بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
تاکنون شرکت های توکاریل، حمل و نقل توکا، توکارنگ فولاد سپاهان و تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا در بازار سرمایه کشور مشغول فعالیت می باشند که از این شرکتها شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با نماد"کتوکا" محصولات خود را به شرکت فولاد هرمزگان می فروشد.
کد خبر : ۱۶۳۵۱۱
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد به عنوان یک هلدینگ با حدود 26 شرکت زیر مجموعه در بازار بورس فعالیت دارد که از بین این زیر مجموعه ها 4 شرکت را تاکنون راهی بازار سرمایه کرده است و از این پس نیز قصد عرضه چند شرکت دیگر را به این بازار دارد.

مدیر عامل شرکت توسعه توکا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: تاکنون شرکت های توکاریل، حمل و نقل توکا، توکارنگ فولاد سپاهان و تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا در بازار سرمایه کشور مشغول فعالیت می باشند که از این شرکتها شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با نماد"کتوکا" محصولات خود را به شرکت فولاد هرمزگان می فروشد.

مظاهری در خصوص برنامه های مجموعه توضیح داد: مراحل پذیرش شرکت آسیا سیر ارس که از زیرمجموعه های "توریل" می باشد درسال1394در فرابورس انجام گرفته که در امور مختلف حمل و نقل ریلی مورد نیاز راه آهن و شبکه ریلی فعالیت دارد. این مجموعه در حال تبدیل به شرکت سهامی عام بوده و پس از طی مراحل قانونی حدود دو ماه آینده در بازار فرابورس آماده عرضه اولیه خواهد شد.

وی تأکید کرد: عرضه اولیه این شرکت بر NAV "وتوکا" و "توریل" اثر قابل توجهی خواهد داشت. به یاری خداوند متعال شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا و لاستیک های صنعتی مبارکه میرکو هم از زیر مجموعه "وتوکا" ، پس از طی مراحل پذیرش به بازار فرابورس ورود پیدا خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به قوانین جدید مالیاتی و امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، شرکت های گروه سرمایه گذاری توکا فولاد، سرمایه لازم برای پذیرش سایر شرکت های این گروه تامین شده و آماده پذیرش در بازار فرابورس خواهند شد. لازم به ذکر است که عرضه سهام این شرکت ها نیز در بازار سرمایه تأثیر مستقیم و مثبتی بر NAV "وتوکا" خواهد داشت.

مظاهری گفت: بر مبنای محاسبه ای ساده ای بر ارزش پرتفوی بورسی "وتوکا"، ارزش سهام این شرکت تنها ناشی از پرتفوی بورسی خود بالغ بر 1643ریال خواهد بود (محاسبات به پیوست می باشد)

این مقام مسئول پس از بیان مطالب مربوط به برنامه های "کتوکا" برای سال مالی جاری،گفت: شرکت صنایع نسوز توکا، زمینی در هرمزگان خریداری کرده تا مواد نسوز مورد نیاز شرکت فولاد هرمزگان را در نزدیکی این کارخانه تولید کند، از طرفی اجرای این امر باعث کاهش هزینه های حمل و نقل "کتوکا" شده و امکان کنترل هزینه های شرکت را میسر خواهد نمود. همچنین با توجه به برنامه افزایش ظرفیت تولید محصولات شرکت فولاد هرمزگان از 1.5 میلیون تن به 3 میلیون تن امکان افزایش فروش محصولات شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا را با بهبود وضعیت همراه خواهد کرد.

مظاهری ادامه داد: "کتوکا" در نظر دارد متناسب با بازار مصرف محصولاتش فعالیت های خود را گسترش دهد و در همین راستا به دنبال این است که با توجه به پتانسیل بازار چرخه تولید ضمن تکمیل زنجیره ارزش ، محصولات نسوز خود را تکمیل کرده و سعی دارد تا محصول آجر نسوز را نیز به سبد محصولات خود اضافه نماید.

وی در خصوص اثری که افزایش قیمت محصولات فولادی بر فروش صنایع نسوز توکا دارد، توضیح داد: وابستگی بین نرخ فولاد و قیمت محصولات نسوز یک به یک نمی باشد، ولی با رشد قیمت فولاد ممکن است سختگیری های شرکت های فولادی کمتر شود و تولید کنندگان محصولات نسوز راحت تر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.

مظاهری در خاتمه خاطرنشان کرد: شرکت های زیر مجموعه "وتوکا" در سال 94 علی رغم رویارویی با چالش های مختلف، سال خوبی را گذراندند و توکا فولاد توانست موقعیت خود را بین صد شرکت برتر ایران ارتقا بخشد . لذا انتظار می رود در سال 95 با بهبود اوضاع اقتصادی کشور سودآوری بهتری را رقم بزنند. لذا طبق استراتژی تدوین شده شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد، برنامه صادرات محصولات شرکت های زیر مجموعه در صدر برنامه های این شرکت ها بوده، بنابراین کلیه شرکت ها مکلف به اجرای سیاست صادرات محصولات خود می باشند.




جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
این سهم باید بره بالای 200 تومن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
سلام
این محاسبه اشتباهه یکبار ارزش سهام حتوکا حساب شده بعد دوباره ارزش سهام توریل مربوط به حتوکا محاسبه شده که در دل حتوکاست . قسمت 3 نباید جمع بشه چون تو ارزش حتوکا حساب شده . یعنی ارزش پرتفوی مستقیم و غیر مستقیم وتوکا میشه حدود 155 تومانه . در اینکه وتوکا بشیار ارزنده هست حرفی نیست
عباس شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
باتشکر از آقای مظاهری که خیلی خوب موارد را عنوان نمودند ضمن اینکه حتوکا درفولادهرمزگان نیز سرمایه کذاری نموده و تعداد قابل توجهی از سهام فوق را خریداری نموده در در نهایت با افزایش قیمت سهم سود خوبی حاصل خواهد شد با توجه روند رو به رشدی که فولادهرمزگان داره