بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
سهامداران و سرمایه گذاران حقوقی با نگاه بلند مدت فعلاً وارد بازار سرمایه نشده اند و می بایست راهکارهایی از سوی دولت و متولیان بازار سرمایه به منظور ایجاد بسترهای لازم جهت ورود سرمایه گذاران واقعی فراهم شود تا سهامدارانی که در بورس سهامداری می کنند، مجدداً وارد این بازار شوند.
کد خبر : ۱۶۳۵۱۳
نویسنده :
جمشیدی
به نظر می رسد در شرایط فعلی روند نوسانی در بازار سرمایه شکل گرفته که این امر متأثر از حضور پرنگ سهامداران با دیدگاه کوتاه مدت و نوسانگیری اتفاق افتاده است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری جهان سهم با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: سهامداران و سرمایه گذاران حقوقی با نگاه بلند مدت فعلاً وارد بازار سرمایه نشده اند و می بایست راهکارهایی از سوی دولت و متولیان بازار سرمایه به منظور ایجاد بسترهای لازم جهت ورود سرمایه گذاران واقعی فراهم شود تا سهامدارانی که در بورس سهامداری می کنند، مجدداً وارد این بازار شوند.

فرشید اردبیلیون جهانی در بیان راهکارهای موجود جهت ایجاد تعادل در روند بازار سرمایه اظهار داشت: تعیین تکلیف کاهش نرخ بهره بانکی و نیز یکسان سازی نرخ ارز از جمله مواردی است که اجرایی شدن آنها بسترهای لازم برای ایجاد روند تعادلی در بورس و حضور پر رنگ سهامداران را فراهم می کند. علاوه بر این، سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه کشوری که نرخ سود سپرده های بانکی آن متعادل است و نرخ ارز در آن یکسان است، تمایل بیشتری برای حضور دارند. از این رو می توان گفت با اجرای راهکاری مذکور در وهله اول سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد بورس می شوند و در پی آن سرمایه گذاران خارجی نیز اقدام به تزریق نقدینگی خواهند کرد.

وی در خصوص صنایع پر پتانسیل بورس در سال جاری ابراز داشت: با توجه به افزایش بهای جهانی نفت می توان گفت صنایع و شرکت هایی که به طور مستقیم با این موضوع در ارتباطند همچون شرکت های پالایشی و پتروشیمی از پتانسیل رشد سودآوری برخوردارند چرا که بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که طی سال های 2018 تا 2020 میلادی و به عبارت بهتر در میان مدت روند صعودی قیمت جهانی نفت تداوم دارد.

علاوه بر این صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از جمله حوزه هایی است که همواره سرمایه گذاران خارجی تمایل به سرمایه گذاری در آن دارند و برای آنها گزینه های اول جهت تزریق نقدینگی به شمار می رود. این در حالی است که به دلیل وجود نوسانگیران در روند معاملات شاهد عدم اقبال نسبت به گروه های پالایشی و پتروشیمی هستیم.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به گروه های فلزات اساسی، معدنی و سنگ آهن اشاره کرد و گفت: وضعیت سودآوری صنایع مذکور نیز تحت تأثیر روند قیمت جهانی نفت است و برای سرمایه گذاری مناسب به نظر می رسند.

حال آنکه علیرغم رشد بهای تمام شده تولید خودرو ناشی از افزایش قیمت جهانی نفت شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام در این گروه هستیم که این امر همانطور که عنوان شد متأثر از جو حاکم بر بازار سرمایه حاکمیت و جریان قالب نوسانگیران بر روند معاملات اتفاق افتاده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
تو را به خدا اخه این هم شد بورس اب راکد بهتر از این بورسه
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
ولمون کن تو را به خدا کدام صنایع پر پتانسیل همه در حال چرت زدن هستند
پول های مملکت هم که همه سرازیر یمن و سورهو لبنان شده اند ریشه ای تحلیل کنید لطفا هرچند که هرگز در نخواهید یافت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
بانک‌های بزرگ اروپایی از بازار ایران جاماندند

بانک های بزرگ اروپا به دلیل ترس از مجازات های آمریکا همچنان از همکاری با ایران خودداری می کنند و این مسئله راه را برای بانک های چینی و بانک‌های عربی حاشیه خلیج فارس جهت تامین مالی معاملات مرتبط با ایران باز کرده است.