بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر : ۱۶۳۴۴۲
نشریه آبزرور روز یكشنبه در گزارشی با اشاره به نتایج یك نظر سنجی صورت گرفته در خصوص بحران مسكن در انگلیس تصریح كرد: در حال حاضر خرید خانه برای بسیاری از انگلیسی ها به یك رویا مبدل شده است.

به گزارش انتخاب، نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی آبزرور نشان می دهد 71 درصد مردم بر این باورند كه بدون حمایت مالی خانواده شان امكان خرید خانه ندارند.

آبزرور نوشت: در حالی كه دو سوم شركت كنندگان در این نظر سنجی امیدوارند «یك روز» صاحب خانه شوند، اما 37 درصد بر این باورند كه هرگز صاحب خانه نخواهند شد.

این هفته نامه انگلیسی افزود: در حالی كه تقاضا برای مسكن در انگلیس به شدت رو افزایش است، بیش از نیمی از انگلیسی ها پدیده مهاجرت و سرمایه گذاری خارجی ها در بخش مسكن را از عوامل اصلی افزایش بی رویه قیمت خانه در این كشور می دانند.

آبزرور نوشت: نتایج این نظر سنجی ابهام بزرگی را در خصوص ادعای محافظه كاران كه پیش از انتخابات عمومی سال گذشته میلادی گفته بودند در صورت پیروزی در صدد هستند تا «نسل اجاره نشین» را به «نسل صاحب خانه» تبدیل سازند مطرح می كند.

این هفته نامه انگلیسی افزود: دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس در آوریل سال گذشته طرحی را ارائه داد كه بر اساس آن شهرداری ها را مجبور می سازد تا خانه هایشان را به قیمت ارزانتر بفروشند.

آبزرور با بیان اینكه «نظر سنجی صورت گرفته حاكی است 58 درصد مردم خواهان خانه های دولتی هستند» ادامه داد: لایحه این طرح سه شنبه گذشته رسما به پارلمان انگلیس ارائه شد؛ در صورت تصویب این طرح، شهرداری ها مجبور خواهند شد تا خانه هایشان را بفروشند و ضمن دریافت «اجاره در ازاء خرید»، از فرهنگ اجاره مادام العمر منازل شهرداری فاصله بگیرند.

این نشریه انگلیسی نوشت: با این حال كارشناسان مسكن این رویه را پایانی بر عمر خانه های دولتی دانسته و لایحه مزبور را گستاخانه می خوانند

آبزرور نوشت: در حالی كه قرار است انتخابات شهرداری لندن پنجشنبه هفته جاری برگزار شود، «صادق خان» یك نامزد انتخابات شهرداری لندن از حزب كارگر لایحه دولت كامرون را در این خصوص غیر قابل قبول می داند.

این هفته نامه ادامه داد: با این حال «زك گولد اسمیت» نامزد دیگر انتخابات شهرداری لندن از حزب محافظه كار وعده داده است تا پایان سال 2020 میلادی 50 هزار واحد مسكونی خواهد ساخت و اطمینان حاصل می كند كه شمار قابل توجهی منزل برای اجاره مهیا خواهد كرد.

آبزرور افزود: در همین حال نظر سنجی موسسه اوپینیوم كه از شركت كنندگان پرسیده بود، چه اقداماتی برای محدود كردن سرمایه گذاری خارجی در بخش مسكن باید صورت گیرد حاكی است: 71 درصد خواهان منع امكان سرمایه گذاری خارجی و 60 درصد خواهان افزایش مالیات بر صاحبان منازل اجاره ای هستند.

این نشریه انگلیسی به نقل از یك سخنگوی وزارت جوامع و دولت های محلی نوشت: میلیاردها پوند سرمایه در منازل تحت تملك شهرداری ها بلوكه شده و این منطقی است در زمانی كه واحد های بزرگ تر خالی می شوند فروخته شده تا خانه های جدیدی برای مصارف منطقه ساخته شوند. این بدین معناست كه هر منزلی كه فروخته می شود با یك واحد مقرون به صرفه جایگزین می شود.

گزارش دفتر آمار ملی انگلیس كه اخیرا منتشر شد بیانگر رشد 7.6 درصدی بهای مسكن در این كشور در یك سال منتهی به ماه فوریه گذشته است.

به گفته تحلیل گران، افزایش بهای مسكن در انگلستان بیش از هر چیزی ناشی عدم تناسب میان تولید مسكن با تقاضای موجود در این كشور است.

این تحلیل گران معتقدند گرایش اتباع كشورهای خارجی از جمله شهروندان روس، چین و اتباع كشورهای حوزه خلیج فارس برای خرید مسكن در انگلستان و نیز ورود مهاجران اروپایی سبب شده است كه سطح تقاضا برای مسكن در این كشور بیش از حد انتظار افزایش یابد.

این عدم تناسب ضمن دامن زدن به بهای مسكن در انگلستان سبب افزایش نرخ اجاره مسكن در این كشور خصوصا در كلانشهر لندن شده است.

براساس گزارش های منتشر شده بین سال های 2012 تا 2015، میزان اجاره بها در انگلستان با افزایش دو درصدی مواجه بوده و این در حالی است كه طی همین دوره، میزان دستمزدها در این كشور تنها یك ممیز چهار دهم درصد افزایش یافت. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
محمود کجاست که براشون مسکن مهر درست کنه!!!!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
باز هم قیمت اپارتمان در لندن به مراتب ارزانتر از تهران ماست .
اجاره یه اپارتمان 80 متری در تورنتو کانادا ماهیانه کمتر از 1500 دلار است ولی همون اپارتمان با همون متر شما برید تو چند تا منطقه تهران که از هیچ لحاظ به تورنتو هم نمیرسه مقایسه کنید
تازه یادم رفت 1500 دلار با پول آب و برق است .و دیگه نیازی به پرداخت این قبوض نیست