بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس عنوان کرد:

عدم امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در سال جاری

سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس قانون فرصتی 6 ماهه دارد تا آیین نامه قانون جدید مالیات ها را نوشته و به تصویب برساند که این فرصت 6 ماهه شاید برای آن دسته از مجموعه های که نتوانسته اند دارایی های خود را مجدداً ارزیابی کنند و از این محل افزایش سرمایه دهند و از مالیات نیز معاف باشند، مناسب باشد.
کد خبر : ۱۶۲۲۵۵
نویسنده :
ِیارمحمدی
از ابتدای سال 95 قانون جدید مالیاتی اجرا خواهد شد که طبق این قانون باز هم امکان تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها وجود دارد اما بر اساس استانداردهای حسابداری این تجدید ارزیابی نمی تواند به حساب سرمایه لحاظ شود و تنها در بخش حقوق صاحبان سهام شرکت قرار خواهد گرفت مگر اینکه استانداردهای حسابداری کشور مورد بازنگری قرار بگیرد.

معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: طبق قانون شرکت هایی که تا پایان سال 94 از محل تحدید ارزیابی دارایی هایشان افزایش سرمایه دادند از مالیات معاف شده و این قانون برای سال 95 تمدید نشده است.

حسن امیری در ادامه افزود: سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس قانون فرصتی 6 ماهه دارد تا آیین نامه قانون جدید مالیات ها را نوشته و به تصویب برساند که این فرصت 6 ماهه شاید برای آن دسته از مجموعه های که نتوانسته اند دارایی های خود را مجدداً ارزیابی کنند و از این محل افزایش سرمایه دهند و از مالیات نیز معاف باشند، مناسب باشد.

وی تأکید کرد: به طور قطعی نمی توان گفت طی این 6 ماه قانون نداشته و یا قانون 94 مورد تمدید قرار گرفته است که در همین راستا سازمان بورس نیز برای رفع این ابهام با امور مالیاتی کشور وارد مکاتبه شده تا شرکت های بورسی دچار مشکل نشوند و مشخص شود که مبنای زمانی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و معاف شدن از پرداخت مالیات دقیقاً کدامیک از زمان های ثبت حسابداری، برگزاری مجمع و یا صحه گذاری مرجع ثبت شرکت ها می باشد.

امیری در پایان گفت: سازمان امور مالیاتی باید این موضوع را تعیین تکیلف کرده و مرجع و مبنای دقیقی برای آن ارائه کند اما قاعدتاً آن دسته از شرکت هایی که در روزهای پایانی سال 94 مجمع افزایش سرمایه برگزار و مدارک و مستندات لازم را ارائه کرده اند، نباید مشکلی در جهت معافیت مالیاتی و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها پیش رو داشته باشند اما تا زمان مشخص شدن تکلیف از طرف سازمان امور مالیاتی نمی توان به طور قطع اظهار نظر کرد و باید منتظر پاسخ مکاتبات با آن سازمان بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
تا میتوانید سرمایه گذاران را در مضیقه قرار دهید تا تسلیم شوند تا بپذیرند که تحریم اثر دارد .تا کی؟میخاهید مردم را اذیت کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
تیتر با محتوا در تضاده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
بابا بسه دیگه . چرا فقط پالس منفی میدید آخه
با هزار تا امید و آرزو سرمایه گذاری میکنیم یه پالس منفی میدی نصف سرمایمون میره رو هوا
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
این دیگه چه تیتری هست که زدید؟؟؟ نوسان گیرها :-)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
تیتر با محتوا در تضاده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
بابا بسه دیگه . چرا فقط پالس منفی میدید آخه
با هزار تا امید و آرزو سرمایه گذاری میکنیم یه پالس منفی میدی نصف سرمایمون میره رو هوا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
بورس نيوز ذوب آهن بيشترين نفع را از اين قانون خواهد برد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها فقط به نفع سهامداران عمده است و نفعی برای سهامداران جز ندارد!! تکمبا 110 میلیون سهم با قیمت بازار زیر 100 تومن بود که با تجدید ارزیابی به 175 میلیارد سهم رسید!چه نفعی برای سهامدارای جز داشته!!الان هم زیر 100 تومنه!!@!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
چقدر بدون دقت صحبت شده است.
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
پس تكليف افزايش سرمايه بيمه دانا چي ميشه؟!؟!
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
تجدید ارزیابی برای پوشش زیانهای سنواتی و بالابردن توان مدیران برای رهن سپاری املاک شرکتها برای اخذ وام است که عمدتا برای سرمایه در گردش استفاده می شود و به جای سود عملکرد سود تورم املاک را به عنوان سهام عرضه می کنند و باید وزارت دارایی تجدید ارزیابیهایی را که برای افزایش سرمایه جهت تکنولوژی جدید و توسعه شرکتها باشد از مالیات معاف کند.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
مثل اینکه قرار است خصدرا نیز افزایش 2000 درصدی خودش را اعلام کنه نمیدونم این موضوع چقدر روی این سهم اثر داره آیا این سهم رو بخرم یا نه یکی از دوستانم از زمانی که متوجه شده با تجدید ارزیابی خصدرا مواجه است همه ی زندگیشو فروخته و این سهم رو خریده به نظر من که دیونگی کرده خواهشمند است این نو بگین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
تیترش با متنش در تضاده
نهایتش اینه که با دادن مالیات افزایش سرمایه انجام میشود. البته قانونی که جدید تصویب شد تجدید ارزیابی از مالیات معاف است. در ضمن ذوب و شپلی در سال ۹۴ درخواست دادن پس از مالیات معاف هستند
ناشناس
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
99 درصد
ماشلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
من الان دو سال سهام کمنگنز را خریدم سود علام کرده وسود نمی دهد با تشکر از حناب ریس
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
به گمانم فقط تو کشور ایرانه که شب یه قانون تصویب میکنن فرداش یه قانون جدید که 100 درصد عکس قانون دیشبشونه!
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
توی این کشور از شرکتهای ورشکسته هم که میخواهند با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی کمر راست کنند واز ورشکستگی وانحلال شرکت جلوگیری کنند مالیات می گیرند ودر واقع نه تنها کمکی به شرکتها برای احیای مجدد نمی کنند بلکه برعکس چوب لای چرخ انها می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
من یک سوال دارم
اگه محقق شدن افزایش سرمایه یک شرکت بورسی ناشی از تعلل سازمان بورس برای صدور مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بوده تکلیف سهامدارن چیست؟
سازمان بورس برای پی بوجود آمده ؟ این رویه های سازمان بورس و کم کاری را چه کسی باید جواب بدهد؟ آیا سازمان بورس نباید پاسحگو باشد.
من یکی از سهامداران آکنتور هستم شرکت مذکور در روزهای پایانی سال گزارش ارزیابی و نظریه بازرس را به سازمان ارائه داد ولی سازمان با توجه به منافع سهامداران هیچ اقدامی در جهت صدور مجوز ننمود.
حالا کی مقصره من دیگه نمیدونم.
بورس ایران بک فضای سیاسی و غیر حرفه ای است.