بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر : ۱۶۳۱۳۶

به گزارش ایکوپرس، سعيد تفضلي افزود:ايران خودرو هيچ گونه سرمايه گذاري در آذربايجان انجام نخواهد داد و مشاركت به صورت ارائه خدمات فني و مهندسي براي راه اندازي خط مونتاژ خواهد بود. 


وي با بيان اين كه مطالعات زيادي روي بازار كشور آذربايجان صورت گرفته، اظهار كرد: محصولات ايران خودرو در بازار آذربايجان شناخته شده هستند و مردم اين كشور خودروهايي مانند سمند، سورن و رانا را به خودروهاي چيني ترجيح مي دهند.


تفضلي افزود: پيش از اين، صادرات ايران خودرو به صورت محصول آماده و كامل صورت مي گرفت و با توجه به استقبالي كه مردم آذربايجان از محصولات ايران خودرو داشتند، راه اندازي خط مونتاژ در اين كشور برنامه ريزي شد. 


وي تصريح كرد: با راه اندازي خط مونتاژ محصولات ايران خودرو در آذربايجان، ‌اين كشور به عنوان پايگاه صادراتي ايران خودرو در منطقه خواهد بود و توليدات ايران خودرو از طريق آن به ساير كشورهاي همسايه صادر خواهد شد. 


معاون صادرات و امور بين الملل ايران خودرو توليد سمند، سورن و رانا را برنامه توليد در بخش اول همكاري هاي دو طرف دانست و گفت: طبق مذاكرات صورت گرفته توليد خودروهاي تجاري براي ناوگان حمل و نقل شهري در آذربايجان نيز پيش بيني شده است. 


گفتني است تفاهم نامه راه اندازي سايت مونتاژ خودروي سواري توسط ايران خودرو در شهر «نفت چاله»با سرمايه گذاري طرف آذري با حضور محمود واعظي وزير ارتباطات و رئيس كميسيون اتاق مشترك ايران و آذربايجان و شاهين مصطفي يف وزير اقتصاد آذربايجان به امضا رسيده است. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر