بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
درخواست سهامداران از رئیس سازمان بورس

معاملات سهام "بورسها " را شفاف و روان کنید !

جمعی از سهامداران شرکت های بورس تهران، بورس کالا، انرژی، فرابورس و سپرده گذاری به جهت عدم وجود شفافیت لازم در روند معاملات سهامشان، طی نامه ای به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار حمایت از سهامداران خصوصا سهامداران خرد این مجموعه ها شدند و تقاضا کردند که شرایط پذیرش نماد معاملاتی این شرکت ها در بازار بورس یا فرابورس فراهم گردد.
کد خبر : ۱۶۳۱۱۶
نویسنده :
مهندس - ارسالی
جمعی از سهامداران شرکت های بورس تهران، بورس کالا، انرژی، فرابورس و سپرده گذاری به جهت عدم وجود شفافیت لازم در روند معاملات سهامشان، طی نامه ای به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار حمایت از سهامداران خصوصا سهامداران خرد این مجموعه ها شدند و تقاضا کردند که شرایط پذیرش نماد معاملاتی این شرکت ها در بازار بورس یا فرابورس فراهم گردد تا سهامداران بتوانند به صورت آنلاین و در یک فضای رقابتی سالم و شفاف اقدام به خرید و فروش سهام خود کنند.

متن کامل این نامه که در اختیار واحد تحریریه بورس نیوز قرار گرفته است، به شرح زیر می باشد:

به نام خدا

ریاست محترم سازمان بورس و اوراق بهادار جناب آقاي دکتر فطانت

سلام علیکم

با احترام به استحضار می رساند پیرو نامه ها و پیگیری های قبلی سهامداران شركت های بورس تهران، بورس كالا، فرابورس، سپرده گذاری مركزی و بورس انرژی و مشتاقان و علاقمندان بازار سرمايه با اعتماد به عملكرد خوب چندين ساله مسئولین و دست اندركاران بازار و با پیروی از سیاست های متولیان و سیاست گذاران بازار سرمايه و نظام مبنی بر دعوت از همه آحاد مردم جهت سرمايه گذاری در فعالیت های اقتصادی مولد و سالم، بازار سرمايه و بورس را به عنوان ملجاء و مأمنی برای سرمايه های كوچك خود انتخاب نموده ايم. لیكن نگاه سلیقه ای و متفاوت و رفتارهای غیر قانونی متناقض مسئولین بازار سرمايه در خصوص نحوه عرضه و معاملات شركت های مذكور سبب ايجاد ضرر و زيان فراوان برای سهامداران جزء گرديده است كه چیزی غیر از ناامیدی و رويگردانی سرمايه های خرد از اين بازار به دنبال نخواهد داشت.

در حال حاضر سهام شركت های بورس تهران، بورس كالا، بورس انرژی، سپرده گذاری و فرابورس در بازار پايه فرابورس كه به منظور دادوستد سهام شركت هايی طراحی شده است كه به دلايلی امكان پذيرش آنها در بازارهای ديگر وجود ندارد كه بدون بازگشايی نماد معامله می شوند، معاملات سهام اين شركت ها از شفافیت لازم برخوردار نیست و عملاً عرضه و تقاضای سهام اين شركت ها به نوعی توسط عده ای كنترل و جهت دهی می گردد كه بر خلاف اصول اولیه يك بازار سالم و پويا می باشد و ناخواسته سبب ايجاد رانت برای عده ای خاص و ايجاد ضرر و زيان برای سهامدار جزء می گردد. از آنجا كه سازمان بورس و مسئولین اجرايی بازار سرمايه موظفند حقوق كلیه سهامداران را با رعايت همه اصول قانونی مد نظر قرار دهند و در تمامی جنبه ها از حقوق اولیه سهامداران دفاع نمايند اصرار بر اين روش و ايجاد رفتارهای سلیقه ای در مورد اين شركت ها جای تأمل دارد.

با عنايت به تلاش های بی شائبه و شبانه روزی متولیان امر و مسئولین ذيربط كه سالهاست در گسترش بازار سرمايه و بورس اوراق بهادار تلاش نموده اند، شايسته نیست كه اينچنین جريان معاملات سهام اين شركت ها در واقع متولیان اجرايی بازار سرمايه به نوعی در بی خبری و تحت نظر يك عده افراد خاص و در شرايط عدم شفافیت انجام گردد. اين موضوع سبب ايجاد شرايط نامطلوب و سردرگمی برای سهامداران اين شركت ها كه خود گردانندگان تنها بازار مدرن ايران هستند گرديده است. در پايان آنچه جای سوال و پیگیری دارد تضیع حقوق سهامداران خرديست كه با اعتماد به سیستم بازار سرمايه كشور اقدام به سرمايه گذاری و پذيره نويسی شركت های مذکور از سال 1385 و به بعد نموده اند با توجه به طرح خواسته سهامداران از مجاری قانونی در مجامع چه به صورت حضوری و ارسال نامه به مسئولان تاكنون هیچ پاسخ روشنی نیز از مسئولین مربوطه دريافت نكرده ايم.

حال با نگاه همیشه مثبت جنابعالی در خصوص بازار سرمايه و حمايت از سهامداران جزء، تقاضا داريم معاملات سهام شركت های (بورس تهران بورس كالا بورس انرژی سپرده گذاری و فرابورس) با عنايت به دستور العمل ها و قوانین و احراز شرايط پذيرش بازارهای معاملاتی بورس تهران و فرابورس در يك فضای رقابتی و سالم در تالار معاملات بورس و يا فرابورس به مانند ديگر شركت ها و به صورت آنلاين انجام گردد تا بتوانیم همه با هم در جهت ارتقای دانش سرمايه گذاران و جذب سرمايه های خرد، برای نیل به اهداف عالیه بازار سرمايه گام های مؤثری در سايه عدالت برداريم.

با تشكرسهامداران شركت های بورس تهران، بورس كالا، فرابورس، بورس انرژی و سپرده گذاری


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
-
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
پایان دوره مدیریت ۵ ساله سازمان بورس ۷ اردیبهشت است.
ناشناس 153
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
پيشنهاد خوبي است .
در سايت بورس فقط 3 اورد خريد و فروش ديده مي شود اگر 3 اورد ديگر برعكس 3 اورد اوليه نمايش داده شود خيلي خوب مي شود در مواقعي كه سهمي صف فروش مي شود اورد كساني كه قيمت بالا مي گذارند ديده نمي شود و اين به ضرر سهامداران است و جلوگيري از شفاف سازي است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
ذوب و فباهنر بهترين هستند جانمانيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
بورسی که فقط به کام خودرویی باشه دیگه ارزش ورود نداره.به زودی هم معلوم میشه هیچ خبری نیست.فعلا پولمون رو مبریم توی طلا سازی تا بعد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
شاید بعد از سالها که این نامه هم مثل خیلی دیگر از نامه ها بی اثر ماند از خود بپرسیم که چرا نامه نگاری کردیم
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
امیدوارم مسئولین مربوطه علی الخصوص وزیر اقتصاد و مسئولین بورس یه فکری به حال این شرکتها بکنند چون حقیقتا شان ومنزلت این شرکتها بالاتر از اینگونه برخورد ورفتاراست و حقوق حقه سهامداران صبور این شرکتها ضایع می شود و اکثرا طی دو سال گذشته در زیان هستند آیا این شرکتها ورشکسته اند که وضعیت معاملاتشان باید اینگونه باشد .مسئولین محترم لطفا فکری به حال این شرکتها بکنید .
غلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
بازار پایه در بورس ایران یک بازار ساختگی که ناظرین راحت میتوانند بر اساس سلیقه و میل خود معاملاه ای را رد و یا تایید کنند
چنین بازاری در بورس بودنش مایه تاسف است
مضافا اینکه این نامه ای که سهامداران چهار شرکت نوشته اند واقعا حق به جانب هستند چرا که بر اساس قانون پذیرش و دستورالعمل های بازار های بورس سهام این شرکت ها حتما باید در بازار های عادی باشد که معاملات این شرکت ها در بازار پایه برخلاف قوانین است و به نظر میرسد که سلیقه ای باشد
جوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
همیشه برای ما سهامداران بورس3و کلا بارتوافقی پایه این سئوال مطرح است وظیفه نظارت برشرکتها درقبال این بازارچیست اگرواقعا این شرکتها زیان ده ویا ورشکسته هستند چرا مجوز ورود میگیرندویااگر سود ده ومعتبر هستند چرا اختیار خردوفروششان در دست عده ای افراد خاصی است.
غلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
سلام به بورس نیوز و تشکر از سایت وزین اطلاع رسانی بازار سرمایه:
چرا مسئولین سازمان بورس در برابر این خواسته به حق و قانونی سهامداران سکوت کرده اند
چرا جواب نمی دهند
دلیل کاملا روشن است این شرکت های معتبر بر اساس قانون پذیرش باید در بازار های بالاتر معامله شوند اما اجبار در بازار پایه معامله میشوند
بهتر است بورس نیوز یک نسخه از این نامه را به روابط عمومی سازمان بورس ارسال کند تا در این خصوص سازمان بورس و دیگر ارکان اجرایی بازار سرمایه جوابگو باشند. تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت مدیر وکارکنان بورس نیوز خواهشمند هستم که یک کپی از این نامه را به روابط عمومی سازمان بورس بدهید تا پاسخگوی سهامداران این چهار شرکت باشند