بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر : ۱۶۳۵۷۲
ارزش معاملات فرابورس ایران در روز چهارشنبه، از 2 هزار و 600 میلیارد ریال عبور کرد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات 15 اردیبهشت‌ماه 1395 بازار فرابورس، 294 میلیون و 160 هزار ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 600 میلیارد ریال در 23 هزار و 300 نوبت معامله شد.

در عین حال، امروز آیفکس پس از افت و خیز چند باره با تغییر نامحسوس نسبت به دیروز، نمایشگر عدد 798.49 شد

سهام شرکت‌های صنایع نسوز توکا، توکا رنگ فولاد سپاهان و ساینا بیشترین رشد قیمت را داشتند و بیشترین افت قیمت نصیب تدبیرگران فارس و خوزستان، معادن مس تکنار و بیمه نوین شد.

بیشترین حجم معاملات روز جاری مربوط به خرید و فروش 14 میلیون سهم بانک دی بود و بالاترین ارزش معاملات بازار سهام در نماد ذوب آهن اصفهان به ارزش 31 میلیارد ریال به ثبت رسید. نماد شرکت‌های نیروی برق دماوند، پالایش نفت تهران و ذوب آهن اصفهان پربیننده‌ترین نمادهای بازار بودند.

هر برگه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده 771 تا 804 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت این اوراق در نماد اردیبهشت‌ماه 93 به میزان 1.7 درصد اتفاق افتاد.

طبق این گزارش در آخرین روز معاملاتی هفته، بازار اول شاهد خرید و فروش 37 میلیون اوراق بهادار به ارزش 62 میلیارد ریال بود و در بازار دوم 86 میلیون اوراق بهادار به ارزش 290 میلیارد و 420 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF در اختیار صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با معامله 4 میلیون و 700 هزار سهم به ارزش 49 میلیارد و 500 میلیون ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان و گنجینه آینده روشن بیشترین حجم معامله را داشتند.

همین طور، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد اسناد خزانه اسلامی "اخزا2" به ارزش 152 میلیارد و 900 میلیون ریال بود ضمن آنکه در مجموع، 282 میلیارد ریال معامله در نمادهای اسناد خزانه اسلامی رقم خورد.

در پایان معاملات امروز، نمادهای معاملاتی شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و شرکت پگاه فارس جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز یکشنبه 19 اردیبهشت و شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد با توجه به دریافت اطلاعات اولین پیش‌بینی حسابرسی شده سال مالی 1395 و وقوع تعدیل با اهمیت در اطلاعات پیش‌بینی عملکرد سال مالی 1394 متوقف شد. همچنین با توجه به فروش تمامی حق تقدم استفاده نشده شرکت قاسم ایران، نماد معاملاتی مذکور متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر