارشناسان هم امیدی به روند آتی آنها ندارند.

در پایان با امید به تداوم روند صعودی و البته واقعی بورس در هفته جاری به انتظار بازگشت نمادهایی می مانیم که رفتنشان با سازمان بوده و برگشتشان با خداست.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
دمت گرم بورس نیوز واقعا حرف دل ما رو زدی. دو سال پیش شبندر گرفتم و تا آخر 93 سرمایه ام بلوکه بود بعد هم دیدید در آخر سال با چه اوضاعی باز شدند حالا هم آکنتور و وخارزم نمی دونم واقعا دادم رو باید پیش کی ببرم الان دو ماهه که در بهترین روزهای سال 94 بیش از 70 درصد سرمایه ام بلوکه شده و هیچ خبری هم از بازگشایی نمادها نیست. مگه فطانت یک ماه پیش قول نداد نماد رو باز کنه شب عیدی نه سودی بردم و نه تونستم طی دو ماه گذشته دو تا سهم درست و حسابی بخرم
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
در مورد گروه پالایش خوب نوشتید مدیران سابق پاسخگو این گروه پر ابهام باشند
شبندر سبز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کی گفته شبندر برای تعدیل منفی بسته شده????? عزیزه من تا زمانی که گزارش نیاد معلوم نیست تعدیل منفیه یا مثبت! اونوقت شما از کجا زودتر فهمیدی????
ناشناس
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
گزارش 6 ماهه ش را ببین عزیزم و تا ته خط را برو
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰
در این 10 روز اخیر حقوقی بانک صادرات خوب خرید کرده حدود 250 میلیون کلش هم با میانگین 108 تومان بوده و داره خوب سهم خشک میکنه برای جهش این سهم ، سهم کنترل بازاره در ضمن حقوقی ها سهم بیشتر سهم و داغ میکنند یعنی خودشون تو همین قیمتها فروختند یا کمی بیشتر و خیلی که هنوز تو سود هستند و فروشند اینها دارن ازشون میخرن وباز یه حرکت 20 درصد دیگه فکر کنم این دفعه وبصادر هدف 135 رو نشانه گرفته و بعد کف سازی در 120 تا 125 من خودم سهامدار نیستم ولی رفتار سهم وزیر نظر دارم چون خیلی حرفه ای معامله میشه با صبر و تطمانینه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰
درصورت امکان بفرمایید این کولاک‌ها چه دردی از سهامداران دوا میکند؟! چرا نمی فرمایید این شاخص سازیها برای چیست؟ چگونه است که معدنی‌ها در تمام طول سال و نیز در تمام طول ۲/۵ سال گذشته منفی بودند ولی اکنون صف خرید شده‌اند؟! اگر اتفاقی افتاده، اطلاع رسانی کنید! آیا ۱ یا ۲ روز صف خرید میتواند خسارت تمام طول سال صف فروش را جبران کند؟ آیا قیمت «کگل» به ۱۲۵۰ تومان نزدیک میشود؟ ترا به خدا بس کنید! اینقدر به شعور مردم توهین نکنید!!
ناشناس
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲
آفرین علی جان
احسنت

فولاد مبارکه از 500 شده الان 144 تومان
مجموعا 100 تومانش هم بخاطر 2 بار افزایش سرمایشه . به چه درد ما بیچاره های ورشکست شده میخوره
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
تعديل منفيه پالايشي ها قابل پيش بيني بود
و اكثر اونايي هم كه پالايشي خريدن ميدونستن
ولي نكته مهم آينده اوناس
سهام دار حرفه اي آينده ر ميخره
تعديل منفي براي حاله نه آينده