بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
شرکت سرمایه گذاری اندیشه محوران به عنوان مالک یک درصدی "ولساپا" اقدام به خرید بیش از یک میلیون سهم آن کرد و در کنار آن شرکت سرمایه گذاری تدبیر گران آتیه ایرانیان بیش از هفت میلیون سهم "بکام" را خرید.
کد خبر : ۱۶۳۱۷۳
نویسنده :
جمشیدی
سهامداران حقوقی و عمده شرکت ها همچون شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری و هلدینگ ها از جمله مجموعه هایی هستند که در روند معاملات روزانه بازار سرمایه نقش موثر و حمایتی را ایفا می کنند و با فعالیت و عملکرد مناسب خود در این بازار می توانند به ایجاد تعادل در روند معاملات و حمایت از سهامداران کمک شایان توجهی داشته باشند. در این گزارش نیز به بررسی روند معاملات سهامداران عمده شرکت ها از 31 فروردین ماه تا پنجم اردیبهشت ماه جاری پرداخته شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری اندیشه محوران به عنوان مالک یک درصدی "ولساپا" اقدام به خرید بیش از یک میلیون سهم آن کرد و در کنار آن شرکت سرمایه گذاری تدبیر گران آتیه ایرانیان بیش از هفت میلیون سهم "بکام" را خرید.

همچنین در این مدت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات یک میلیون سهم معدنی و صنعتی گل گهر را به پرتفوی سرمایه گذاری خود افزود.

بر اساس این گزارش، شرکت کارآفرینان سبز خلیج فارس حدود دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی را به تملک خود در آورد و بیش از پنج میلیون سهم "سپاها" به پرتفوی گروه توسعه مالی مهر آیندگان رفت.

در نماد "شاژند"، شرکت توسعه کارآفرینی دلیران پارس خریدار بیش از سه میلیون سهم آن بود و در مقابل نیز شرکت سرمایه گذاری توسعه درمان پارس یک میلیون و پانصد هزار سهم آن را فروخت و صندوق سرمایه گذاری گروه توسعه بهشهر حدود دو میلیون سهم "وصنا" را تحصیل کرد.

علاوه بر این گروه مالی سپهر صادرات یک میلیون و پانصد هزار سهم "کاما" را به تملک خود درآورد و همچنین در این نماد صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر خریدار بیش از دو میلیون سهم آن بود.

بیش از 65 میلیون سهم بانک صادرات به پرتفوی سرمایه گذاری صندوق بازار گردانی سپهر صادرات رفت و شرکت سرمایه گذاری پیشگامان کار و سرمایه حدود دو میلیون سهم بانک حکمت را خرید.

این در حالی است که برخی از سهامداران عمده اقدام به فروش سهام کردند و در این بین شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی بیش از 14 میلیون سهم "وبانک" را به فروش رساند و سرمایه گذاری سمند بیش از 11 میلیون سهم "ختوقا" را فروخت.

علاوه بر این شرکت سرمایه گذاری سیمان سپاهان پنج میلیون سهم صنایع سیمان دشتستان را از تملک خود خارج کرد.

طی مدت مذکور شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان بیش از 140 میلیون سهم "فملی" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد و شرکت سهامی بیمه ایران به ترتیب پنج میلیون سهم "خکاوه"، هشت میلیون سهم "وساپا"، 25 میلیون سهم "خزامیا" را به فروش رساند.

در نماد "کطبس"، شرکت صنعتی معدنی شمال شرق شاهرود فروشنده یک میلیون سهم آن بود و مدبران اقتصاد 10 میلیون سهم "وبانک " را فروخت و در کنار آن شرکت آرمان نصر فرآیند 15 میلیون سهم "کگل" را عرضه کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر