بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
کد خبر : ۱۶۳۳۳۹
قانون نوشت: سخنان رئیس جمهور در روز همایش با منتخبین شوراهای شهر و روستا حاوی بخش مهمی بود که از سوی صداوسیما و همچنین بخش مهمی از رسانه ها «سانسور» شد.

روحانی در این بخش با تکیه بر جایگاه قانونی حفاظت و پاسداری از قانون اساسی نسبت به عدم صدور اعتبارنامه یک کاندیدای انتخابات اصفهان اعتراض کرده بود. با وجود سانسور این بخش از سوی برخی رسانه ها (به ويژه صداوسیما) این موضوع از نگاه سایر رسانه ها مغفول نماند. روحانی در این بخش گفته بود: «در بحث مجلس شورای اسلامی، قانون اساسی می گوید، نماینده ای که انتخاب می شود، با رأی حوزه انتخابیه خودش انتخاب می شود و به محض اینکه رأی آورد و در مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه اش تصویب شد، این وسط چیز دیگری نداریم. مرحله بعد از رأی مردم و صحت انتخابات، بررسی اعتبارنامه در مجلس شورای اسلامی است و هیچ نهاد دیگری این وسط نمی تواند مداخله کند.»

او توصیه کرده بود که «همه ما باید به قانون پایبند باشیم؛ به قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی.» با این حال یک سایت وابسته به صداوسیما در گزارشی مدعی شد که سایت ریاست جمهوری این بخش از اظهارات رئیس جمهور را از سایت خود حذف کرده و سایر سایت‌های نزدیک به طیف مخالفان دولت نیز این موضوع را بازتاب دادند. درحالی که متن این اظهارات به طور کامل در سایت president.ir (سایت متعلق به ریاست جمهوری) منتشر شده و در دسترس است. بررسی خبر هم نشان می دهد هیچ تغییری در این خبر صورت نگرفته و این بخش از اظهارات رئیس جمهور به طور کامل در آن وجود دارد.

  مگر رئيس‌جمهور چه گفت!؟

حرف‌های رئیس جمهور در روز پنجشنبه (9اردیبهشت) دفاع از «رای ملت» بود. سخنانی که نیازمند حمایت سایر ارکان‌هاي دموکراسی از جمله رسانه ها و فعالان سیاسی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر