بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

با "فباهنر" چه کنیم ؟

پس از دو رشد مقطعی در ماه های گذشته، به لحاظ تکنیکی شاهد تغییر روند بسیاری از نمادها از نزولی به صعودی بودیم که در افت مقطعی روزهای اخیر، در ساختار صعودی پنج موجی خود در حال تکمیل موج چهارم هستند.
کد خبر : ۱۶۲۴۷۶
نویسنده :
ارشن
پس از دو رشد مقطعی در ماه های گذشته، به لحاظ تکنیکی شاهد تغییر روند بسیاری از نمادها از نزولی به صعودی بودیم که در افت مقطعی روزهای اخیر، در ساختار صعودی پنج موجی خود در حال تکمیل موج چهارم هستند. از جمله نمادهایی که وضعیت فعلی در آنها به وضوح قابل مشاهده است، نماد "فباهنر" است که در این بخش به تحلیل نمودار قیمت آن پرداخته ایم.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در نمودار قیمت سهام شرکت مس شهید باهنر با نماد معاملاتی "فباهنر"، واکنش قیمت به اهدف امواج الیوت نشان می دهد همانگونه که بیان شد، قیمت هم اکنون در موج چهارم خود قرار گرفته است و لذا می توان در این محدوده قیمتی برای سوار شدن بر روی موج پنجم، قیمت را زیر نظر داشت. همچنین به لحاظ کلاسیکی این محدوده قیمت در سمت چپ نمودار یک محدوده مقاومتی بوده است که هم اکنون تبدیل به حمایت شده است. با شکست سطح 180 تومان، یک الگوی سر و شانه معکوس نیز تأیید خواهد شد که به کمک صعود قیمت خواهد آمد. هدف این الگو نیز در نزدیکی هدف موج پنجم قیمت قرار دارد. از سوی دیگر، در تایم فریم هفتگی نیز کلیه اجزای ایچیموکو از قیمت حمایت می کنند و قیمت در این تایم فریم بر روی کومو، تن کن سن و کی جن سن نشسته است و در تایم فریم روزانه نیز، قیمت بالای این دو میانگین بسته شده است که اخطاری برای شروع حرکت صعودی قیمت است.

فباهنر


فباهنر

در نمودار PnF نیز این تبدیل سطح به زیبایی مشخص است. هر چند قیمت هنوز در سمت عرضه قرار دارد و بازی در دست فروشندگان است اما مادامیکه قیمت در زیر سطح 150 تومان تثبیت نشود، احتمال رسیدن به سطح 212 تومان که هدف موج 5ام و یک سطح مقاومتی قوی است در این موج به قوت خود باقی است.

فباهنر

فباهنر


جمع بندی مطلب فوق اینکه می توان در محدوده قیمتی 170 تومان اقدام به ورود به معامله خرید نموده و حد ضرر را در محدوده 150 تومان قرار داد. حد سود اول در محدوده 212 تومان قرار دارد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

اشتراک گذاری :
ارسال نظر