بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل عنوان کرد:

علت صف فروش "خاور"

متأسفانه بعد از بازگشایی سهام به دلیل منفی بودن بازار و رشد بالای سهام خودروسازها و احتمال منتفی شدن بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، سهام ایران خودرو دیزل با افت قیمت همراه شد که البته این موضوع در خصوص سایر خودروسازهای نیز کم و بیش صورت پذیرفت.
کد خبر : ۱۶۲۹۶۳
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت ایران خودرو دیزل بعد از اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 94.12.29 با افت بیش از هفت درصدی به تابلوی معاملات بورس بازگشت و این کاهش قیمت در این نماد معاملاتی در حال اتفاق افتاد که "خاور" بودجه سال مالی 95 خود را برآورد زیان 779 ریالی نسبت به دوره مشابه سال گذشته با 7 درصد کاهش زیان ارائه کرده است.

به گزارش بورس نیوز، این افت قیمتی "خاور" و صف فروش میلیونی این نماد روند مثبت معاملاتی گروه خودرو را تحت تأثیر قرار داد و در روزهای بعد از آن نیز همراه با نمادهای مهم گروه پرچمدار افت شاخص گروه شد. در همین ارتباط سراغ مسئولین شرکت رفتیم تا علاوه بر این موضوع از عملکرد مالی شرکت و برنامه های سال مالی جاری "خاور" مطلع شویم.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در رابطه با افت قیمت سهام این مجموعه بعد از اعلام تعدیل مثبت، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: متأسفانه بعد از بازگشایی سهام به دلیل منفی بودن بازار و رشد بالای سهام خودروسازها و احتمال منتفی شدن بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، سهام ایران خودرو دیزل با افت قیمت همراه شد که البته این موضوع در خصوص سایر خودروسازهای نیز کم و بیش صورت پذیرفت.

اسفند ماه سال گذشته شرکت ایران خودرو دیزل اعلام داشت که در نظر دارد سهام شرکت سرمایه گذاری سمند و تولیدی خدماتی تجارت ستاره ایران را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند، غلامرضا رزازی در رابطه با نتیجه این مزایده و اثرات مالی آن بر "خاور" توضیح داد: گزارش کامل در این خصوص در تاریخ 94.12.26 از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی گردیده است. در هر حال فروش سهام این دو شرکت در نهایت با احتساب تعدیلات مورد نیاز و تعدیل فروش، EPS شرکت را از منفی 971 ریال به منفی 836 ریال تغییر داده و ضمناً خریدار شرکت ایران خودرو می باشد که برنده مزایده شده است.

وی در خصوص اخباری که در رابطه با افتتاح خط تولید موتور وانت آریسان در شرکت ایدم مطرح شده، عنوان کرد: تولید موتور وانت آریسان از اوایل سال در تبریز آغاز خواهد شد، طبق هماهنگی های صورت گرفته مقرر گردید در بوردجه سال 95 تعداد 30 هزار دستگاه به صورت دستمزدی توسط شرکت ایدم تولید شود که در صورت های مالی این شرکت و "خاور" تأثیر مثبت خواهد داشت.

وی در خصوص اینکه، گفته می شود ایران خودرو دیزل برای اجرای برنامه های خود نیاز به افزایش سرمایه خواهد داشت، گفت: به صورت کلی با توجه به وضعیت مالی، شرکت ایران خودرو دیزل نیاز به اصلاح ساختار مالی دارد، لذا مقرر بود در صورت تمدید معافیت مالیاتی، افزایش سرمایه حدوداًً 100 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داشته باشد که ظاهراً قانون آن به صورت کامل تمدید نشده است و صرفاً فقط می شود به اندوخته افزایش سرمایه داد، این موضوع مشکلی را حل نمی نماید. لذا مجدداً می بایست موضوع در هیأت مدیره و ایران خودرو مطرح و میزان افزایش سرمایه از محل مطالبات وآورده نقدی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

رزازی در رابطه با اثر مالی غرامتی که از شرکت بنز به ایران خودرو دیزل پرداخت شده عنوان کرد: این موضوع در سال 92 صورت پذیرفته و تأثیری در صورت های مالی سال 94 و امسال نخواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به فضای مثبت اقتصادی که در کشور ایجاد شده و برنامه های آتی شرکت گفت: ایران خودرو دیزل در سال 95، 5 هزار دستگاه انواع محصولات باری و مسافری در برنامه تولید دارد که نسبت به تولید 2200 دستگاه سال 94، رشد قابل ملاحظه ای را نشان می دهد. همچنین در بخش صادرات هم برنامه سال جاری ایران خودرو دیزل دو برابر سال قبل و به میزان 200 دستگاه پیش بینی شده است که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته محقق خواهد شد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این، سبد محصولات ما در سال 95 کامل می شود و علاوه بر محصولات قبلی 10محصول جدید که 5 نوع آن با برند داخلی و 5 نوع آن با همکاری برندهای خارجی تولید می شود به بازار عرضه خواهد شد. در جهت کاهش قمیت تمام شده از منابع مالی خارجی برای سرمایه در گردش بهره بیشتری خواهیم بود و سهم ساخت داخل را به دو برابر قبل افزایش می دهیم.

غلامرضا رزازی در خاتمه گفت: در بخش همکاری های خارجی نیز برای تنوع بخشی به محصولاتمان با شرکای جدید دیگری در حال مذاکره هستیم که انتظار داریم در نیمه اول سال جاری به نتیجه نهایی برسد و همچنین بسیار امیدواریم که با شروع اجرای طرح های جایگزینی خودروهای فرسوده سهم خوبی از این بابت دریافت کنیم و در این صورت در برنامه تولید و فروش سال جاری تجدید نظر خواهیم کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
اين سهم فرار خواهد کرد ...
ناشناس
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
تجدید ارزیابی سال پیش رو هواست این که 250 درصد تجدیدارزیابی کرده
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کافیه در افت شدید خاور از زمان باز شدن نماد بعد از پیش بینی اخیر توجه کرد که فروشنده های حقوقی چی بلائی سر سهامداران خرد می آورند. در کشور ما انصاف و عدل چیزی شبیه شوخی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
خاور تا صد تومان افت خواهد كرد
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
با توجه به رشد بی سابقه خودروییها تجربی توصیه فقط برای خرید خساپا دارد چون تعدیل سود دارد؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
آقای مدیرعامل، نکته مهمی را نگفت
و آن

عرضه آبشاری سهامدار عمده آقای سمند است

حدود 12 درصد سهم به بازار فروخته، حتی یک تک سهم را نخریده
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
ملت صف نشین جو گیر
علت این صف هستن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
خاور از زمین داده تجدید ارزیابیشو
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کدوم صف فروش؟؟؟؟؟؟// بگو ماشالاه به این صف خرید
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
خاور ریده شصت تومن شده.کلاخودروییاریدن خخخ