بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر : ۱۶۳۴۸۷
در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیش از 368 میلیون ورقه بهادار مورد داد و ستد قرار ‏گرفت.‏

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در سیزدهمین روز اردیبهشت با خرید و فروش 368 میلیون و 590 هزار ورقه بهادار در 27 هزار و 390 نوبت به ارزش یک هزار و 221 میلیارد و 580 میلیون ریال به کار خود خاتمه داد.

امروز ذوب آهن اصفهان با مبادله 63 میلیون و 820 هزار سهم به ارزش 176 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام را در بازار فرابورس به نام خود ثبت کرد. نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، بانک دی و سرمایه‌گذاری مسکن تهران هم پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.

اگرچه در اوایل ساعت بازار آیفکس 2 واحد بالا رفت اما به تدریج نزولی شد و در پایان با ثبت 2.3 واحد کاهش در مقایسه با دیروز، عدد 800.18 را نشان داد.

طبق این گزارش، شرکت‌ ساینا در کنار توسعه و آهن و فولاد ارفع و هلدینگ خاورمیانه بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام توسعه و عمران کرمان، نیرو سرمایه و عمران و توسعه شاهد با بیشترین افت قیمت روبرو شد.در عین حال در بازار اول 49 میلیون و 390 هزار ورقه بهادار به ارزش 103 میلیارد و 620 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم معاملات سهام در نماد بیمه دی رخ داد.

همچنین، 169 میلیون و 540 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 575 میلیارد و 210 میلیون ریال خرید و فروش شد و بالاترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به صنایع بهداشتی ساینا بود.

در روز جاری، اوراق تسهیلات مسکن با افزایش قیمت مواجه شد به طوری که هر ورقه آن در محدوده 744 تا 800 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت

بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 5 میلیون و 310 هزار سهم به ارزش 69 میلیارد ریال اختصاص یافت.

در بازار اوراق با درآمد ثابت232 میلیارد ریال داد و ستد انجام شد و بیشترین حجم و ارزش مبادلات این بازار در اختیار اوراق مرابحه مگاموتور بود. ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی نیز در این بازار بیش از 83 میلیارد ریال بود و بیششترین ارزش معاملات در نماد "اخزا4" رقم خورد.

این گزارش می‌افزاید، در روز جاری با گشایش نماد معاملاتی اوراق اجاره دولت در نماد "اجاد"، معاملات ثانویه این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز شد؛ ضمناً پذیره نویسی واحدهای ETF آرمان آتیه درخشان مس در بازار سوم به پایان رسید.

همچنین، نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در روز جاری پس از ارائه اطلاعات واقعی، بازگشایی شد و در پایان معاملات امروز با توجه به اطلاعات منتشره توسط شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در سایت رسمی کدال، مبنی بر برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه، نماد معاملاتی مذکور متوقف شد. نماد معاملاتی شرکت کی بی سی هم جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه، متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر