بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
با برنامه ریزی منسجم دکتر پویا فرهت

"دالبر" برنده مناقصه 2 میلیون دلاری در عراق شد

البرز دارو توانسته با سیاست های خود به منظور برون گرایی از کشور های عراق و روسیه گام هایی در جهت صادرات بردارد به گونه ای که شرکت فوق در مناقصه 2 میلیون دلاری عراق نیز برنده شده است و اکنون در حال شرکت در مناقصه 10 میلیون دلاری این کشور می باشد.
کد خبر : ۱۶۳۸۲۷

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت البرز دارو( سهامی عام ) رأس ساعت 11:00 روز چهارشنبه مورخ 1395.02.15 درمحل دانشکده دارو سازی با حضور بیش از 84 درصد سهامداران برگزار شد.

 

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر رضوانی فر به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان شیرازی و گلشنی و به دبیری آقای کهزادی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای دکتر پویا فرهت و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 1800 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

 

اعضای هیئت مدیره:

دالبر

 

 حاشیه مجمع

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، مدیر عامل شرکت البرز دارو از فعالیت های شرکت در سال 94 به منظور بازسازی و تولید جامدات، مدیریت تولید کالاهای با ارزش به جای کالاهای پر هزینه که برای شرکت مقرون به صرفه نمی باشد خبر داد و افزود: در سال گذشته، رتبه فروش در بین شرکت های دارویی و کسب رتبه اول در سود خالص را برای "دالبر" به ارمغان آوردیم.

 

دکتر پویا فرهت از انحصار 5 ساله تولید داروی پلی پیل در شرکت البرز دارو خبر داد و گفت: داروی فوق کمک به افزایش طول عمر می شود که این امر منجر به سود آوری خوب برای شرکت در سال های آینده خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های صادراتی محصولات "دالبر" گفت: البرز دارو توانسته با سیاست های خود به منظور برون گرایی از کشور های عراق و سوریه گام هایی در جهت صادرات بردارد به گونه ای که شرکت فوق در مناقصه 2 میلیون دلاری عراق نیز برنده شده است و اکنون در حال شرکت در مناقصه 10 میلیون دلاری این کشور می باشد.

مدیر عامل شرکت البرز دارو از کنترل هزینه های مالی شرکت از طریق اخذ 100 میلیارد ریالی تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی و گشایش اعتبار LC با پیش پرداخت 10 درصدی خبر داد و خاطر نشان کرد: شرکت البرز دارو همکاری با برخی شرکت های فرانسوی، هندی، انگلیسی و آمریکایی را به منظور تولید دارو در دستور کار خود قرار داده است.

دکتر فرهت از افزایش سرمایه 20.89 درصدی فروش محصولات در سال 94 نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: رتبه کیفیت افشاء اطلاعات "دالبر" از رتبه 96 در سال 93 به رتبه 38 در سال 94 ارتقاء یافته است.

این مدیر جوان و باتجربه با کارنامه کاری درخشان، در خصوص برنامه های آتی شرکت البرز دارو گفت: توسعه و تجهیز خط تولید جامدات تا پایان خرداد 95 به بهره برداری خواهد رسید و همچنین ساخت انبار به متراژ 2 هزار متر مربع در 18 طبقه نیز در دستور کار شرکت قرار خواهد گرفت.

دالبر

شایان ذکر است، از سوابق کاری دکتر پویا فرهت در شرکت های دارویی می توان به قائم مقام مدیر عامل شرکت کی بی سی، مدیر بازرگانی پخش رازی، مدیر فروش فروش و بازاریابی سبحان دارو اشاره کرد.

در ادامه دکتر فرهت با عنایت به اینکه البرز دارو هر ساله برنامه افزایش سرمایه دارد و این افزایش سرمایه را به مرحله اجرا می گذارد، به بهره برداری از سطح تولید جامدات در راستای این افزایش سرمایه نیز اشاره کرد.

در پایان دکتر فرهت در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال برنده شدن شرکت البرز دارو درمناقصه دارویی عراقگفت: با 17دارو به ارزش 3میلیون دلار شرکت کرده ایم که باتوجه به قیمت هایی که اعلام شده احتمالا بتوانیم برنده این مناقصه بشویم.

مهمترین دستاوردهای شرکت :

· کسب رتبه 5 فروش در بین شرکتهای دارویی و کسب رتبه اول در سود خالص

· کسب 10میلیارد فروش و 2 میلیارد تومان سود خالص از 10 محصول جدید در سال 93

· کسب 30% سهم بازار در داروی انوکساپارین

· ساخت انبار به متراژ 1000 متر مطابق با استادارد GMP

· تولید داروی پلی پیل که اثربخشی آن برای افزایش طول عمر به اثبات رسیده و انحصار 5ساله تولید آن برای شرکت البرز دارو که پیش بینی می‌شود در سالهای آینده فروش خوبی را نصیب شرکت کند.

· همکاری با شرکت های sanofi فرانسه، cipla هند، vitabitics انگلستان، nasco آمریکا برای تولید دارو

· کنترل هزینه های مالی شرکت از طریق اخذ 100میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی و گشایش اعتبار LC با پیش پرداخت 10%

 

مهمترین طرحهای توسعه ای شرکت :

· بازسازی کامل خط تولید جامدات که به بهترین سایت در کشور تبدیل خواهد شد.

· ارتقای GMP خط تولید سرنگ های اماده تزریق که با همکاری و تعهد هزینه آن از سوی sanofi فرانسه انجام خواهد شد.

· ساخت انبار به متراژ 2000 متر و ارتفاع 15 متر

· برنامهافزایش سرمایه 50%از محل مطالبات و آورده نقدی به منظور اجرای طرحهای توسعه ای

برخی از افتخارات و گواهینامه های کسب شده شرکت:

دالبر

 

گواهینامه GNP:

دالبر

 

گواهینامه های سیستم ها:

دالبر

 

پيام هیئت‌مدیره:

خدا را شكر می‌کنیم كه توجه و نظر او موفقيت سال مالي را به ما هديه داد، هیئت‌مدیره از زحمات کارکنان و مديران شركت كه با تلاش و كوشش خود مارا در جهت نيل به اهداف پیش‌بینی‌شده ياري نمودند تشكر می‌کند .سند چشم‌انداز شـركت البـرز دارو (سـهامي عـام) يـادآوري مأموریت داده‌شده بـه هیئت‌مدیره بـا اسـتعانت از خداونــد متعــال و تکیه‌بر دانــش و كوشــش کارکنان و اســتفاده از تجهيــزات فنــاوري روز دنيــا درزمینهٔ توليد، تأمين و عرضه فرآورده‌های دارويـي انسـاني بـراي پاسـخگويي بـه نيازهـاي دارويـي جامعـه و ارتقـاي سـطح سـلامت ايـن شـركت را در مسیر رشـد، تعـالي و رضـايتمندي ذينفعـان قرار داده اسـت. دغدغـه اخـذ اسـتاندارهاي اجبــاري صــنعت دارو GMP عــلاوه بــر پايــداري بــه رســوخ بيشــتر در بــازار دارو علی‌رغم وجــود مخــاطرات نقـدينگي و ریسک‌های موجـود اعــم از، نـرخ بهــره، دغدغـه نوسـانات نــرخ ارز و مشـكلات رفــع نشـده در اثــر تحریم‌های بین‌المللی همواره با هیئت‌مدیره شركت بوده و است. در اين راستا با حمايت سهامداران محترم، نوسازي و تجهيز خط توليد جامدات با موفقيت در مراحل پايـاني كـار می‌باشد. نوسازي و تجهيز انبارها و خريد دو دستگاه ماشین‌آلات توليدي در مرحله انجام است. همان‌طور كه قبلاً وعده داده شد، تحقق سند چشم‌انداز و آينده روشن البرز دارو (سهامي عام) در دسترس قرار گرفت، بی‌شک اين مهم نتيجه صبر و حوصله سهامداران محترم می‌باشد.

 

گزیده اطلاعات:

دالبر

 

کلیاتی درباره شرکت:

تاريخچه فعاليت شركت:

شركــت البرز دارو (سهامي عام) در تاريخ 55.11.05 به‌صورت شركت سهامي خاص تأسیس‌شده و طـي شماره 25828 مورخ 1355.05.11 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيده است. شركت در تـاريخ 75.09.25 به شركت سهامي عام تبديل و در تاريخ 75.11.24 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته‌شده است. در حـال حاضر، شركت البرز دارو (سهـامي عام)، جز ء واحدهاي تـجاري فرعي گـروه داروئـي سـبحان می‌باشد و واحـد تجاري اصلي نهائي گروه، ستاد اجرائي فرمان حضرت امام(ره)است. مركز اصلي شركت ونيـز كارخانـه آن در قـزوين واقـع است.

فعاليت اصلي شركت:

مـوضوع فعاليت شركت طبق ماده 2 اساسنامه به‌موجب تصميم مجمع عمومي فوق‌العاده مـورخ 68.04.13 ، تأسیس هر قسم كارخانه يا موسسه براي ساخت و فروش هرگونه محصولات داروئي، غذائي، مواد شيميائي و آرايشي و بهداشتي, واردکردن محصولات ساخته‌شده داروئي، غذائي، مواد شيميايي و آرايشي و بهداشتي، ملزومات و تجهيـزات پزشكي و توزيع آن، واردکردن ماشین‌آلات مربوط به توليد و اصلاح و يــا تغيير صنعتي مواد, همچنـين واردکردن مواد اوليه خام يا نيم ساخته و لوازم بسته‌بندی مورداستفاده در محصولات فوق‌الذکر انجام عمليـات تحقيقـاتي و معاملات بازرگاني در حدود موضوع شركت و مشاركت در شرکت‌های ديگر و خریدوفروش سهام آن‌ها می‌باشد. به‌موجب پروانه بهره‌برداری شماره 323044 مورخ 68.05.08 كه توسط وزارت صنايع صادرشده، بهره‌برداری از كارخانه شركت با ظرفيت سالانه 290 ميليون عدد قرص, 17 ميليون شيشـه شـربت و سوسپانسـيون و 17 ميليـون پــــوكه آمپول در سال 1362 آغازشده است وبر اساس پروانـه بهره‌برداری شـماره 127/16621 مـورخ 84.10.18 بـه 733 ميليون عدد قرص، 19 ميليون شيشه شربت و سوسپانسيون و 45 ميليون پوكه آمپول تغییریافته است.

 

سرمايه و تركيب سهامداران:

سرمايه شركت در بدو تأسيس مبلغ 8/1 ميليون ريال (شامل تعداد 1800 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1000 ريال) بـوده كـه طـي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 450.000 ميليون ريال (شامل تعداد 450.000.000 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1000 ريـال) در پايـان سال مالي منتهي به 1394.12.29 افزایش‌یافته است.

دالبر

 

همچنين ليست سهامداران داراي مالكيت بيش از 1٪ از سهام شركت در پايان سال مالي منتهي به 94.12.29 و تاريخ تأييد گـزارش به شرح جدول زير می‌باشد:

دالبر

دالبر

 

شركت از منظر بورس اوراق بهادار:

وضعيت معاملات و قيمت سهام شركت در تاريخ 1375.11.24 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنايع شيميايي با نماد دالبر درج‌شده و سـهام آن بـراي اولـين بار در تاريخ 1375.12.21 مورد معامله قرارگرفته است.

همچنين وضعيت سهام شركت طي سه سال اخير به شرح زير بوده است:

دالبر

 

وضعيت نقد شوندگی سهام و اطلاعات شركت:

اطلاعات مقایسه‌ای پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم با عملكرد واقعي اطلاعات مربوط به‌پیش بینی‌های درآمد هر سهم شركت براي دوره‌ی مالي منتهي به 1394.12.29 و عملكرد واقعي آن به شرح جدول زير بوده است:

دالبر

 

نقد شوندگي سهام:

وضعيت شركت ازلحاظ نقد شوندگی سهام در سال مالي منتهي به 1394.12.29 بر اساس اطلاعات سازمان بورس اوراق بهادار به شرح زير بوده است:

دالبر

 

جايگاه شــركت در صنعـت:

حجم عمليات صنعت دارو در ايران و جايگاه اين شركت در صنعت دارو در 6 ماهه سال 1394 در بين شرکت‌های تولیدکننده رتبه سوم و در كل صنعت دارو رتبه پنجم می‌باشد. هم‌چنین سهم فروش محصولات مختلف اين شركت از كل بازار داخلي به شرح زير است.

دالبر

 

طي سال مورد گزارش و سال گذشته، كل فروش صادراتي شركت جمعاً به ترتيب مبالغ 7.262 و 17.391 ميليون ريال می‌باشد. هم‌چنین وضعيت تكنولوژي شركت و مقايسه آن با تكنولوژي موجود در سطح كشور و جهان به شرح زير است: ازنظر نرم‌افزاری كه شامل دانش و مهارت‌های انساني است تكنولوژي مورداستفاده در شركت در مقايسه با شرکت‌های داخلـي در سـطح بهترین‌ها و در مقايسه با شرکت‌های كشورهاي پيشرفته نيز در سطح متوسط است. ازنظر سخت‌افزاری كه شامل وسايل، تجهيزات و ماشین‌آلات است، وضعيت متفاوت است. ماشین‌آلات مورداستفاده در خطـوط توليد محصولات تزريقي شر كت، جزء مدرن‌ترین ماشین‌آلات مورداستفاده در ايـن صـنعت در سطح جهـان اسـت. ماشین‌آلات مورداستفاده در ساير خطوط توليدي شامل جامدات و مايعات، همچنين تجهيزات آزمايشگاهي و تأسيسات صـنعتي، در مقايسـه بـا شرکت‌های داخلي در سطح متوسط و در مقايسه با شرکت‌های كشورهاي پيشرفته، بافاصله نسبتاً زيادي قديمي است. هم‌چنین توسعه و تجهيز خـط توليد جامدات در حال بررسي است.

مروري بر عملكرد مالي و عملياتي شركت در سال جاري در مقايسه با سال گذشته با ذكر تغييرات عمده:

دالبر

 

آمار تولید محصولات عمده:

جامدات:

دالبر

 

مایعات:

دالبر

 

محصولات تزریقی:

دالبر

 

آمار فروش محصولات عمده:

دالبر

 

برنامه‌های آينده شركت:

توسعه و تجهيز خط توليد جامدات تا پايان خرداد 1395 كه به بهره‌برداری خواهد رسيد.

ساخت انبار به متراژ 2.000 مترمربع در 18 طبقه به بهره‌برداری خواهد رسيد.

اطلاعات عملكرد مالي پیش‌بینی‌شده براي سال 1395 به شرح زير است:

دالبر

 

هیئت‌مدیره در نظر دارد؛

- توسعه و تجهيز آزمايشگاه

- خريد ماشین‌آلات توليدي جهت خط جامدات و مايعات

- توسعه و تجهيز خط توليد مايعات

- افزايش سرمایه‌ای معادل 51.11 درصد سرمايه ثبت‌شده عملي نمايد.

دالبر

ترازنامه:

دالبر

 

صورت سود و زیان:

دالبر

 

 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر