بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
در گفتگو با مدیر مالی سیمان هگمتان مطرح شد:

نگاهی به عملکرد گذشته و آینده شرکت

یکی از دلایل مهمی که در سال گذشته باعث کاهش سود هر سهم "سهگمت" شد، کمبود تقاضا در بازار فروش بود که به همین دلیل، نیز برای فروش محصولات خود ناچار به ارائه تخفیف در قیمت سیمان و کلینکر بودیم که موجب کاهش مبلغ و مقدار فروش شد.
کد خبر : ۱۶۲۵۷۳
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت سیمان هگمتان که در سال گذشته به ازای هر سهم 446 ریال سود برآورد کرده بود در عملکرد واقعی سالانه منتهی به 94.10.30 موفق به شناسایی 361 ریال سود به ازای هر سهم سهامداران خود شد که علت آن کاهش درآمدهای شرکت تحت تأثیر، کاهش فروش و کمبود تقاضا برای محصولات این مجموعه تولید کننده سیمان می باشد.

مدیر مالی شرکت سیمان هگمتان ضمن بیان این مطلب، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در ارتباط با عملکرد شرکت توضیح داد: یکی از دلایل مهمی که در سال گذشته باعث کاهش سود هر سهم "سهگمت" شد، کمبود تقاضا در بازار فروش بود که به همین دلیل، نیز برای فروش محصولات خود ناچار به ارائه تخفیف در قیمت سیمان و کلینکر بودیم که موجب کاهش مبلغ و مقدار فروش شد.

امیر ایزدی در ادامه افزود: در رابطه با تخفیفی که در نرخ های فروش لحاظ می کنیم انجمن صنفی سیمان برنامه ای تهیه کرده تا از مدیران این تخفیف ها کم کرده و نرخ های فروش را به قیمت های مصوب نزدیک کند. به این صورت که با اعلام سهمیه ای ماهانه برای کارخانه ها فرروش داخلی آنها را مشخص می کند. اما هنوز هم فاصله زیادی بین فروش واقعی قیمت مصوب دولت و نرخ های فروش فعلی وجود دارد.

وی تأکید کرد: در همین راستا نرخ فروش محصولات را برای سال 95 حدود 12 درصد از میانگین فروش سال 94 بیشتر پیش بینی کرده و بر این اساس بودجه را با میزان فروش 1911 هزار تن سیمان 140 هزار تن کلینکر و در نهایت سود هر سهم 304 ریالی پیش بینی کرده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به برآورد افزایش میزان فروش سال 94 حدود 1767 هزار تن بوده که با در نظر گرفتن راندمان برای سال مالی جاری این مقدار را بالاتر پیش بینی کرده ایم.

در رابطه با بازارهای صادراتی نیز با توجه به اوضاع سیاسی کشور عراق در سال گذشته صادرات سیمان کاهش یافته بود، اما امیدواریم در سال 95 این موانع کنار رفته و صادرات بیشتری به این کشور انجام دهیم. اگر دولت هم سیاست گذاری های خود را در سطح کلان اقتصادی به گونه ای تعیین و اجرا کند که در زمینه طرح های عمرانی فعالیت بیشتری صورت گیرد، قطعاً بر فروش محصولات شرکت های تولید کننده سیمان اثر مثبت خواهد داشت.

ایزدی در خاتمه خاطرنشان کرد: مجمع عادی سالیانه شرکت در تاریخ 95.02.01 برگزار خواهد شد و پیشنهاد هیأت مدیره شرکت سیمان هگمتان به این مجمع جهت تقسیم سود سهام برای سال مالی گذشته مبلغ 18.607 میلیارد ریال است که به ازای هر سهم خالص مبلغ 37 ریال و حداقل قانون تجارت می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر