بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر : ۱۶۱۹۳۰

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: مستمری بازنشستگان در سه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافت.

محمدحسن زدا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: این افزایش در حالی است که در مدت هشت سال قبل از آن حقوق بازنشستگان تنها ۴۳ درصد افزایش یافته بود.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی سازمانی بیمه گر است که پرداختهایش از محل درآمدهای آن صورت می گیرد، افزود: این سازمان در سال ۹۴ سی و یک هزار میلیارد تومان با عنوان مستمری به بازنشستگان پرداخت کرده است.

زدا با بیان اینکه ملاک پرداخت مستمری به بازنشستگان دو سال آخر خدمت آنان است افزود: ۵۵ درصد از مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از حداقل دریافتی برخوردارند زیرا در زمان اشتغال و به ویژه در دو سال آخر حق بیمه کمتری پرداخت کردند.

معاون سازمان تأمین اجتماعی گفت: تورم در سالهای اخیر غیرمنطقی افزایش یافت و سازمان های بیمه گر از جمله تأمین اجتماعی نمی توانند با آن مسابقه دهند.

زدا با بیان اینکه در سال ۵۴ در ازای ۲۵ نفری که حق بیمه پرداخت می کردند یک نفر مستمری می گرفت افزود: هم اکنون در برابر شش نفری که حق بیمه پرداخت می کنند یک نفر مستمری می گیرد.

وی گفت: ۱۸ سازمان بیمه گر در کشور فعال است که بهترین آنها سازمان تأمین اجتماعی است.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در قانون چیزی به نام همسان سازی وجود ندارد افزود: در سال ۸۸ متأسفانه یک بار برنامه ای اجرا شد و قرار بود که دولت در ازای اجرای آن دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی پرداخت کند که تنها ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و مابقی همچنان جزو مطالبات تأمین اجتماعی است.

وی افزود: اجرای این برنامه برای سازمان تأمین اجتماعی حدود هشت هزار میلیارد تومان بار مالی به همراه داشت.

زدا با بیان اینکه خانواده تأمین اجتماعی بسیار بزرگ شده است افزود: تنها برای پرداخت عیدی ۶۸۰ هزار تومانی به مستمری بگیران یک هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

زدا با اشاره به بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت در شرایط کنونی نمی تواند تمام مطالبات این سازمان را پرداخت کند و به همین خاطر تأمین اجتماعی طرح های جایگزین به دولت ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت تعاون به بازنشستگان نگاه فراگیر است که بهداشت و درمان و مسکن آنها را نیز شامل می شود افزود: برای آسایش بیشتر مستمری بگیران برنامه مسکن اجتماعی آغاز شده است و تاکنون ۲۵ هزار نفر از آنان به سفرهای زیارتی اعزام شده اند.
رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی هم در این برنامه گفت: مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آِینده معادل افزایش چهارده درصدی حقوق کارگران، افزایش خواهد یافت.

علی اصغر بیات با اشاره به اعلام سخنگوی دولت مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان کشوری گفت: در نگاه به بازنشستگان نباید تبعیض وجود داشته باشد بلکه باید همه بازنشستگان کشوری، لشگری و تأمین اجتماعی یکسان دیده شوند.

وی با بیان اینکه در فاصله سالهای ۵۹ تا ۶۹ مستمری بازنشستگان افزایش نیافته است افزود: به همین علت فاصله و شکافی در دریافتی های بازنشستگان ایجاد شد.

بیات گفت: از سال ۸۸ تاکنون در تلاش برای اجرای همسان سازی دریافتی بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی افزود: مسئولان دولتی اعلام کردند در برنامه ششم توسعه موضوع همسان سازی گنجانده خواهد شد.

بیات با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق ۱۳ میلیون بیمه پرداخت افزایش یافته است افزود: بر همین اساس باید مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش یابد.

وی با اشاره به انباشته شدن یکهزار و ۱۱۰ میلیارد تومانی بدهی های دولت، از دولت پنجم تاکنون به تأمین اجتماعی گفت: در صورتی که این بدهی ها با برنامه و زمان بندی مشخص به تأمین اجتماعی پرداخت شود بخش عمده ای از مشکلات مستمری بگیران حل خواهد شد.

بیات با بیان اینکه ماهانه تأمین اجتماعی ۳ هزار میلیارد تومان به عنوان حقوق به بازنشستگان پرداخت می کند افزود: این در حالی است که حقوقی که مستمری بگیران دریافت می کنند با هزینه های زندگی شان همخوانی ندارد به طوری که هزینه های خرید نسبت به پارسال ۴۰۰ هزار تومان تفاوت کرده است.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی از دولت و مجلس خواست چنانچه قانون حمایتی از بازنشستگان تصویب می شود بدون تبعیض باشد و بار مالی آن هم در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: دریافتی مستمری بگیران تنها کفاف ۱۵ روز هزینه های ماهانه آنها را می دهد.

عبدالرضا مصری گفت: واقعیت این است که مستمری پرداختی به بازنشستگان کم است و آنان برای هزینه های زندگی دغدغه جدی دارند.
وی افزود: اگر قرار است دولت مستمری یکسری از بازنشستگان را افزایش دهد باید صندوق ها و مستمری بگیران دیگر را نیز در نظر بگیرد.

مصری گفت: از دولت می خواهیم در برنامه ششم توسعه همه بازنشسته های کشوری، لشگری و تأمین اجتماعی را ببیند و از آنها بطور یکسان حمایت کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
در عرض سه سال 65 در صد افزايش يافته در حاليكه تورم هرسال بالاي 40 در صد بود يعني در مجموع سه سال بايد 120 در صد افرايش مي يافت امسال نيز برخلاف ادعاي مسؤلين تورم بالاي 20 درصد است بنا بر اين بايد حداقل 20 درصد افزايش يابد نه 14 درصد
نا شناس
UNITED STATES
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
همیشه کسا نی که توان حرف زدن ندارن حقشان پا مال استیکی از انها بازنشستگا نی هستنتند که زمان شا غلی حقشا ن خورده شده حق بیمه کمتری پرداخت شده باید بسوزند و بسازند
بازنشسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
خوب که چی؟ سالها حق بازنشستگی قبل از دریافت حقوق از ما کسر شده است،حالا منت پرداخت این شندر قاز منت هم می گذارند!
شعباني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
با اين تورم 40 درصدي حقوق باز نشستگان حداقل بايد 20 درصد افزايش يابد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
تمام بودجه عمرانی دولت که باید صرف توسعه کشور و اشتغال زایی شود به جیب سازمان تامین اجتماعی واریز میشود تا برای پرداخت حقوقهای میلیونی عده ای از بازنشستگان تامین اجتماعی خرج شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
افرایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی = افزایش حقوق بازنشستگان دولت = ۱۲ درصد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
پرداخت بی حد و اندازه حقوق های بازنشستگان باعث ورشکستگی صندوق های بازنشستگی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
تاریخ پرداخت حقوق بازنشستگان 15 روز جابجا شده ودر اصل تامین اجتمایی 15 روز کاری به مستمری بگیران بدهکار می باشد .این 15 روز عقب افتادگی کی پرداخت میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
ممنوعیت جذب و استخدام مجدد بازنشستگان چندشغله در ادارات دولتی و کارخانه جات دولتی باعث ایجاد فرصت های شغلی خالی برای جوانان بیکار میشود