بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

رونق معاملات در سررسیدهای اردیبهشت ماه

امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات درسررسیدهای اردیبهشت ماه در محدوده قیمت‌های گذشته به انجام رسید و با استقبال خریداران مواجه شد.
کد خبر : ۱۶۳۵۵۳
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز ‌سه‌شنبه 95.02.14 در بازار برق بورس انرژی 347 مگاوات برق به ارزش 2 میلیارد و 516 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می‌دهد.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نسبت به روز گذشته افت قابل توجهی داشت و کاهش 11 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند قیمت پس از جهش همراه با حجم معاملات اندک در روز گذشته مطابق انتظار با نزول همراه شد و به محدوده 302,000 ريال بازگشت.

امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات درسررسیدهای اردیبهشت ماه در محدوده قیمت‌های گذشته به انجام رسید و با استقبال خریداران مواجه شد. در سررسیدهای خرداد ماه در حال حاضر نیروگاه‌ها تمایلی به فروش با قیمت سررسیدهای اردیبهشت ماه نداشته و انتظار افزایش قیمت را دارند.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

بررسی روند نماد 13950223 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950223 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و در انتهای دوره در محدوده 302,000 ريال به ثبات رسیده است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی پر فراز و نشیب در طول دوره بوده که در انتهای دوره شیبی صعودی به خود گرفته و در محدوده 440,000 ريال به کار خود پایان داده است.

در این نماد تا به امروز 271 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 12.02.1395 با 99  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940223 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر