بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
معاونت اقتصادی و برنامه ریزی گروه بهمن عنوان کرد:

احتمال تعدیل مجدد سود هر سهم "خبهمن"/ برنامه های شرکت برای سال مالی جاری

تا این لحظه با توجه به اطلاعات اخذ شده از شرکت های زیر مجموعه و با وجود عدم برگزاری مجامع این شرکت ها، گروه بهمن توانسته سود 308 ریالی سال مالی 94 خود را با افزایش 10 درصدی به ازای هر سهم 340 ریال تعدیل کند که بعد از برگزاری مجامع شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن و اعلام نهایی سودشان، احتمال تعدیل مجدد سود هر سهم "خبهمن" وجود دارد.
کد خبر : ۱۶۳۴۰۲
نویسنده :
یارمحمدی
سهام گروه بهمن هفته گذشته بعد از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در رابطه با افزایش سرمایه، با محدودیت نوسانی و با حداکثر رشد قیمتی به تابلوی معاملات بازگشت و این امر در حالی اتفاق افتاد که در تاریخ 2 اردیبهشت ماه سال جاری این شرکت سود هر سهم سال 94 خود را از 308 ریال به 340 ریال افزایش داد و سهامداران این مجموعه را با خوشحالی همراه کرد.علاوه بر این موضوع اخباری مبنی بر تعدیل مثبت مجدد سود این شرکت در بین اهالی تالار شیشه ای مطرح گفته است.

در همین ارتباط معاون اقتصادی و برنامه ریزی گروه بهمن در رابطه با روند سودآوری و اخباری که در خصوص تعدیل مجدد سود هر سهم"خبهمن" مطرح است، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز توضیح داد: تا این لحظه با توجه به اطلاعات اخذ شده از شرکت های زیر مجموعه و با وجود عدم برگزاری مجامع این شرکت ها، گروه بهمن توانسته سود 308 ریالی سال مالی 94 خود را با افزایش 10 درصدی به ازای هر سهم 340 ریال تعدیل کند که بعد از برگزاری مجامع شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن و اعلام نهایی سودشان، احتمال تعدیل مجدد سود هر سهم "خبهمن" وجود دارد.

محمد حیدری در ادامه افزود: برآورد شخصی من از این تعدیل مجدد حدود 10 درصد می باشد. علاوه بر این، "خبهمن" برای سال مالی منتهی به 95.12.29 نیز مبلغ 339 ریال سود پیش بینی کرده که با توجه به برنامه های این شرکت و فعالیت های شرکت های زیر مجموعه، احتمال تعدیل این سود نیز وجود دارد که این امر به بعد از برآورد و بررسی فعالیت های این مجموعه بزرگ در انتهای فصل بهار موکول می شود.

وی گفت: در کنار این تعدیل های مثبت و رشد سودآوری شرکت، به ازای هر سهم "خبهمن" 1200 ریال سود انباشته نیز در صورت های مالی آن وجود دارد که همانطور که در اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت درج شده بخش اندکی از این سود انباشته، صرف افزایش سرمایه این مجموعه خواهد شد و برای مابقی آن نیز برنامه های زیادی در نظر داریم.

حیدری در رابطه با برنامه های سال جاری گروه بهمن عنوان کرد: در صورتی که شرایط مساعد شود گروه بهمن بتواند به برنامه های خود جامعه عمل بپوشاند، می توان انتظار رشد سود و قیمت سهام این مجموعه را در سال جاری داشت. گروه بهمن 54 درصد از فعالیت های خود را در صنعت خودرو، 38 درصد سرمایه گذاری مالی، 3 درصد صنعت پتروشیمی و 8 درصد در املاک و مستغلات انجام داده است و قصد دارد بخشی از این املاک و دارایی های خود را در سال 95 واگذار وتبدیل به نقدینگی کند و از این محل محصولات خود را توسعه دهد، از طرفی به تازگی به صنعت پالایشگاهی نیز وارد شده و انتظار می رود از این محل حرکت هایی در جهت رشد و رونق در گروه بهمن را نیز شاهد باشد.

حیدری از مذاکرات گروه بهمن با شرکت های خارجی در توسعه همکاری های فی مابین خبهمن و این شرکت ها خبر داد و گفت: گروه بهمن با شرکت های مزدا، ایسوزو و FWA چین برای گسترش فعالیت ها و همکاری های خود در حال مذاکره است، تا با همکاری مزدا ساخت خودرو سواری مزدا 3،با ایسوزو کامیون های کوچک و با FWA چین خودروهای سواری و تجاری را در داخل کشور انجام و گسترش دهد. این قراردادها نیز بر سود هر سهم سال مالی جاری "خبهمن" اثر مثبت خواهد داشت.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: علاوه بر تعدیل سود هفته گذشته گروه بهمن در تلاش است تا مجدداً سود هر سهم شرکت را تعدیل کند و علاوه بر این با توجه به نقدینگی و پتانسیل های مالی شرکت، توانایی پرداخت سود نقدی در مجمع عادی سالیانه 94 را نیز دارد. همچنین با توجه به نسبت پی بر ای 7.5 گروه بهمن و پتانسیل های این مجموعه می توان انتظار رشد قیمت سهام "خبهمن" در بازار بورس تحت تأثیر این موضوع را داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
بنده خدا شدیدا اعتقاد داره قیمت سهم باید زیاد بشه خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱
آفرین به این حرکت آهسته و پیوسته
آینده درخشانی در پیش دارد.