بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر : ۱۶۳۵۴۳
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حسین رجب صلاحی» امروز(سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگاران در شهر جدید پردیس افزود: قرار بود امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید پردیس پروژه های مختلف شهر جدید پردیس افتتاح شود اما به دلیل آماده نبودن تاسیسات آبرسانی، این برنامه به تعویق افتاد.
وی گفت: همه این واحدها امروز برای افتتاح آماده شده بود اما شب گذشته به ما اعلام كردند به دلیل مسایل بهداشتی آب شرب، نمی توانند این تاسیسات را تحویل بگیرند.
این مقام مسئول اظهار داشت: علاوه بر افتتاح چهار هزار و 550 واحد مسكن مسهر در فاز 11 شهر جدید پردیس، قرار بود مسجد جامع، پل های تقاطع غیرهم سطح، تونل سلام، مراكز آموزشی، مجتمع های تجاری، كلانتری و سایر خدمات زیربنایی و روبنایی این پروژه نیز افتتاح شود.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس اظهار داشت: باوجود آنكه همه كنتورهای برق گاز و آب در واحدهای مسكنونی فاز 11 شهر جدید پردیس نصب شده و آماده افتتاح بود فقط به علت عدم برقراری آب شرب واحدهای یاد شده، افتتاح این واحدها به زمان دیگری موكول شد.
وی اظهار داشت: با این حال شركت عمران شهر جدید پردیس در نظر دارد با برنامه ریزی مناسب، هر ماه بتواند یك هزار دستگاه واحد مسكن مهر در این شهر افتتاح كند تا بتوانیم در زمان مقرر واحدهای خود را به متقاضیان تحویل دهیم.
وی در خصوص رای دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم هزینه كرد آورده های متقاضیان مسكن مهر در شهر جدید پردیس برای تكمیل خدمات زیربنایی و روبنایی نیز گفت: طبق رای دیوان عدالت اداری، نمی توانیم از محل آورده متقاضیان هزینه های خدمات زیربنایی و روبنایی را تامین كنیم لذا شركت عمران شهر جدید پردیس برای تامین این خدمات با پیمانكاران از محل دارایی های خود قرارداد منعقد كرده است.
به گزارش ایرنا، مسئولان دولت یازدهم با توجه به مشكلات ساختاری مسكن مهر، تاكید كرده اند تا زمانی كه زیرساخت ها به طور كامل تكمیل نشده است، نباید نسبت به افتتاح و واگذاری آنها به متقاضیان اقدام شود.
بارها مسئولان ذیربط در وزارت راه و شهرسازی تاكید كرده اند كه جانمایی نادرست مسكن مهر، هزینه های اجرای آن را برای دولت و مردم چند برابر كرده و سبب شده است بهره برداری از آنها طولانی مدت شود.
به گفته احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، از ابتدای دولت یازدهم، 480 هزار واحد به طور كامل در دولت یازدهم به اتمام رسیده، به عبارتی 32 درصد افتتاح همه مسكن مهر، در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.
در اجرای پروژه مسكن مهر قرار است 2 میلیون و 300 هزار واحد مسكن مهر در كشور ساخته شود كه تاكنون یك ملیون و 800 هزار واحد آن واگذار شده و بقیه تا پایان نیمه دوم سال 95 به متقاضیان واگذار خواهد شد.
به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی عدم توجه به بخش زیربنایی و زیرساختی در مسكن مهر، سبب شده تا مشكلات متعددی در تكمیل و بهره برداری از این واحدها ایجاد شود به طوری كه 200 هزار واحد مسكن مهر با مشكلات زیرساخت‌ها در حوزه خدماتی روبرو هستند با این حال یكی از برنامه‌های مهمی كه دولت بر آن تاكید دارد، تكمیل پروژه‌های مسكن مهر در نقاط مختلف كشور است. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر