بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
مستطيل شيشه اي تالار

اولین مدّ دریایی در "حسینا"

بازار امروز در کل منفی بود ولی در این بین تک سهم هایی بودند که علی رغم جو منفی، با رشد قیمتی همراه شده و مورد اقبال فعالان بازار قرار گرفتند. در گروه پر سر و صدای این روزهای بازار، جو منفی حاکم بود و تنها دو تک نماد "خساپا" و "خپارس" با حجم بالای تقاضا در محدوده مثبت تابلوی معاملات همراه شدند و حتی به صف خرید سهام منتهی شدند.
کد خبر : ۱۶۳۲۱۷
نویسنده :
یارمحمدی
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.02.07 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 453 واحد کاهش به رقم 54929 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 838 واحد افزایش عدد 170987 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 110 واحد کاهش به رقم 29589 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 60 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فولاد" با 52 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.9 واحدکاهش به رقم 800 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3360 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1493 میلیارد ریال رسید.

طی معاملات روز جاری اغلب شاخص ها نسبت به روز گذشته روندی نزولی به خود گرفتند و شاخص کل بورس با وجود انجام معامله بلوکی سهامدار حقوقی شرکت صنایع پتروشیمی فارس در لحظات پایانی معاملات و اثر مثبت 60 واحدی، به طور جدی به روند نزولی خود ادامه داد.

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز در کل منفی بود ولی در این بین تک سهم هایی بودند که علی رغم جو منفی، با رشد قیمتی همراه شده و مورد اقبال فعالان بازار قرار گرفتند. در گروه پر سر و صدای این روزهای بازار، جو منفی حاکم بود و تنها دو تک نماد "خساپا" و "خپارس" با حجم بالای تقاضا در محدوده مثبت تابلوی معاملات همراه شدند و حتی به صف خرید سهام منتهی شدند. این نوسانات منفی در کل گروه خودرویی در حالی اتفاق افتاد که رئیس شورای رقابت از مصوبات جلسه روز گذشته این شورا که به منظور بررسی بازار خودرو و دستورالعمل قیمت گذاری محصولات برگزار شده بود، خبر داد و گفت، از محصولات گروه خودروسازی سایپا 0.4 درصد و محصولات ایران خودرو 1.81 درصد اجازه افزایش قیمت دارند.

روند معاملات گروه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز همچون روال گذشته ادامه یافت، از این گروه "وپست" از آن دسته نمادهایی است که حرکت صعودی خود را از اوایل اردیبهشت ماه از قیمت 177 تومان آغاز و تاکنون بازدهی 25 درصدی نصیب سهامداران خود کرده است.

معاملات گروه بیمه نیز طی روز جاری داد و ستدهای پر حجمی را پشت سر گذاشت به طوریکه نمادهای "البرز"، "دانا" و "اتکای" با صف خرید همراه شدند.

در گروه فلزات اساسی، با وجود عرضه دو سهامدار عمده، "ومعادن" و "وامید" در نماد معاملاتی "ارفع"، بعد از رشد چشمگیری که از تاریخ 30 فروردین ماه امسال از قیمت 176 تومانی آغاز کرده و تا امروز بازدهی 40 درصدی را به ثبت رسانده، طی معاملات روز جاری نیز با صف خرید سنگین دنبال شد. "هرمز"، "ذوب"، "فلوله"، "فخاس" و "فپنتا" نیز از دیگر نمادهای فعال در این گروه بودند که با صف خرید مواجه گشتند، در رابطه با شرکت فولاد ارفع تحلیلگران تحلیل های متفاوتی از سودآوری قابل توجه این شرکت برای سال مالی جاری ارایه داده اند و شنیده های پیرامون این مجموعه از افزایش سرمایه 100 درصدی "ارفع" در سال 95 حکایت دارند.

در گروه قند و شکر نیز بر خلاف جو منفی در اکثر گروه ها، اکثراً مثبت و پر تقاضا معامله شدند و طی روز جاری "قنقش" و "قهکمت" دو نماد منفی این گروه بودند.

امروز همچنین شرکت سرمایه گذاری پردیس تا آستانه صف خرید پیش رفت که در این میان50 درصد عرضه های این سهم را سهامداران حقوقی انجام دادند و حقیقی ها تنها در نقش خریدار حاضر شدند، این شرکت طی اطلاعیه ای در سایت کدال اعلام نموده که دو واحد آپارتمان اداری متعلق به خود، واقع در خیابان آفریقا را از طریق مزایده عمومی واگذار نموده و از این بابت به ازای هر سهم مبلغ 20 ریال، به سود این شرکت برای سال مالی منتهی به 30 آذر 95 افزوده می شود.

"وبانک" نیز عصر روز گذشته اطلاعیه ای مبنی بر برنامه فروش بلوک مدیریتی شرکت ایران ترانسفو را در سایت شرکت بورس با قیمت پایه 1630 تومان منتشر کرد. با آنکه بر مبنای این اطلاعیه "وبانک" از سود حدود 40 تومانی حاصل از واگذاری این بلوک برخوردار خواهد شد، اما معاملات هر دوی این نمادها در محدوده منفی رقم خورد.

در پایان این گزارش بد نیست اشاره به نماد معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا نیز داشته باشیم؛ چرا که امروز "حسینا" بعد از مدت ها با چهره ای متفاوت با اقبال سهامداران ظاهر شد و در حاشیه سقف قیمتی با صف خریداران و در محدوده 5 درصد به کار خود پایان داد. این در حالی است که امروز چندین بار با واگذاری صف متقاضیان خرید سهم مواجه شد، ولای دوباره به صف خرید رسید تا خریداران ثابت کنند که از قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان برخوردارند. حال بایستی منتظر ماند و دید روزهای آتی "حسینا" چه خبرهای جدیدی را به اطلاع بورس بازان خواهد رساند. زیرا سهم مذکور ماه هاست بدون توجه و حمایت سهامدار عمده بر مدار نزولی قرار گرفته بود، اما افزایش تقاضا در این سهم همراه با تشکیل صف های خریداران اولین مد دریایی را در سال 95 در این سهم ایجاد کرد که ادامه آن می تواند گواه اخباری خوش برای سهامداران این شرکت حمل و نقلی باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
اصلاح گروه خودرو رو به پایان و روند پرقدرت صعودی در پیش است سهامتونو مفت نفروشید و بعدا مجبور نشید بالاتر بخرید
جمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
از فردا رشد شتابان کنتورسازی صورت میگیرد. مواظب باشید جا نمانید.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
فعلا در این بازار پر تلاطم پس از برجام بهترین سهم ها خودرویی ها هستند از جمله خزامیا و ورنا که بزودی صعود پر قدرتی را به نمایش خواهند گذاشت فروشندگان این سهم ها مطمینا باید باقیمتهای بالاتر بخرند و دیگر پشیمانی سودی ندارد