بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر : ۱۶۲۸۹۸
وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به دیدارش با محمدجواد ظریف گفت که دو طرف درباره اطمینان از اجرای برجام در مسیر درست خود رایزنی کرده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مقر سازمان ملل در نیویورک پس از این دیدار با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود گفت: ما توافق کردیم تا در راستای حصول اطمینان از اجرای دقیق توافق هسته‌ای براساس آنچه که مدنظر بود، همکاری کنیم و این‌که تمام طرف‌های این توافق از منافعی که قرار بوده در صورت اجرای (برجام) کسب کنند، بهره‌مند شوند.

کری افزود: در مذاکرات روز سه شنبه در خصوص مباحث اصلی بحث و مذاکره شد و پیشرفت‌هایی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی تصریح کرد: ما باردیگر دیدار خواهیم کرد تا به مذاکرات درباره آنچه که امروز درمورد آن‌ها صحبت کردیم، ادامه دهیم.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات بعدی وی با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مراسم امضای توافق مربوط به تغییرات آب و هوایی در روز جمعه در نیویورک خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزیران امور خارجه ایران و آمریکا به مدت سه ساعت پشت درهای بسته گفت‌و‌گو در نیویورک دیدار کرده‌اند.

به گزارش رویترز، مقامات ایران در هفته‌های اخیر با طرح انتقاداتی درباره همکاری آمریکا با توافق هسته‌ای می‌گویند که تاکنون به آن‌چه باید طبق این توافق به آن دست پیدا می‌کردند، نرسیده‌اند اما واشنگتن تاکید دارد که به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
سلام: کری جان اگر توافق نکنیذ چهارسال بعد فاتحه اینها خوانده است.