بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
قیمت جهانی سنگ آهن طی روزهای گذشته افزایش حدود پنج درصدی داشته که این امر با توجه به روند صعودی قیمت ها طی یک ماه گذشته مناسب ارزیابی می شود. حال آنکه به نظر می رسد بهبود وضعیت این صنعت در گروه تحریک تقاضای داخلی است که در این زمینه برنامه هایی در گروه فولاد و سنگ آهن در حال اجرایی شدن است.
کد خبر : ۱۶۲۷۴۲
نویسنده :
جمشیدی
تقاضا برای محصولات فولادی از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته در شرایطی افزایش اندکی یافت که در کنار آن رشد نسبی قیمت جهانی سنگ آهن و فلزات اساسی موجب شد تا وضعیت این گروه طی ماه های اخیر نسبت به دو سال گذشته قدري بهبود یابد.

بهبود نسبی وضعیت صنعت سنگ آهن و فلزات

معاونت مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: قیمت جهانی سنگ آهن طی روزهای گذشته افزایش حدود پنج درصدی داشته که این امر با توجه به روند صعودی قیمت ها طی یک ماه گذشته مناسب ارزیابی می شود. حال آنکه به نظر می رسد بهبود وضعیت این صنعت در گروه تحریک تقاضای داخلی است که در این زمینه برنامه هایی در گروه فولاد و سنگ آهن در حال اجرایی شدن است.

مرتضی علی اکبری افزود: روند صعودی قیمت جهانی فلزات اساسی و سنگ آهن می بایست ادامه دار باشد تا وضعیت شرکت های فولادی و معدنی نیز بهبود یابد که البته تداوم روند صعودی طی سال 95 دور از انتظار است.

وی در ارزیابی عملکرد شرکت های زیر مجموعه "ومعادن" اظهار داشت: اغلب شرکت های فعال در این گروه طی سال گذشته با حداقل ظرفیت تولید فعالیت کردند و در این مدت فولاد سازها به دلیل نبود تقاضای کافی ظرفیت تولید خود را 20 درصد کاهش دادند. این در حالی است که شرکت های فولادی در شرایط فعلی در صدد افزایش ظرفیت تولید خود برآمده اند که این امر موجب افزایش تقاضا در خرید مواد اولیه تولید فولاد نیز شده است.

آخرین وضعیت پروژه های "کگل"، "کچاد" و "کنور"

این مقام مسئول در خصوص مهمترین طرح های توسعه ای زیر مجموعه های "ومعادن" گفت: پروژه تولید پنج میلیون تنی گندله و نیز سه میلیون تنی آهن اسفنجی در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد و پروژه توسعه آهن "کگل" نیز در مدت مذکور به بهره برداری می رسد و تولید با حداکثر ظرفیت در پروژه توسعه آهن گل گهر طی روزهای آتی آغاز می شود. همچنین فاز اول پروژه نیروگاه "کگل" که شامل دو فاز گازی است، بزودی به بهره برداری می رسد.

معاونت مالی و اقتصادی "ومعادن" افزود: طرح توسعه ای فولادسازی یک میلیون تنی "کچاد" و نیز فاز دوم نیروگاه بخاری این مجموعه بزودی راه اندازی می شود. علاوه بر این، براي پروژه گندله سازی "کنور" که با مشکل تأمین نقدینگی مورد نیاز مواجه شده، در حال چاره اندیشی جهت تأمين هزینه های مالی آن هستیم؛ افزون بر اين ها، فاز دوم پروژه کنسانتره اين مجتمع نيز تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تأثیر بهره برداری از پروژه ها بر وضعیت سودآوری "ومعادن"

علی اکبری در خصوص اثر گذاری اجرای پروژه های مذکور بر وضعیت سودآوری "ومعادن" اظهار داشت: به طور قطع اجرای پروژه های در دست اجرای زیر مجموعه ها بر وضعیت سودآوری این مجموعه سرمایه گذاری نیز موثر واقع می شود که بخشی از آن در بودجه اعمال شده است. حال آنکه باید منتظر ماند تا اثر اجرای پروژه های مذکور بر صورت های مالی زیر مجموعه ها نمود پیدا کند و در پی آن پس از بررسی، در صورتیکه نیاز به اعلام تعدیل سود برآوردی "ومعادن" باشد، نسبت به این موضوع اقدام می گردد.

وی همچنین در خصوص برنامه افزایش سرمایه "ومعادن" اظهار داشت: این برنامه به منظور تأمین هزینه مورد نياز جهت اجرای پروژه های در دست اجرای زیر مجموعه ها و شرکت در برنامه افزایش سرمایه آنها به اجرا در می آید که درخواست مذكور در حال حاضر توسط سازمان بورس در حال بررسی است كه پس از دریافت مجوز از این سازمان بلافاصله مجمع فوق العاده افزایش سرمایه برگزار می شود.

تکذیب شایعه فروش زمین"بکام"/ خرید سهام "فخاس" در قیمت های پایین تر از نرخ فعلی

این مقام مسئول در خاتمه پیرامون علت افزایش تقاضا برای خرید سهام "بکام" که "ومعادن" مالک حدود 74 درصدی آن است و نیز دلایل تداوم صف فروش سهام در نماد "فخاس" گفت: بنده هر گونه شایعه فروش زمین و احتمال تعدیل مثبت سود برآوردی شرکت کابل های مخابراتی شهید قندی را تکذیب می کنم و اعلام می دارم که رشد قیمت سهام مجموعه مذکور بی دلیل است. همچنین در خصوص صف فروش سهام شرکت فولاد خراسان باید گفت که "ومعادن" مالک 30 درصدی این مجموعه است و سهامدار عمده آن یعنی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می بایست اقدام به حمایت از سهام آن کند. ضمن اينكه "ومعادن" در قیمت های پایین تر از نرخ فعلی اقدام به خرید سهام مجموعه مذکور می کند. چرا که معتقدیم در حال حاضر ارزش سهام "فخاس" نسبت به سایر هم گروهی های آن بالاتر است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
دستجردی اصفهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
قیمت ومعادن در بهمن 92 در محدوده 1000تومان بود و در حال حاضر در محدوده 130-140تومان بطور ساده هر سهامدار ومعادن حدود 85درصد دارائی اش رو از دست داده که هیچ ! کلی هم سود سپرده 20 درصد موسسه ثامن الحجج گیرش نیومدس
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
سلام . ومعادن هر روز در بکام عرضه کننده قوی بود. امروز اول صبح بعد پخش این مصاحبه حالا چرا عرضه ای صورت نمیگیره و حقوقی دیگری درحال خرید ؟؟؟
عابد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
اماده باش واقعی برای رشد سهام بنیادی و کار افرین نگرانی و لسترسی در کار نیست. تحت هیچ شرایطی سهامتان را نفروشید. شاخص برگشت ناپذیر شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
دستجردی اصفهانی یه کم اطلاعاتت را به روز کن! ومعادن دو نوبت افزایش سرمایه داده ابتدا حدودا 143٪ و دوباره 37٪ و پرداخت سود 40 تومنی دیگه باید چکار میکرد با این افت قیمتهای جهانی؟ امثال شما فقط بلد هستید غور قور کنید و نق بزنید و هنر دیگه ایی ندارید.
من به شخصه از سال 83 تا الان بیش از 50 برابر شده دارایی ام در ومعادن. شما برو خودرو بخر
سعدی
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
فردوسی عزیز ممنون. ضمنا کم ریسکترین سهام در حال حاضر همانا. معادن. فملی. فولاد. پتروشیمی. بانکها خصوصا ملت و پاسارگاد و از همه مهمتر کگل و غدیر و.و.و.و سهام بنیادی است درست است سودی نبردیم ولی استرس و زیان هم بان صورت نکردیم سود 20 درصدی هم داشتیم
همه
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
موافقم