بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر : ۱۶۳۵۸۱
یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشته واشنگتن برای حل مشکلات عراق نیازمند کمک تهران است.

به گزارش انتخاب، پایگاه اینترنتی نشریه «پالیتیکو» با اشاره به بحران سیاسی عراق نوشته واشنگتن برای حل این معضل نیازمند کمک تهران است.

«پالیتیکو» با یادآوری تأثیرات منفی بحران سیاسی عراق بر تلاش‌ها برای تضعیف و شکست گروه تروریستی داعش در این کشور، می‌نویسد: «بدون همکاری بین آمریکا، ایران و آیت‌الله سیستانی، روحانی عالی‌رتبه عراق، این بحران می‌تواند به فروپاشی کل نظام سیاسی عراق منجر شود.»

به نوشته این نشریه آمریکایی، وقوع این رخداد، به نوبه خود می‌تواند فضای را برای اشغال دائمی عراق توسط گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی مهیا کند.

در ادامه این یادداشت آمده است: «واشنگتن برای جلوگیری از این، به کمک تهران نیاز دارد و ایران باید به همان اندازه واشنگتن برای رسیدن به ثبات انگیزه داشته باشد، زیرا این کشور در حال حاضر طرف بازنده در حوادث عراق است.»

«پالیتیکو»، در توضیح این ادعا، نوشته حزب‌های سیاسی شیعیان که با حمایت ایران بر صحنه سیاسی عراق مسلط شده بودند اکنون حمایت اکثر مردم عراق را از دست داده‌اند.

رسانه آمریکایی، مصالحه میان طرف‌های درگیر در صحنه سیاسی عراق بر اساس مذاکره را بهترین راه حل دانسته و نوشته است: «این نتیجه‌ای است که آیت‌‌الله سیستانی، آمریکا و شاید ایران باید از آن حمایت کنند.»

منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر