بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
شرکت های فعال در گروه سرب و روی همچنان با موضوع کمبود مواد معدنی مواجه هستند و تاکنون برنامه کارآمدی جهت استحصال از معدن مهدی آباد به عنوان گزینه جایگزین برای معدن انگوران انجام نشده است.
کد خبر : ۱۶۳۵۱۶
نویسنده :
جمشیدی
بزرگترین مشکل پیش روی وضعیت تولید و سودآوری شرکت های فعال در گروه سرب و روی کمبود مواد معدنی به شمار می رود و ارائه راهکاری جهت رفع این مشکل لازم به نظر می رسد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت های فعال در گروه سرب و روی همچنان با موضوع کمبود مواد معدنی مواجه هستند و تاکنون برنامه کارآمدی جهت استحصال از معدن مهدی آباد به عنوان گزینه جایگزین برای معدن انگوران ارائه نشده است.

محسن حیدری افزود: به نظر می رسد تعیین چشم انداز این صنعت در گروه رفع مشکل مواد معدنی مصرفی شرکت های تولید کننده است و این موضوع جهت بررسی و ارزیابی وضعیت آتی آنها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی در خصوص امکان ورود سرمایه گذاران خارجی به صنعت سرب و روی اظهار داشت: کشور ما به دلیل برخورداری از ذخائر غنی مواد معدنی همواره از پتانسیل همکاری مناسب با سرمایه گذاران خارجی برخوردار است و شرکت های خارجی فعال در این حوزه علاقمند به حضور در این صنعت هستند. در همین راستا طی سال های گذشته اقداماتی جهت این برنامه انجام شد که البته به نتیجه قطعی منجر نشد. چرا که می بایست بسترهای لازم جهت همکاری مشترک شرکت های معدنی داخلی با سرمایه گذاران خارجی همراه شود و در شرایط فعلی برخی از شرکت های تولید کننده داخلی با وزارت صنعت، معدن و تجارت دچار مشکلاتی شده اند و به نظر می رسد می بایست برخی از قوانین در ارتباط با استخراج مواد معدنی از معادن بزرگ اصلاح شود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند آتی قیمت جهانی سرب و روی اظهار داشت: رشد اخیر قیمت های جهانی فلزات رنگین به دلیل تضعیف ارزش دلار و کاهش نرخ برابری دلار در مقایسه با سایر ارزها رخ داده و باید دید که این موضوع چه تبعاتی بر وضعیت سودآوری شرکت های تولید کننده در پی خواهد داشت. حال آنکه به طور سنتی در شش ماهه اول هر سال در پی افزایش تولید و عرضه محصولات قیمت فروش آنها نیز کاهش می یابد و از این رو نمی توان به تداوم روند رو به رشد قیمت ها امیدوار بود.

حیدری در خاتمه گفت: شرکت های فعال در گروه سرب و روی همواره بخش عمده ای از محصولات تولیدی خود را به کشورهای خارجی صادر می کردند که این موضوع متأثر از اعمال تحریم های بین المللی کمرنگ شد. بر این اساس افزایش مقدار صادرات محصولات در شرایط فعلی یکی از پتانسیل های موجود در این گروه می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
-
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
می گذاشتید 24 ساعت از خبر تعدیل مثبت گروه روی می گذشت بعد سهامداران را نا امید می کردید خبرهای خوب می رسد بلافاصله یک کارشناس درجه یک پیدا می شود برای ناامید کردن بله شرکتها زیان ده هستند ,همه اینها را سوپور محله ما هم می داند مدیران ان چنانی چنان جارو کردند که خاکی هم نمانده ولی باید با سرمایه گذاری حال خارجی یا داخلی سرپا بایستند تا شغل برای مردم این کشور باشد و در امدی برای مفت خورها اقای x لطف کرده رفته مجلس به مخالفان دری وری گفته در 4 سال 1/200 میلیارد حقوق گرفته بنده در 4 سال کلا 50 میلیون هم نگرفته ام پس شما جماعت باید اب را گل الود کنید تا ماهی های بیشتری بگیرید
iman
ROMANIA
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
باما5000تومانی را از دست ندهید خبرهایی در راه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
اگر سود اور نیستند چرا میروند کانتینر اجاره میکنند ؟؟؟؟اصول اولیه تجارت را با اصول اولیه واران بافت عوض کردند ؟؟؟چرا هی تعهد مالی برای شرکت سرب وروی ایجاد میشه ؟؟؟