بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

در نمودار سکه سررسید دی 95 در تایم فریم یکساعته مهمترین حمایت تراز 1103500 تومان می باشد که با شکست آن سیگنال فروش صادر خواهد شد. همچنین مهمترین مقاومت تراز 1144500 تومان می باشد که با شکست آن سیگنال خرید صادر خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۳۵۲۹
در نمودار اونس در تایم فریم یکساعته در روز گذشته شکست تراز 1296.55 تایید دیگری بر سیگنال خرید صادر شده بود. مهمترین مقاومت روز گذشته تراز 1301 دلار عنوان شده بود که قیمت با برخورد به این سطح واکنش نشان داد و موفق به شکست آن نشد. در حال حاضر مهمترین مقاومت های تایم فریم یکساعته ترازهای 1309.5 و 1314 دلار می باشد.

1) شاخص قدرت سنجی:

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

جدول1- 1 : قدرت تمایلات بازار از A تا D سنجیده می‌شود به گونه‌ای که A قوی‌ترین و D ضعیف‌ترین قدرت را در جهت مورد نظر دارد.

2) آمار معاملات:

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

جدول 2- 1 : کلیه قیمت‌ها به تومان می‌باشد.

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

جدول 2-2 : کلیه قیمت‌ها به تومان می‌باشد و تغییرات در مقایسه با روز معاملاتی قبل ثبت شده است.

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

جدول 2-3

3) سطوح حمایت و مقاومت روزانه:

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

جدول 3- 1: کلیه قیمت‌ها به تومان می‌باشد.

4) تحلیل اونس:

همان طور که در روز گذشته عنوان شد در نمودار روزانه اونس با شکست رو به بالای الگوی نشان داده شده و عبور از سقف سال گذشته در تراز 1284.41 دلار گام صعودی جدیدی آغاز شده است که تمایلات بازار را در میان مدت و بلند مدت در سمت خریدار هدایت خواهد نمود و به نظر می‌رسد برای معاملات میان مدت باید به دنبال فرصت های ورود در جهت خرید بر روی حمایت ها باشیم. مهمترین مقاومت های پیش رو 1330 و 1435 دلار می‌باشد.

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

مهمترین حمایت ها در تایم فریم چهار ساعته ترازهای 1281 و 1265 دلار می باشند. در صورت اصلاح قیمت و رسیدن به این سطوح حمایتی مهم می توان به دنبال فرصت های ورود به معامله خرید بود. در تایم فریم یکساعته اما با شکست تراز 1288.6 دلار سیگنال خرید صادر شده است که محدوده مناسب برای ورود به معامله خرید 1281-1283 دلار می تواند باشد. همچنین در روز گذشته شکست تراز 1296.55 تایید دیگری بر سیگنال خرید صادر شده بود. مهمترین مقاومت روز گذشته تراز 1301 دلار عنوان شده بود که قیمت با برخورد به این سطح واکنش نشان داد و موفق به شکست آن نشد. در حال حاضر مهمترین مقاومت های تایم فریم یکساعته ترازهای 1309.5 و 1314 دلار می باشد.

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

از نگاه دیگر اونس در تایم فریم چهار ساعته به کانال صعودی خود وفادار ماند و از محدوده کف کانال صعود چشم گیری داشت. کماکان قیمت در نمودار اونس پتانسیل رشد تا محدوده سقف خود را دارد. اندیکاتور RSI به مقاومت خود واکنش نشان داد و موجب کاهش قیمت شده است. بهتر است تحرکات و رفتار قیمت را در این محدوده حساس زیر نظر داشت چرا که حتی با تشکیل سقف بالاتر و رسیدن قیمت به سقف کانال پتانسیل چرخش قیمت در این محدوده زیاد است.

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

5) تحلیل آتی:

در نمودار سکه سررسید دی 95 در تایم فریم یکساعته مهمترین حمایت تراز 1103500 تومان می باشد که با شکست آن سیگنال فروش صادر خواهد شد. همچنین مهمترین مقاومت تراز 1144500 تومان می باشد که با شکست آن سیگنال خرید صادر خواهد شد. مادامی که سطح 1109500 تومان شکسته نشده باشد این سطح مقاومتی معتبر خواهد بود.

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

6) فاصله معاملات:

فاصله معاملات قرارداد آتی سکه سررسید دی 95 در روز معاملاتی دوشنبه 13 اردیبهشت 95 با سکه نقدی به ازای هر روز، به شرح زیر می‌باشد:

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

جدول 6- 1: کلیه قیمت‌ها به تومان می‌باشد.

7) تحلیل دلار :

در روز یکشنبه قیمت دلار به محدوده 61.8 درصد فیبوناچی اصلاحی واکنش نشان داد و با صعود 12 تومانی از قیمت 3450 تا 3462 تومان صعود داشت. با توجه به اینکه موج آخر نزولی از کف موج A عبور کرده، احتمال اینکه موج C خاتمه یافته باشد افزایش پیدا کرده است. همچنین اگر از بعد زمان دو موج صعودی و نزولی اصلی را با هم مقایسه کنیم خواهیم دید که قیمت در مدت 20 روز موج 1 or A را ساخته است اما موج 2 or B را در مدت 31 روز یعنی در طول 11 روز بیشتر تنها 61.8 درصد موج صعودی را اصلاح کرده است که نشان از عدم فشار فروش در این موج است که این امر پتانسیل صعود قیمت را افزایش میدهد.

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

در نمودار بعدی آرایش و ریتم حرکات داخلی و ریزموج های قیمت را مشاهده می کنید. قیمت برای شروع حرکت پایدار صعودی کماکان باید بر خط روند و مقاومت نزولی خود غلبه کند.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

گزارش تحلیلی روزانه بازار طلا و ارز

تحلیلگران: فاطمه توتونچی مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر