بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
هیأت مدیره به مجمع صاحبان سهام پیشنهاد داد:

سود 320 میلیارد ریالی برای سهامداران "وبوعلی"

طبق آمارهای موجود شرکت سرمایه گذاری بوعلی از نظر میزان EPS ناخالص و خالص با سود محقق شده 274 ریالی هر سهم و سرمایه 1600 میلیارد ریالی رتبه دوم را پس از "اعتلا" در بین شرکت های گروه سرمایه گذاری ها به دست آورده است.
کد خبر : ۱۶۳۷۵۳
نویسنده :
کیوان فر
شرکت سرمایه گذاری بوعلی در حالی سهامداران خود را به مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام که فردا صبح برگزار می شود، فراخوانده که هیأت مدیره در نظر دارد 320 میلیارد ریال سود برای تخصیص بین سهامداران خود اختصاص دهد.

به گزارش بورس نیوز، این شرکت که سرمایه خود را اواخر سال گذشته به 1600 میلیارد ریال افزایش داده، طی عملکرد 12 ماهه خود در حالی 274 ریال سود به ازای هر سهم خود محقق کرده که از این رقم 200 ریال به ازای هر سهم جهت تقسیم پیشنهاد شده که معادل 73 درصد سود محقق شده می باشد. درصد تقسیمی که تقریباً بین شرکت های سرمایه گذاری نسبتاً مطلوب ارزیابی می شود.

طبق آمارهای موجود شرکت سرمایه گذاری بوعلی از نظر میزان EPS ناخالص و خالص با سود محقق شده 274 ریالی هر سهم و سرمایه 1600 میلیارد ریالی رتبه دوم را پس از "اعتلا" در بین شرکت های گروه سرمایه گذاری ها به دست آورده است.

این در حالی است که شرکت های سرمایه گذاری معمولاً به دلیل نوع فعالیت های خود تقسیم سود قابل توجهی ندارند و از این منظر "وبوعلی" توانسته عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارد.

همچنین این شرکت سرمایه گذاری طی این دوره 12 ماهه بیش از 178.4 میلیون ریال سود عملیاتی محقق کرده و توانسته در مجموع حدود 196 میلیون ریال درآمد را به دست آورد.

اما این عملکرد مثبت را در حالی از سوی مجموعه مذکور شاهد هستیم که از نظر میزان بازدهی نیز "وبوعلی" از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 14 درصد بازدهی مثبت رقم زده؛ در حالیکه بازدهی کل گروه مذکور تنها به 2 درصد محدود شده است، درسه ماهه پایانی سال 94 نیز این سهم توانسته در حالی 28 درصد بازدهی مثبت رقم بزند که این میزان بازدهی آن هم طی یک دوره سه ماهه بالاتر از نرخ سود یکساله سپرده های بانکی است.

این روند صعودی در قیمت سهم در حالی از نیمه دوم سال 94 آغاز شده که بازدهی "وبوعلی" در سال قبل نسبت به سال مالی 93 حدود 10.5 درصد افزایش یافته که این رقم با احتساب بازده نقدی 500 ریالی به ازای هر سهم می باشد.

در پایان، شایان ذکر است در حالی سهامداران "وبوعلی" به مجمع می نشینند که سود پیشنهادی هیأت مدیره جهت تقسیم با احتساب سرمایه جدید 20 تومان و با سرمایه قبلی 40 تومان است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر