بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر : ۱۶۳۳۲۱

سناتور آمریکایی در دیدار با رئیس جمهور سوریه بر لزوم آشنایی مردم آمریکا با واقعیت آنچه در این کشور عربی روی می‌دهد، تاکید کرده است.

صراط:سناتور آمریکایی در دیدار با رئیس جمهور سوریه بر لزوم آشنایی مردم آمریکا با واقعیت آنچه در این کشور عربی روی می‌دهد، تاکید کرده است.

به گزارش ابنا، سناتور «ریچارد بلک» سناتور جمهوری خواه ایالت ویرجینیای آمریکا عصر پنج شنبه در دیدار با بشار اسد در دمشق، بر اهمیت آشنایی مردم امریکا با واقعیت آنچه در سوریه روی می‌دهد و اجتناب از تمرکز بر اخبار غیرواقعی رسانه‌های غربی تاکید کرد.

وی همچنین تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه سوریه را نقض آشکار قوانین بین المللی خواند و خواستار لغو این تحریم‌ها شد.

رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار تاکید کرد تروریسم هیچ مرزی نمی‌شناسد و مبارزه با تروریسم، نیازمند تلاش مشترک بین المللی است.

دیدار سناتور آمریکایی با اسد +عکس

بشار اسد همچنین تاکید کرد همکاری‌های بین المللی در مبارزه با تروریسم نباید تنها بر سطح نظامی تاکید داشته باشد، بلکه این مبارزه باید تفکر وهابی را که اساس گروه‌های تروریستی را تشکیل می‌دهد، هدف قراردهد.

سناتور بلک که این هفته در سفری ۳ روزه به منظور حمایت از دولت دمشق به سوریه سفر کرده است، همچنین با شماری دیگر از مقامات سوریه دیدار و گفتگو کرده است.

بلک پیش‌تر در پیام‌هایی متنی به واشنگتن پست گفت: امیدوارم از سیاست‌‎های دیوانه وار (احمقانه) در قبال سوریه فاصله بگیریم. سوریه در مقایسه با هر کشور دیگری در جهان عرب، حقوق بیشتری به زنان اعطا کرده و آزادی‌های مذهبی بیشتری دارد.

وی گفت: ما با دو کشور که پست‌ترین کشور‌ها در کره زمین هستند، عربستان سعودی و ترکیه، هم پیمان هستیم، دو کشوری که می‌خواهند دولت بنیادگرای وهابی را بر مردم سوریه تحمیل کنند.

بلک افزود وی مصاحبه‌ای طولانی با تلویزیون سوریه انجام داده اما به سوالات درباره چگونگی هماهنگی یا تامین مالی سفرش به سوریه اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، بلک در خلال دیدار با مقامات این کشور عربی گفت: من صدای سوریه خواهم بود.

گفتنی است، گروه تروریستی داعش در سال گذشته نام سناتور بلک را در فهرست دشمنان خود منتشر کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر