بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر : ۱۶۲۹۰۷
درباره پدیده شاندیز چه می‌دانید؟ درباره پرونده شکل گرفته برای آن چه؟ اصلا آیا می‌دانید این پرونده درباره چیست؟ فساد، اختلاس، زمین خواری، کلاهبرداری، بدهی بانکی یا...؟ اکنون اگر بگوییم همه تصوراتتان از پدیده و پرونده مربوط به آن را دور بریزید، چه خواهید کرد؟


در میان پرونده‌های پر سر و صدایی که در سالهای اخیر گشوده شده و بر سر زبان مردم افتاده، پرونده پدیده شاندیز است که مدت‌های مدید هر روز، هر بار تلویزیون را روشن می‌کردیم، انبوه تبلیغات آن آزارمان می‌داد و حالا که از صفحه رسانه ملی جدایش کرده‌اند، اخبار مرتبط با آن قصد ندارند رهایمان کنند.

برخی می‌گویند مدیران این شرکت با تبلیغات گسترده، کار خود را بزرگتر از آنچه بوده جلوه داده و به این وسیله موفق شده‌اند سهامداران بیشتری جذب نمایند و بعضی از افزایش تعداد سهام ها، آن هم به شکل غیرقانونی سخن می‌گویند و مدعی هستند که مدیران پدیده، با کاغذ فروشی (کنایه از سهام های غیر معتبر و غیرقانونی) پول خوبی به جیب زده‌اند، اما واقعیت این است که کسی نمی‌داند واقعیت چیست.

البته اینکه ما و شما از این پرونده قطور، محتویات و حواشی آن خبر نداشته باشیم، شاید چندان عجیب نباشد اما بی اطلاعی سهامداران این مجموعه از ماجرا، به ویژه اکنون که مدت های طولانی از شکل گیری اعتراضات و برگزاری تحصن های فراوان توسط جمعی از ایشان می‌گذرد، قطعا متعجب مان خواهد کرد.

آن گونه که ایشان می‌گویند، نه سهام های پدیده، نه چگونگی عرضه آن، نه روند ساخت و ساز در پروژه های این شرکت، نه محل زمین های خریداری شده و کاربری شان و نه هیچ چیز دیگر شرکت سهامی پدیده شاندیز مشکل ندارد و تنها اشکال، دعوای پیش آمده میان مدیران این شرکت و برخی مسئولان است!

آنها البته برای مدعای خود، دلیل هم می‌آورند. از جمله این اظهار نظر که گوینده آن، حسین معصوم، نماینده تام الاختیار وزیر راه‌ وشهرسازی است: «تا مدیریت پروژه پدیده شاندیز تغییر و این پروژه واگذار نشود، اجازه ادامه ساخت‌وساز را نمی‌دهیم... تمهیداتی را برای واگذاری این پروژه اندیشیده‌ایم.»

یا این جمله که حناچی، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی به زبان آورده و به گفته سهام داران پدیده، لپ کلام در آن دیده می‌شود: «شرط دولت برای فعالیت دوباره پدیده شاندیز تغییر مدیرعامل آن است.»

 در چنین شرایطی کافی است تا از تلاش مدیران مجموعه پدیده شاندیز برای تغییر مدیر این مجموعه بشنویم تا حجت را تمام شده بدانیم و همه جنجال های فراوانی که در این مدت در این باره به پا شده را به دیده ابهام بنگریم چراکه اگر پرونده شکل گرفته برای این شرکت با تغییر مدیرعامل آن قابل بستن باشد، یعنی پرونده ای در میان نبوده!

آن گونه که برخی خبرگزاری ها به نقل از هیات مدیره پدیده خبر می‌دهند، فرد جایگزین برای مدیرعامل فعلی پدیده مشخص شده و روال قانونی برای رفتن «پهلوان»، مدیر عامل فعلی پدیده و قرار گرفتن «شوشتری»، مدیرعامل سابق متروی مشهد و عضو هیات مدیره بهره برداری مترو در حال انجام است. جابجایی ای که قرار است به رفع مشکلات این شرکت منجر شده و کار اجرایی پروژه های این شرکت بعد از آن از سر گرفته شود.

این اتفاق به معنای از سرگیری فعالیت های پدیده شاندیز خواهد بود و بهترین خبری است که سهامداران فراوان این شرکت پس از ده ها ماه توقف فعالیت این شرکت خواهند شنید. چه بسا آغاز فعالیت این شرکت با از سر گیری تبلیغات انبوه این شرکت در رسانه ملی هم همراه شود و این ضرب المثل را به ذهن متبادر کند که گویی «نه خانی آمده و نه خانی رفته است»!

اگر از شرح و بسط این موضوع عبور کرده و تفسیر این ماجرا را به شما واگذار نماییم، جا دارد به نقطه نظر سهامداران پرشمار این شرکت در قبال پرونده شکل گرفته برای پدیده نیز اشاره نموده و از طرف ایشان که مدت هاست پول و سرمایه خود را از دست رفته می‌دیده و می‌بینند، بپرسیم: آیا رفع و رجوع مشکلات این شرکت با تغییر مدیر عامل آن، معنایی جز قربانی شدن این سهامداران در اختلاف مسئولان خواهد داشت؟
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
باسلام
با شروع به کار دولت آقای روحانی کار پدیده شاندیز به مشکل خورد. معنای این حرف اینست که این اتفاقات کاملا سیاسی است و ربطی به چیز دیگری ندارد.
تنها بازیچه این میدان مردم بودند که 2 سال تمام با سرمایه و زندگی آنها بازی شد.
پدیده یک پروژه عظیم و غرورآفرین است و باید به آن ببالیم ولی متاسفانه عده ای سود جو بدنبال منافع شخصی خود برای آن مشکل سازی کردند.
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
عده ایی،زمینهای پر از درخت و ییلاقی را در بهترین نقطه تفریحی مشهد، تبدیل به تجاری و مسکونی کردن؛ کجاش یک پروژه ملی است؟
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
پروژه ملی یعنی چه ؟ چه غروری ؟ چه بالیدنی برادر ، اینقدر بزرگش نکنید ، از او ل اشتباه بود و غیر قانونی ، و از همه مهمتر کار فروش برگه کاغذ به جای سهام .
اگر الان قیمت سهامش شده بود 20000 تومان ، که حتما ربطی به دولت و رییس جمهور نداشت !
بیدار شو برادر جان ، پروژه رویایی و افسانه ای بود !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
خرید سهام شرکت های سهامی خاص باید قانون مند شود دردفترخانه اسناد رسمی
ناشناس
UNITED STATES
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۶
منکه ب شخصه خودم سهام دارم زندگیم از هم پاشید زنم الان سه ماهه ک بخاطر نداریم قهر کرده رفته خونه باباش،خدا ایشالا از باعث و بانیش نگذره ک خیلیا رو ب کام مرگ کشوند خیلیام زندگیاشونو از دست دادن
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
درخت کجا بود آقا
اطلاعات ندارید چیزی نگید
فقط بگید چرا معاون وزیر میگه مشکل فقط با تغییر مدیرعامل حل میشه؟؟
این یعنی مشکلی نبوده جز ساخت و پاخت نکردن با برخی از مسؤولین
امیر ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
مرگ بر دروغگویان در مورد درخت داشتن زمینهای پدیده
حسین زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
حسین جان راست میگن که سهام پردیسبان از برج 66 طبقه رو که نزدیک قزوین میباشد رو به شما دادن و شما خریدار شدی،بنه مته
امیر ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
حسین آقا یک تحلیل در رابطه هییت مدیره جدید بده ما خیلی تحلیل کردن تو رو دوست داریم،یک عده در کارای پدیده دخالت میکنند که نمیتوانند چیزی از مشکلات و درد مردم رو حل کنند ولی ما دوست داریم یک کارشناس در مورد کارهای پدیده نظر بدهد نظر من این که چطور میشه که حسین آقا رو وارد این موضع گیری کنیم و بخوایم که داخلت کنیم
حسین زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۹
حسین آقا شما تو کارهای پدیده دخالت کن و یک تحلیل از پدیده بزار تا ماهم داخلت کنیم
حسین زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۸
حسین جان کجایی? پیدات نیست ،قبلا خیلی نظر میدادی،یک تحقیق کن پدیده به امثال شما خیلی نیاز داره ،مخصوصا با این حجم عظیم بدهکاری...ما به مدیران و نمایندگان اعتماد کردیم و پهلوان خورد زمین